به گفته معاون پشتیبانی فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مقرر است با همکاری نهادهایی مانند این شهرک، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اداره کل استاندارد استان، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان، شاخص‌های کنترل کیفی و استاندارد ماسک پارچه‌ای، استخراج و بر اساس آن انواع ماسک موجود در بازار بررسی شود.
کد خبر: ۸۵۱۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸ 18 May 2020

سید مهدی حجازی افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دارای آزمایشگاه تخصصی فیلتراسیون است که در نوع خود در کشور منحصر به‌فرد است و برای کنترل کیفی و فنی ماسک‌ها از آن استفاده می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه پس از شیوع بیماری کرونا، بسیاری از مردم و تولیدکنندگان احساس تکلیف کردند و برای تولید ماسک به میدان آمدند، نیاز جامعه در این زمینه رفع شد و کمبود آن را پشت سر گذاشتیم به‌ این دلیل در زمان حاضر نیاز است که بر روی کیفی سازی آن کار شود.

حجازی با اشاره به جلسه‌هایی که در این زمینه در کارگروه پژوهش و فناوری استانداری اصفهان تشکیل شد، اضافه کرد: این کارگروه، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را مکلف به تشکیل کمیته علمی و تخصصی ماسک کرد تا با همکاری نهادهایی مانند معاونت غذا و دارو، استاندارد، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در مرحله نخست، شاخص‌های فنی و کیفی ماسک پارچه‌ای را با توجه به استانداردهای ملی و بین‌المللی مشخص و کالاهای موجود در بازار را بر اساس آنها، بررسی کند.

وی ادامه داد: در واقع الگوی تولید محصولات با کیفیت ماسک پارچه‌ای طراحی و در مرحله بعد برای ماسک‌های بی بافت و چند لایه نیز این کار انجام خواهد شد.

حجازی گفت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در قالب یک پژوهش میدانی، ماسک‌های پارچه‌ای موجود در بازار که معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به شهرک ارسال می‌کند را مورد ارزیابی فنی قرار می‌دهد و استاندارد  EN-۱۴۹ اساس ارزیابی این ماسک‌هاست.

وی با بیان اینکه محوریت کنترل شاخص‌های کیفی این ماسک‌ها و آزمایش محصولات موجود در بازار با آزمایشگاه تخصصی فیلتراسیون شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است، خاطرنشان کرد: این آزمایشگاه با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان راه اندازی شد و پس از شیوع بیماری کرونا با کاهش تعرفه‌های خود، آزمایش‌های رایگان و فوری نیز برای مراکز تحقیقاتی انجام می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار