به گزارش خبرآنلاین، در بین ده کشوری که نرخ تورم آنها نسبت به سایر کشورهای دنیا پایین تر است نام کشورهای آفریقایی و عربی بارها تکرار شده است و نرخ تورم در بین ده کشوری که در ده جایگاه اول این فهرست قرار گرفته اند زیر صفر است.

تورم منفی یا افت قیمت‌ها در اقتصاد به معنای کاهش شاخص قیمت کالاها و خدمات است و همان طور که تورم، ارزش واقعی پول را در طول زمان کاهش می‌دهد به عکس، تورم منفی ارزش واقعی پول (واحد پول ملی یک کشور یا یک اقتصاد منطقه‌ای) را افزایش می‌دهد. یعنی یک نفر می‌تواند در طول زمان با مقدار ثابتی پول کالای بیشتری خریداری کند.

در جایگاه اول این فهرست نام یک کشور آفریقایی آمده  است؛ اِریتره با نام رسمی جمهوری اِریتره کشوری است بر کرانه دریای سرخ در شمال شرقی آفریقا و نزدیک به تنگه ی باب المندب که در سال ۱۹۹۳ با جدا شدن از اتیوپی مستقل شد. پایتخت این کشور اسمره است و جمعیت آن نزدیک به ۶ میلیون نفر است؛ بنابر آخرین گزارش ها نرخ تورم این کشور منفی ۲۷.۶ درصد تخمین زده شده است.

دومین کشوری که پایین ترین نرخ تورم را در جهان دارد یکی دیگر از کشورهای آفریقایی است؛ این کشور گینه بیسائو نام دارد.

گینه بیسائو با نام رسمی جمهوری گینه بیسائو کشوری است در غرب آفریقا در کناره اقیانوس اطلس شمالی بین گینه و سنگال که پایتخت آن بیسائو است. بر اساس آخرین سرشماری ها جمعیت این کشور کمی بیشتر از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است و نرخ تورم آن منفی ۲.۵۸ درصد است.

امارات متحده عربی اولین کشورعربی است که به این فهرست راه پیدا کرده است و جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است در سال ۲۰۱۸ نرخ تورم این کشور به ۰.۳۴ درصد رسید که به گفته کارشناسان نرخ تورم این کشور از سال ۲۰۱۲ تاکنون  تا این اندازه پایین نبوده است اما کاهش نرخ تورم امارات متحده تا امسال ادامه پیدا کرده است و بنابر آخرین گزارش ها نرخ تورم این کشور در حال حاضر به منفی ۱.۵ درصد رسیده است.

چهارمین کشوری که نرخ تورم آن از سایر کشورهای دنیا پایین تر است یکی دیگر از کشور های آفریقایی است؛ نیجر که به صورت رسمی جمهوری نیجر نام دارد کشوری است در غرب قاره آفریقا که ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و بنابر آخرین گزارش ها نرخ تورم آن منفی ۱.۳ درصد تخمین زده شده است.

عربستان سعودی دومین کشور عربی است که به این فهرست راه پیدا کرده است و جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده است نرخ تورم این کشور در سال گذشته توانست به زیر صرف برسد و تاکنون نیز عربستان سعودی روند کاهشی نرخ تورم خود را حفظ کرده است به گونه ای که نرخ تورم آن در حال حاضر به منفی ۱.۰۵ درصد رسیده است.

ششمین کشوری که نام آن در این فهرست آمده است یکی دیگر از کشورهای عربی است که قطر نام دارد، قطر با نام رسمی دولت قطر کشوری در جنوب غربی قاره آسیا در منطقه خاورمیانه و در شرق شبه‌جزیره عربستان  و در بخش جنوبی خلیج فارس واقع شده‌است و پایتخت آن دوحه است. نرخ تورم این کشور که ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد بر اساس آخرین گزارش ها منفی ۰.۳۶ درصد تخمین زده شده است.

هفتمین کشور این فهرست نیز یکی دیگر از کشورهای آفریقایی است؛ بنین با نام رسمی جمهوری بنین کشوری است واقع در غرب آفریقا که نردیک به ۱۱ میلیون نفر جمعیت دارد و نرخ تورم آن منفی ۰.۲۸ درصد است.

هشتمین کشور این فهرست عراق نام دارد که یکی دیگر از کشورهای عربی است؛ نرخ تورم این کشور که جمعیت آن نزدیک به ۴۰ میلیون نفر است بنابر آخرین گزارشات منفی ۰.۲۷ درصد تخمین زده شده است.

پورتوریکو نهمین کشور این فهرست است؛ این کشور که مجمع‌الجزایری است در شمال شرقی منطقه کارائیب نزدیک به ۴ میلیون نفر جمعیت دارد و نرخ تورم آن منفی ۰.۰۶ درصد است.

سرانجام دهمین کشوریی که نام آن در این فهرست آمده است کشور پاناما است این کشور با نام رسمی جمهوری پاناما کشوری است در آمریکای مرکزی که پایتخت آن پاناماسیتی است و نزدیک به ۴ میلیون نفر جمعیت دارد و نرخ تورم آن بنابر آخرین گزارشات منفی ۰.۰۱ درصد تخمین زده شده است.