استاندار فارس در بخش دیگر ی از سخنان خود گفت: در مقایسه با سایر استان‌ها، بیشترین تعداد ماشین‌آلات کشاورزی در فارس وجود دارد و با توجه به این امر در زمینه تخصیص سوخت این ماشین‌آلات باید درست و منطقی عمل و روند آن تسهیل شود.
کد خبر: ۸۵۲۷۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸ 20 May 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عنایت‌الله رحیمی، چهارشنبه در نشست با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور در شیراز افزود: ضروری است تصمیماتی در زمینه بیمه بیکاری، افزایش خدمات بیمه‌ای و بازنشستگان دارای شرایط سخت و زیان‌آور مانند کاشی حافظ از سوی تامین اجتماعی اتخاذ شود.
وی ادامه داد: بی‌شک این تصمیمات گامی در مسیر تسهیل امور بیمه شدگان، توسعه استان و خدمات رسانی بهتر به افراد زیر پوشش تامین اجتماعی خواهد بود.
استاندار فارس، با اشاره به اینکه ۴۷ درصد از جمعیت حدود پنج میلیون نفری این استان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند، اظهار داشت: با این توصیف، فارس چهارمین استان کشور از حیث جمعیت بیمه‌ای است که برای افزایش پوشش بیمه‌ای، تامین آتیه و رفع دغدغه خاطر قشر مولد استان، باید این مباحث مورد بررسی و توجه بیش از پیش قرار گیرد.
رحیمی با بیان اینکه در استان پهناور فارس فقط یک بیمارستان متعلق به تامین اجتماعی وجود دارد، گفت: پایین بودن سرانه تخت بیمارستانی تامین اجتماعی فارس به نسبت میانگین کشوری و قدمت زیاد تنها بیمارستان ملکی تامین اجتماعی فارس، ارائه خدمات درمانی استان به بیمه‌شدگان استان‌های همجوار و تسریع در ساخت بیمارستان دوم تامین اجتماعی در محدوده بزرگراه حسینی الهاشمی با استفاده از منابع داخلی تامین اجتماعی و اعتبارات دولتی که مورد تاکید و توافق قرار گرفته به عنوان مطالبه جدی مد نظر است.
استاندار فارس همچنین ابراز امیدواری کرد که مذاکرات انجام شده در زمینه واگذاری بیمارستان‌های کازرون و اوز به سازمان تامین اجتماعی که با قول مساعد بررسی و تصمیم‌گیری از سوی رییس این سازمان همراه بوده، به نتیجه برسد.
رحیمی همچنین در این دیدار، مسایل مرتبط با رانندگان حمل و نقل درون ‌شهری و برون‌ شهری که از بیمه خویش فرما استفاده می‌کنند را نیز مطرح کرد که در این زمینه مقرر شد مساعدت لازم برای تقسیط حق بیمه این افراد انجام شود.

وی همچنین در بخش دیگری از مطالب خود، خواستار تسریع انتقال کارخانه‌های سیمان و پشم‌شیشه از شیراز به شهرستان خرامه و منطقه ویژه اقتصادی از سوی تامین اجتماعی شد.

کشاورزی دانش بنیان و علمی جایگزین عکس‌العمل‌های شتاب زده شود

استاندار فارس همچنین امروز (سی‌ام اردیبهشت ۹۹) در نشست با اعضای شورای کشاورزی این استان، گفت: استفاده از دانش علمی استادان دانشگاه، نقشه راه توسعه و ترویج بخش کشاورزی این استان است و باید تصمیمات علمی و برنامه‌ریزی شده جای عکس العمل‌های شتابزده را در این حوزه بگیرد.

رحیمی افزود: کشاورزی باید به سمت و سوی دانش بنیان شدن حرکت کند که عامل اصلی در این زمینه، تقویت ارتباط دانشگاه و بخش کشاورزی است و نیاز است اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در این حوزه تقویت شود به گونه‌ای که کشاورز و بهره بردار این حوزه احساس کند که نیازمند علم دانشگاهی است و زمانی که این تصور ایجاد شود و بخش خصوصی متقاضی مشاوره دانشگاه باشد، آن زمان تحولی واقعی در حوزه کشاورزی ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: روش‌های نوین کشاورزی باید از طریق فضای مجازی و یا حضوری ترویج و به کشاورزان آموزش داده شود.

لزوم انجام فرهنگ‌سازی در حوزه محصولات کشاورزی گواهی شده

استاندار فارس همچنین به تولید محصولات استاندارد و گواهی شده، اشاره و بیان کرد: تولید هشت محصول ارگانیک در این استان مدنظر قرار دارد و باید جهاد کشاورزی، شهرداری‌ها و دانشگاه علوم پزشکی در این استان کمک کنند که هم فرهنگ سازی لازم در این باره انجام و هم محصولات گواهی شده با قیمت مناسب روانه بازار شوند.

وی، تولید محصولات ارگانیک را موجب افزایش سطح سلامت مردم و تضمینی برای صادرات بهتر محصولات کشاورزی فارس دانست و گفت: بخش خصوصی باید در زمینه تولید محصولات کشاورزی گواهی شده بیشترین نقش را داشته باشد و نهادهای دولتی باید تنها تسهیل‌گر امور باشند.

رحیمی همچنین بر به حداقل رساندن استفاده از سموم دفع آفات و کودهای شیمیایی در تولیدات کشاورزی فارس نیز تاکید کرد.

افزایش سرعت مبارزه با ملخ ضروری است

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: آفت ملخ از سال‌های پیش در این استان وجود داشته و امسال نیز بخش زیادی از توان اجرایی فارس به مقابله با آن اختصاص یافته است.

رحیمی ادامه داد: تشخیص درست زمان مبارزه با آفت ملخ صحرایی و افزایش سرعت مبارزه از جمله مهمترین موارد برای جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و منابع طبیعی فارس توسط این آفت است.

وی، با تاکید بر همکاری تیم مدیریت بحران استان برای مبارزه با ملخ گفت: در اینگونه موارد تفکیک دستگاه‌ها معنا ندارد، همه نهادها و به ویژه مردم باید برای ریشه‌کنی این گونه آفت‌ها و بحران‌ها همکاری کنند.

رحیمی اضافه کرد: ملخ صحرایی بیشتر به عرصه‌های منابع طبیعی استان فارس هجوم برده که امور عشایر، دهیاری‌ها، فرمانداری‌ها و منابع طبیعی این استان باید در این زمینه تلاش کنند تا با این آفت به سرعت مبارزه شود.

ملخ‌های زرد رنگ صحرایی (دریایی)، گروهی از ملخ‌های پرنده هستند که بزرگی آنها به ۱۵ سانتی‌متر می‌رسد و در زمره مضرترین حشرات به شمار می‌آیند.

 

رعایت عدالت، شرط رهاسازی آب سدهای فارس

استاندار فارس در قسمت دیگری از مطالب خود گفت: در رابطه با رها سازی آب سدها نباید اجازه تخریب دولت داده شود اما رعایت عدالت نیز شرط لازم در این باره است و اگر جایی هم خطایی رخ داده، مسوول ذی‌ربط سریعا از مردم و بهره برداران عذرخواهی کند.

رحیمی ادامه داد: بارندگی‌های مناسب امسال، باعث رفع مشکلات سالیان پیش در رابطه با رهاسازی آب برای اراضی کشاورزی شده اما باید توجه داشت که این کار با برنامه‌ریزی درست، نظم و به ویژه رعایت عدالت صورت پذیرد و در مقابل با برداشت‌های بی‌رویه باید برخورد انتظامی و قضایی انجام شود.

به گفته رحیمی، از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۱۴۳ میلیون مترمکعب آب برای استفاده در اراضی کشاوزی از سدهای استان رها سازی شده است.

استاندار فارس، همچنین بیان کرد: خرید گندم و دانه‌های روغنی برای امنیت غذایی این استان و کشور از اهمیت زیادی برخوردار است و اشتغال خوبی نیز در این زمینه ایجاد شده، از این رو باید تولیدکنندگان و کشاورزان این بخش از نحوه خرید تضمینی، دریافت به موقع خدمات و هزینه‌های خود رضایت کامل داشته باشند.

وی، بر توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در فارس نیز تاکید کرد و اظهار داشت: باید ستاد تشکیل شده در این زمینه فعالانه‌تر عمل کند و امیدواریم در آینده نزدیک با ارائه تسهیلات مناسب به متقاضیان فعالیت در این بخش، گسترش سطح زیر کشت گلخانه را در این استان شاهد باشیم.

مشکل سوخت ماشین‌آلات کشاورزی فارس سریعا رفع شود

استاندار فارس در بخش دیگر ی از سخنان خود گفت: در مقایسه با سایر استان‌ها، بیشترین تعداد ماشین‌آلات کشاورزی در فارس وجود دارد و با توجه به این امر در زمینه تخصیص سوخت این ماشین‌آلات باید درست و منطقی عمل و روند آن تسهیل شود.

رحیمی اضافه کرد: هرگز نباید کمباین‌داران این استان به دلیل سختی‌های موجود در تامین سوخت به سمت استفاده از سوخت قاچاق بروند و این روند اصلا منطقی نیست.

وی، خطاب به مدیران ارشد دستگاه‌های حاضر در شورای کشاورزی این استان اظهار داشت: سریعا مشکل این قشر باید حل شود و یکی از راهکارهای حل این معضل، اختصاص کارت سوخت به ماشین‌آلات سنگین کشاورزی است.

استاندار فارس ادامه داد: باید سعی شود با هم‌افزایی مثبت و گرفتن نظر کارشناسی، اقدامی را اجرایی کرد که وقت کمباین‌داران و تراکتورداران این استان در زمان اوج کار آنها و برداشت محصولات به دلیل عدم دسترسی آسان به سوخت تلف نشود و همچنین آنها به سمت استفاده از سوخت قاچاق نروند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار