در حالی که هنوز تاریخ جدید شروع تمرینات تیم ها مشخص نشده می توان با برنامه ای متفاوت برای خروج از همه مشکلات ادامه مسابقات را برگزار کرد.
کد خبر: ۸۵۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰ 16 May 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به رغم  صدور اطلاعیه از سویی ستاد کرونا در بخش ورزش در این باره که عنوان شد تیم‌ها می‌توانند تمرینات خود را به زودی از سر گرفته و مسابقات لیگ برتر را از اواخر خرداد شروع کنند، همچنان گروهی از باشگاه ها و به تازگی برخی از پزشکان این باشگاه ها موافق این اقدام نیستند.
در خبرها داشتیم که تعدادی از پزشکان تیم های فوتبالی با اشاره به زیرساخت‌های بهداشتی در کشور و همچنین کمبود زمین تمرین و نقایصی از این دست، معتقد بودند هنوز نمی توان به راحتی کرونا را نادیده گرفته و لیگ را شروع کرد. در همین باره برخی با اشاره به فاصله بین بازی ها معتقد هستند این وضعیت ممکن است منجر به مصدومیت فوتبالیست‌ها بشود.
اما راه حلی که می توان به سازمان لیگ برای تعیین قهرمان و یا تیم هایی که دنبال کسب سهمیه لیگ آسیایی هستند داد خیلی پیچیده نیست. این راه حل حتی تکلیف تیم هایی که در پایین جدول در خطر سقوط هستند را نیز روشن می کند. شاید با این برنامه هم خواسته تیمی مثل پرسپولیس برای برگزاری مسابقات تامین شود و هم خواسته تیمهایی مثل استقلال و تراکتور و سپاهان که مایل به ادامه لیگ برتر نیستند.
شیوه پیشنهادی این است که بین دونیمه بالا و پایین جدول مسابقات تک حذفی برگزار شود. به این صورت که هشت تیم بالا و پایین جدولی به صورت قرعه کشی با هم بازی کنند و برنده ها باز هم با قرعه کشی دو بازی برای تعیین تیم های فینالیست رودرروی هم بایستند و در نهایت در فینال، تیم قهرمان مشخص شود.تیم های بازنده هم برای تعیین تیم سوم و مشخص شدن سهمیه سوم لیگ برتر برای لیگ قهرمانان آسیا با هم روبرو شوند.
راه حل دیگر این است که در دو جدول هشت تیمی تیم ها به صورت معکوس با هم دیدار داشته باشند. یعنی تیم هشتم با تیم اول، تیم هفتم با تیم دوم، ششم با تیم سوم و تیم پنجم با چهارم دیدار کنند به این شکل عدالت هم رعایت خواهد شد. همچنین مشابه این روش در نیمه پایینی جدول قابلیت اجرا دارد. به این ترتیب که تیم شانزدهم جدول با تیم نهم، تیم دهم با تیم پانزدهم، تیم یازدهم با تیم چهاردهم و در نهایت تیم‌های دوازدهم و سیزدهم با هم مصاف بدهند. با برگزاری این مدل رقابتها، تعداد بازی ها کم می شود که در آنصورت می توان آنها را با فاصله بیشتری از هم نیز برگزار کرد. با این روش در نهایت رقابت ها ظرف یک ماه یا 40 روز به پایان می رسد.
حالا که تیم پزشکی استقلال و سایر تیم های بالانشین و تیمهای در معرض سقوط طی روزهای گذشته با برگزاری مسابقات مخالفت کردند شاید با این وضعیت کمتر نگران مصدومیت بازیکنانشان هم باشند. ضمن اینکه با این شکل برگزاری مسابقات، می توان همه دیدارها را در یک یا دو یا چند شهر سفید که ستاد کرونا آنها را عاری از بیماری دانسته و مورد تائید سازمان لیگ هم هستند برگزار کرد. / مشرق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار