مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه از اجرای طرح ملی نماد سخن گفت و گفت: طرح ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) با قوت در استان اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۸۴۷۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱ 07 May 2020
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از تولید محتوای آموزشی برای دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه در همدان خبر داد.

به گزارش فارس، محمد پورداود از تولید محتوای آموزشی برای دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه در استودیو الفبا خبر داد و اظهار کرد: این اقدام به منظور استفاده بیشتر دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه، از برنامه‌های تلویزیونی و آموزش‌های مجازی طی روز‌های تعطیلی مدارس صورت گرفت.

وی با بیان اینکه محتوا‌های تولید شده در زمینه گفتاردرمانی و کاردرمانی است که از طریق سیمای مرکز همدان پخش خواهد شد گفت: این محتوا‌ها علاوه بر پخش تلویزیونی، در فضای مجازی نیز ارائه خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه از اجرای طرح ملی نماد سخن گفت و افزود: طرح ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) با قوت در استان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در کشور از سال ۹۵ آغاز شد و در فاز اول در ۶ استان و ۷۲ مدرسه به صورت آزمایشی اجرا شد خاطرنشان کرد: در فاز دوم در تمام استان‌ها و در هر استان ۱۲ آموزشگاه و در مجموع ۳۸۴ مدرسه اجرا شد.

پورداود تصریح کرد: در فاز سوم با توجه به مختصات و مشخصات تعیین شده توسط شورای سیاست‌گذاری کشور در سند ملی نماد، هر استان موظف شد طرح را در تمام مدارس یک شهرستان اجرا کند که در همدان شهرستان بهار پایلوت بود.

وی با اشاره به اینکه طرح دارای دو محور اساسی آموزش‌های ارتقایی و پیشگیرانه و مداخلات حمایتی، روانی و اجتماعی است تاکید کرد: مهارت‌های ارتقایی در یک هزار و ۱۲۰ جلسه کارگاه آموزشی برای سه گروه دانش آموزان، والدین و معلمان ارائه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: در این مرحله ۵۵۰ هزار نفر ساعت در ۱۱۲ آموزشگاه شهرستان بهار مهارت‌های منظومه رشد شامل حسن گزینی و خیرگزینی، مهارت‌های بخشایشگری به عنوان یک راهبرد مقابله با خشم و خشونت، مهارت‌های تنظیم شناختی و مدیریت احساسات، مهارت توکل به خدا، مهارت حل مسأله، مهارت خود آگاهی، مهارت خودمدیریتی، مهارت صبر، مهارت مقابله با استرس و مهارت‌های مشارکتی و... را آموزش دیدند.

وی عنوان کرد: با رفع موانع و مشکلات مربوط به بخش غربالگری سامانه نماد از آبان‌ماه سال ۹۸ تاکنون ۱۰ هزار و ۴۷۶ مورد غربالگری از ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر دانش‌آموز توسط معلمان، ۷ هزار و ۶۰۷ مورد غربالگری توسط والدین و ۳ هزار ۶۶۶ مورد غربالگری توسط دانش‌آموزان در سامانه نماد ثبت شده است.

پورداوود با تاکید به اینکه موفقیت در محور مداخلات روانی و اجتماعی نیازمند هم‌افزایی منابع و برنامه‌های دستگاه‌ها، نهاد‌ها و سازمان‌های عضو سند ائتلافی نماد است گفت: سال گذشته ۸۰ درصد و امسال تنها ۳۳ درصد اعتبارات پیش‌بینی شده برای اجرای طرح نماد در استان تحقق یافته که این اعتبار نیز به حساب مدارس مجری واریز شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار