عباس صوفی با اشاره به اینکه تقاطع شهید همدانی باید آذرماه ۹۷ به بهره برداری می‌رسید، افزود: در زمانیکه که شهردار همدان شدم این طرح عمرانی کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و با ۱۴ میلیارد تومان بدهی به پیمانکار تعطیل شده بود در حالیکه باید به ۹۰ درصد پیشرفت می‌رسید.
کد خبر: ۸۵۲۳۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳ 19 May 2020
شهردار همدان گفت: هیچ یک از طرح‌های عمرانی شهرداری تعطیل نیست و عملیات ساخت و تکمیل آن با سرعت لازم در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، صوفی در صحن پاسخگویی به سوال‌های سه تن از اعضای شورای اسلامی شهر همدان اظهار داشت: در تکمیل پل شهید همدانی که عملیات شروع آن سال ۹۴ آغاز شد، ۳۰ ماه مدت قرارداد منعقد شده بود و در آن دوره شاهد تثبیت قیمت دلار و مصالح و آهن آلات بودیم.

وی با اشاره به اینکه تقاطع شهید همدانی باید آذرماه ۹۷ به بهره برداری می‌رسید، افزود: در زمانیکه که شهردار همدان شدم این طرح عمرانی کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و با ۱۴ میلیارد تومان بدهی به پیمانکار تعطیل شده بود در حالیکه باید به ۹۰ درصد پیشرفت می‌رسید.

صوفی بیان کرد: اکنون این طرح با وجود افزایش چندین برابری قیمت دلار، مصالح و آهن آلات ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حالا بی تدبیری باید عنوان شود؟

شهردار همدان گفت: تلاش شبانه‌روزی خادمان شهرداری در توسعه و آبادانی متوازن شهر با تداوم بی وقفه در اجرای طرح‌های عمرانی و سایر برنامه‌ها نباید بی‌تدبیری از سوی سوال کنندگان عضو شورای شهر عنوان شود.

صوفی افزود: تسویه بدهی ۱۰ میلیارد تومانی به همراه جرایم دیرکرد مالیاتی ۱۰ سال گذشته، بدهی ۱۵ سال گذشته به تامین اجتماعی به همراه جرایم آن به میزان ۱۹ میلیارد تومان و طلب ۶۰ میلیارد تومانی ۱۰ سال اخیر شهرداری که در دوره مدیریت ما بود، آیا بی تدبیری است.

وی اضافه کرد: تسویه کامل طلب پیمانکاران از سال‌های گذشته و پرداخت تمامی دیون ۱۰ سال قبل توسط همکاران شهرداری همدان چگونه می‌تواند بی تدبیری لحاظ شود.

صوفی خاطرنشان کرد: تمامی بدهکاری‌های شهرداری در دوره مدیریت ما پرداخت و تسویه شده و حتی طلب پیمانکاران برای سال جاری را نیز تامین و در فهرست پرداختی قرار دارد. شهردار همدان گفت:

شهردار همدان افزود: حتی در روند پیشرفت این طرح عمرانی با تحریم واردات برخی اقلام مورد نیاز نظیر کابل مواجه هستیم و با این حال تعطیلی و وقفه نداشته ایم.

 وی با تاکید بر اینکه هیچ کوتاهی در طرح‌های عمرانی نظیر این پل نداشته ایم، گفت: رشد متوازن طرح‌های عمرانی در سطح شهر سیاست مدیریت شهری است.

رضایتمندی مردم تدبیر شهرداری است

شهردار همدان با تاکید بر اینکه رضایتمندی مردم تدبیر مدیریت شهری به شمار می‌رود، گفت: همین که مردم از طرح‌های عمرانی ایجاد شده نظیر پیاده راه‌ها، بلوار ارم، رفع مشکل آب‌های سطحی، آسفالت ریزی، بازگشایی معابر، پارکینگ و سایر امکانات ایجاد شده، استفاده و رضایت دارند، افتخاری بزرگ است.

وی اضافه کرد: به شهر همدان تعصب دارم و تا هر زمان شهردار همدان باشم، با افتخار در خدمت مردم و پاسخگوی به اعضای شورا هستم و هر زمان شورا شهردار بهتر برگزید، از مدیریت شهری می‌روم.

شهردار همدان خاطرنشان کرد: همواره پاسخگو بوده ام، اما اجازه بدهید این ۶ ماه طرح‌ها را جمع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه زیرساخت‌های شهر همدان همکاران شهرداری از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم و هر مدرک و مستندی که برای ابهام در سوال‌ها وجود دارد را ارایه می‌دهیم.

صوفی با تاکید بر اینکه در هر اقدامی طبق قانون عمل می‌کنیم، گفت: در پاسخ به همه سوال‌ها طبق اسناد و مدارک عمل کرده ایم.

شهردار همدان یادآور شد: تکمیل طرح‌های عمرانی در سطح شهر را در شرایطی ادامه داده ایم که با افزایش چندبرابر هزینه‌ها مواجه هستیم و تکمیل تمام طرح‌ها را با قوت ادامه می‌دهیم.

وی تولید ثروت و پول را مهمترین رویکرد خود برای مدیریت شهری دانست و گفت: ۱۷۲ میلیارد تومان ارزش اموال بازار سینا است و تولید ثروت به شمار می‌رود.

صوفی پیرامون پنج درصد سهم آموزش وپرورش از عوارض نوسازی شهرداری بیان کرد: این سهم ۹۰۰ میلیون تومان نبوده و در واقع ۵۰۰ میلیون تومان است و چرا مطرح کنندگان این سوال پیگیری نمی‌کنند که آموزش و پرورش بدهی چهار میلیارد تومانی خود را به شهرداری پرداخت کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار