یکی از نیازهای جدایی ناپذیر زندگی امروزی بهره مندی از اینترنت پر سرعت است و در دنیایی که همه چیز در بستر اطلاعات فعالیت می کند سرعت بالای اینترنت حرف اول را می زند.
کد خبر: ۸۴۶۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 06 May 2020

کابران اینترنت البرز از کندی سرعت گلایه دارند

به گزارش «تابناک البرز»؛ ضرورت افزایش سرعت اینترنت در دوران شیوع ویروس کرونا در کشورمان بیش از پیش مشخص شد. اینترنتی شدن بسیاری از کسب و کارها، افزایش دور کاری در ادارات و حتی برگزاری وبینارها و جلسات کاری آنلاین ضرورت انتقال اطلاعات در بستر اینترنت پر سرعت را بیشتر از هر زمانی نشان داد. اکنون استفاده از اینترنت در کشور و استان البرز غالبا در بستر Adslصورت می گیرد و مشترکان خانگی در بسیاری موارد با کندی سرعت مواجه هستند این موضوع به خصوص در مورد مشترکان شرکت مخابرات مطرح می شود. بنابراین علاوه بر ارتقاء کیفیت این سرویس، پیشرفت سریعتر روند تبدیل Adsl به Vdsl که در استان هایی چون قم و تهران در حال انجام است، در البرز هم می تواند بسیار کمک رسان باشد و بسیاری از مشکلات کنونی را رفع کند. اگرچه که به گفته مدیر مخابرات منطقه البرز این اقدام در استان از سال ۹۸ آغاز شده و برنامه ریزی برای فعال شدن ۲۰۰۰ سرویس Vdsl تا انتهای سال ۹۹ انجام شده است.

قطعی چند ساعته و اختلال در دور کاری

یکی از کاربران اینترنت Adsl خانگی در منطقه کمالشهر در مورد مشکل کندی سرعت اینترنت در این منطقه گفت: به دلیل شرایط شغلی به شدت نیازمند اینترنت با سرعت بالا برای بارگزاری اطلاعات هستم.

وی افزود: مخصوصا در دورانی که توصیه ها بر دورکاری است  و مجبور هستیم تمام فعالیت های خود را از خانه و در بستر اینترنت انجام دهیم با مشکلات زیادی مواجه ایم.

این شهروند از قطعی حتی چند ساعته اینترنت در برخی از روزها گله کرده و امیدوار است که هر چه زودتر بستر پرسرعت تری برای اینترنت خانگی چون vdsl  به صورت گسترده برای کاربران در البرز فراهم شود.

یکی دیگر از مشترکان  Adsl  مخابرات در کلاک کرج نیز به موضوع کندی و نوسانات سرعت اینترنت اشاره کرده و گفت: معلم هستم و به دلیل اینکه باید به صورت مجازی با شاگردانم درارتباط باشم داشتن اینترنت پر سرعت و بدون کندی و قطعی برایم اهمیت زیادی دارد ولی در طول این دو ماه با مشکلات زیادی در این زمینه مواجه بوده ام.

شهرزاد عبدی افزود: این موضوع مشکل برخی از دانش آموزان هم هست و باعث می شود نتوانند به خوبی کلاس ها را دنبال کنند.

این موضوع در حالیست که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سال گذشته نیز از عقب ماندگی کشور در حوزه ارتقا اینترنت خانگی از Adsl به Vdsl و فیبر نوری سخن گفته بود. از ۲ سال گذشته تلاش های زیادی برای اجرایی شدن  Vdsl  و فیبر نوری انجام شده اما همچنان این موضوع مغفول مانده است. اگرچه وزیر ارتباطات دهم فروردین امسال از آغاز عملیات اجرایی ارتقا اینترنت خانگی ازadsl به Vdsl در تهران و قم خبر داد که می تواند نویدی برای اجرایی شدن گسترده این سرویس در کل کشور باشد.

 انجام حدود ۴۰۰ مورد تبدیل  Adsl به Vdsl  در سال ۹۸ در البرز

به گفته مدیر عامل مخابرات‌منطقه البرز روند تبدیل Adsl به Vdsl از سال ۱۳۹۸ در مخابرات منطقه البرز نیز شروع شده است.

 "حمید همت زاده" تصریح کرد: در سال۹۸، حدود  ۴۰۰ مورد سرویس Adsl به  vdsl تبدیل شده است. به گفته وی در حوزه Vdsl  با دایری ۹۰۰ مورد ،مشغول به کار این سرویس در سال ۹۸ به ۱۲۵۰ مورد رسید و پیش بینی برنامه سال ۹۹ افزایش این سرویس به تعداد ۲۰۰۰ مورد می باشد.

وی همچنین به افزایش تعداد مشترکان Adsl اشاره کرده و افزود:  در سال ۹۸ در حوزه Adsl  با افزایش۳۰ هزار سرویس جدید ،  Adsl های دایر منطقه نیز به۱۷۴ هزار مورد افزایش یافت.

 وی با اشاره به اینک محدودیتی برای ظرفیت سازی در زمینه سرویس Vdsl نداریم، اضافه کرد: متناسب با درخواست های واصله و درصورت داشتن امکانات فنی نسبت به دایری و تبدیل اقدام خواهد شد.

مدیرعامل مخابرات منطقه البرز از متقاضیان‌خواست با مراجعه به مراکز تلفنی ویا پورتال شرکت مخابرات ایران به نشانی tci.ir ویا سامانه تلفنی ۲۰۲۰نسبت به درخواست خود برای دریافت سرویس Vdsl اقدام ودرصورت وجود تجهیزات مربوطه  وداشتن امکانات فنی ،سرویس Adsl  به سرویس vdsl در محدوده محل متقاضی اقدام می شود.

اگرچه که کندی و قطعی اینترنت Adsl خانگی صرفا  مربوط به دوران شیوع ویرس کرونا نیست ولی این افت سرعت در دوران فاصله گذاری اجتماعی و افزایش استفاده کاربران خانگی بیشتر شد.

همت زاده در این مورد گفت: با توجه به شرایط کشور و هم چنین استان البرز از اسفند ماه ۹۸ مبنی بر شعار در خانه بمانیم، برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مردم حضور بیشتری برای در خانه ماندن داشتند، که این امر باعث افزایش ترافیک و  مصرف دیتا در کل کشور شد.

همت زاده ادامه داد: افزایش ترافیک به ۲/۶ برابر رسید که این موضوع در استان و در تعطیلات نوروزی تا ۳ برابر نسبت به سال های گذشته افزایش داشت. در این زمینه با توجه به شرایط ترافیک و مانیتورینگ و رصد لحظه به لحظه نسبت به ارتقاء بیشتر تجهیزات ودرگاه ها و تجهیزات جدید بکار گرفته شد، لیکن با توجه به افرایش مستمر درخواست های واصله برای ارتقاء پهنای باند سرویس های موجود و وصول در خواست های جدید پیگیر افزایش ظرفیت، در حال انجام است.

با توجه به اینکه نیاز به اینترنت روز به روز گسترش یافته و در حوزه های جدیدی تعریف می شود، فعال شدن هر چه بیشتر سرویس های پرسرعت تر و با کیفیت بیشتر چون VDSL و فیبر نوری در استان البرز با توجه به نیازهای روز افزون شهروندان و کاربران خانگی اتفاقی بسیار مثبت است که امیدواریم روند این موضوع به سرعت در استان طی شود.

شیما عبداله خانی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار