رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهران؛
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهران گفت: ۵ هکتار از اراضی ملی مهران توسط منابع طبیعی شهرستان از دست متصرفان خارج شده است
کد خبر: ۸۵۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ 16 May 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ سعید طاهری، گفت: در راستای بازدید گشت مشترک دادستانی و اداره منابع طبیعی شهرستان مهران از اراضی ملی طبق تبصره الحاقی ماده ۵۵ قانون حفاظت و حمایت از جنگل ها و مراتع ۵ هکتار از اراضی ملی حاشیه روستای بانرحمان که به تصرف افراد سود جوء قرار گرفته بود توسط نیروهای این اداره رفع تصرف شده است.

وی با تأکید بر برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی، تصریح کرد: هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، با فرد متجاوز برابر قانون و مقررات برخورد خواهد شد.

طاهری در پایان خاطرنشان کرد: مأمورین حفاظت از منابع طبیعی به صورت ۲۴ ساعته آماده حراست از عرصه های ملی هستند و مردم طبیعت دوست می توانند هرگونه تخریب و تصرف عرصه های منابع طبیعی را از طریق تماس با شماره ۱۵۰۴ (کد امداد جنگل و مرتع) اطلاع دهند تا در کم ترین زمان ممکن با متجاوزین برخورد قانونی صورت پذیرد.

وی یادآور شد: حفاظت و صیانت از اراضی ملی به عنوان مهم ترین وظیفه سازمانی به شمار می آید و فعالیت مستمر گشت های حفاظتی و برخورد با افراد متخلف و متجاوزان عرصه های منابع طبیعی ادامه دارد.

طاهری خاطرنشان کرد: در بزرگترین نهالستان گرمسیری کشور در مهران سالانه بیش از ۴ میلیون اصله نهال از نوع گونه‌های گرمسیری تولید می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهران خاطرنشان کرد: نهال های تولید شده در تمام طرح های توسعه فضای سبز، جنگل کاری، بیابان زدایی استفاده خواهد شد./ح

 

ایلام بیدار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار