وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: برای فرهنگیان ۱۷۰ هزار مسکن ساخته می‌شود و این اقدام در ۱۱ استان آغاز شده است.
کد خبر: ۸۴۶۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴ 06 May 2020

 ساخت ۱۷۰ هزار مسکن برای فرهنگیان

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین, حاجی میرزایی در آئین تجلیل از معلمان نمونه کشور که بصورت ویدیو کنفرانس با حضور رئیس جمهوری برگزار شد گفت: در سال 98 مطالبات فرهنگیان به بهترین وجه پرداخت شده است.
وی با اشاره به شرایط کرونایی و نحوه آموزش دانش آموزان در این دوران بیان کرد: آموزش در تلویزیون یک طرفه بود و برای ارتباط دوطرفه بین دانش آموز و معلم برنامه شاد راه اندازی شد و امروز 11میلیون دانش آموز عضو این برنامه هستند.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در مناطقی که دانش آموزان به اینترنت دسترسی ندارند معلمان بسته های آموزشی تهیه می کنند و در اختیار دانش آموزان این مناطق قرار می دهند.
حاجی میرزایی با اشاره به اجرای سند بنیادین بیان کرد: 25 بسته تحولی مورد نیاز جامعه از آن استخراج شده است و نتایج را برای خانواده های دانش آموزان مشخص خواهیم کرد.
وی ادامه داد: در این دوره 5 ساله سند تحول, پنج طرح شامل مهر آموزی دانش آموزان، کنترل وزن دانش آموزان، مدرسه خوانا، طرح آجر به آجر خیرین و مکان یابی مناسب و حذف مدارس کوچک  عملیاتی می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین هم در این مراسم، معلمان را از سرمایه های بزرگ اجتماعی جامعه دانست و افزود: این هفته بهترین فرصت برای تجلیل از زحمات و تلاش های این قشر زحمتکش و تاثیر گذار جامعه است.
حسنعلی اصغری گفت: معلمان ادامه دهنده راه انبیا هستند و بر این اساس جایگاه بسیار والایی در جامعه دارند و مردم بیشترین اعتماد را به این قشر دارند.
وی با اشاره به تعطیلات مدارس به سبب شیوع ویروس کرونا افزود: معلمان در این دوره با ایثار و فداکاری و از طریق فضای مجازی کلاس های درس را تعطیل نکردند و این اقدام آنها ستودنی است .
مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: این مساله نشان دهنده این است که آموزش و پرورش توانسته به رسالت اصلی خود که تعلیم و تربیت به خوبی عمل کند.
اصغری افزود: امسال با توجه به شرایط پیش آمده برنامه های هفته معلم به صورت مجازی در حال برگزاری است و در همین راستا امروز نیز به صورت نمادین از پنج معلم منتخب استانی و یک معلم کشوری همزمان با سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس تجلیل شد.
وی گفت: انتخاب این افراد بر اساس شاخص های که وزارت آموزش و پرورش به استان ها اعلام کرده بود انجام شد و مراسم تجلیل مابقی معلمان منتخب روز پنجشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار از طریق ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد.
در ادامه این مراسم با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین و جمعی از مسئولان از معلمان منتخب استان به ترتیب سعیده سادات قریشی ، حمیرا فخاری ، محبوبه اسلامی ، شهرام طاهرخانی و فاطمه لشگری به عنوان  معلمان منتخب استان معرفی و از آنان تجلیل شد.
استان قزوین دارای ۱۶ هزار فرهنگی و ۲۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.
منبع : صدا و سیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار