مسوول سازمان بسیج فرهنگیان استان ایلام، گفت: شهید «جمال الدینی» به عنوان شهید شاخص بسیج فرهنگیان در کل کشور معرفی شد.
کد خبر: ۸۴۸۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸ 11 May 2020

 تابناک ایلام؛دست توانای معلم است که چشم انداز آینده ما را ترسیم میکند مقام معلم مقام والایى است­، مقامى است که خداى تبارک و تعالى از آن تعظیم فرموده است.
معلمان جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارند، آنها استعدادهای کودکان و نوجوانان را کشف کرده و جهت می‌دهند و از کودکان یک سرزمین شهروندانی مسوولیت پذیر می‌سازند که آینده جامعه را شکل می‌دهند.
بسیاری از جوانان سرزمینمان تربیت شده معلمانی بوده‌اند که نامشان در طول تاریخ به جهت رشادتها و توانایی‌هایشان زنده خواهد ماند.

شهید معلم علی محمد جمال الدینی متولد ۱۳۳۴ از فرزندان ایلام از سوی سازمان بسیج مستضعفین کل کشور به عنوان شهید شاخص بسیج فرهنگیان معرفی شده است.   

 در این راستا سرگرد یدالله رحمتیان مسوول سازمان بسیج فرهنگیان استان ایلام درباره این شهید والا مقام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: شهید علی محمد جمال الدینی در خانواده‌ای قانع به نعمات الهی و ساده زیست به تبعیت از الگوی زندگی ائمه و بزرگان دین با تلاش در جهت نوع دوستی و رافت و همدلی با یتیمان و مستمندان با عطوفت  ومهربانی دوران کودکی خود را سپری کرد و بزرگ شد.          

وی افزود: دوران نوجوانی او پیامبر گونه به امر تبلیغ و ارشاد همسالان و دوستان محله و روستاهای اطراف می‌پرداخت و مروج احکام الگوها و ارزش های اسلامی برای نوجوانان و جوانان بود.                                               

 مسوول سازمان بسیج فرهنگیان استان ایلام تصریح کرد: شهید محمد علی جمال الدینی بر فعالیت‌های مذهبی و اعتقادی خود در دوران تحصیلش می‌پرداخت و پس از فارغ التحصیلی از دانشسرا به افتخار معلمی نائل شد و در همان سنگر تعلیم وتربیت به فعالیت‌های سیاسی و ضد طاغوتی خود می‌پرداخت.

سرگرد رحمتیان عنوان کرد: شهید جمالدینی در جریان تحولات و مبارزات انقلابی ضمن بصیرت بخشی و آگاه سازی مردم و معرفی چهره‌های منفور منافقان و طاغوتیان شبانه اعلامیه‌های روشنگرانه امام(ره) را پخش می‌کرد و به همین دلیل همواره مورد تعقیب ساواک و مزدوران شاه بود، حتی زمانی را نیز توسط شهربانی دستگیر وزندانی شد.

مسوول سازمان بسیج فرهنگیان استان ایلام در خصوص فعالیت‌های پس از  پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: این معلم متعهد و معتقد به ارزشهای ناب اسلام دست از مبارزه نکشید و با حضور خود در جبهه‌های حق علیه باطل در عملیات‌های بسیاری ازجمله (فتح المبین) به دفاع از ایران پرداخت در واقع جبهه دفاع را بر سنگر تعلیم و تربیت ارجحیت بخشید.

سرگرد رحمتیان ادامه داد: وی در تاریخ ۱۳۶۲/۰۵/۰۹ در جبهه مهران و در عملیات والفجر ۳ در منطقه عملیاتی (کله قندی) قهرمانانه و پر افتخار شهد شیرین شهادت را جانانه نوشید و به لقا الله پیوست./ع

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار