کد خبر: ۸۴۵۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۹ 11 May 2020

توجه دولت در چند سال اخیر و پیگیری‌های مستمر، انجام کارهای جهادی و دلسوزانه مسوولان سبب پیشگامی دلگان سیستان و بلوچستان در حوزه عملکردی و ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای در این منطقه محروم شده است. 

برنامه‌ریزی‌های درست، تعامل و همفکری مسوولان، سهیم شدن مردم در حوزه‌های مشارکتی منجر به سرانجام رسیدن طرح‌های توسعه‌ای دلگان شده و رضایت عمومی مردم را در پی داشته است.

یکی از شهروندان دلگان سیستان و بلوچستان با قدردانی از تلاش‌های مسوولان به خبرنگار ایرنا گفت: اقدامات جهادی و پیگیری مشکلات از سوی فرماندار و برنامه‌ریزی برای رفع دغدغه‌های مردم در تاریخ این شهرستان بی‌نظیر و ستودنی است.

محمد ناروئی بیان کرد: تلاش‌های مستمر و شبانه‌روزی فرماندار دلگان گره گشا در امور بوده و در حدود سه سال فعالیت و حضور وی در منطقه شاهد ارتقای شاخص‌های خدمت رسانی هستیم.

وی افزود: بر حسب اطلاعاتی که داریم و در فضای مجازی برنامه‌های مسوولان را دنبال می‌کنیم انجام یازده سفر فرماندار به تهران و پیگیری موضوعات شهرستان در وزارتخانه‌ها، ۳۸ ملاقات ملی، ۸۵ ملاقات و نشست در مرکز استان به موفقیت‌های بیشتر دلگان در این سالها کمک کرده است.

این شهروند دلگانی اظهارداشت: فرمانداری دلگان در سال‌های اخیر و امسال در بسیاری از شاخص‌های عملکردی نمونه استانی بوده که جا دارد از زحمت‌های مسوولان سخت کوش و جهادی قدردانی شود.

وی گفت: فرمانداری دلگان به عنوان فرمانداری نمونه سیستان و بلوچستان در ارزیابی عملکرد سال گذشته و رتبه نخست میزان مشارکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با ۷۷ درصد مشارکت، قرار گرفتن در زمره شهرهای هدف بازآفرینی شهری و اجرای چندین پروژه عمرانی، فرمانداری منتخب در امر پیشگیری و مبارزه با موادمخدر، دستگاه برتر در توسعه و ترویج کتابخوانی در سال ۹۸ و فرمانداری برتر استان در جذب خیران مدرسه ساز را در کارنامه‌اش دارد.

وی بیان کرد: پاسخگویی مسوولان دلگان به مردم و تلاش برای رفع مشکلات در کمترین زمان قابل تقدیر است و امیدواریم این‌گونه اقدامات جهادی و پیگیری‌ها استمرار یابد.

فرماندار دلگان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:برای اجرای برنامه‌های مختلف زمان بندی‌های مشخصی وجود دارد و طبق یک جدول کارها براساس اولویت بندی پیگیری و دنبال می‌شوند.

مجتبی شجاعی افزود: با انجام سفر در بخش‌ها و مناطق روستائی و یا ارتباط گرفتن با مردم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مشکلات را ارزیابی و سپس برای رفع آنها در کمترین زمان تدبیر می‌شود.

وی با قدردانی از مسوولان سیستان و بلوچستان برای رفع مشکلات مردم دلگان اظهارداشت:صدها عنوان برنامه عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، خدماتی، توسعه‌ای و اشتغالزائی را با همکاری مردم توانسته‌ایم به سرانجام برسانیم.

فرماندار دلگان ادامه داد: برگزاری ۱۵ مورد مصالحه و سازش طائفه‌ای، تدوین پکیج کامل اسناد توسعه شهرستان شامل اطلس فرصت‌های سرمایه گذاری، تهیه لوح فشرده شناسنامه منطقه برای نخستین بار در کشور، سند توسعه فضاهای آموزشی، اطلس سیاسی و امنیتی در سال ۹۸ از برنامه‌های موفق این شهرستان به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: رتبه نخست ساخت فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان با شروع بیش‌از ۹۰ فضای آموزشی و ۳۱۰ کلاس درس، رتبه نخست استان در آغاز پروژه‌های ورزشی، رتبه نخست استان در آبیاری تحت فشار با اجرای بیش‌از ۱۴ هزار هکتار، برگزاری جشن هویت و اعطای شناسنامه به تمامی فاقدان شناسنامه ایرانی،تصویب و آغاز اجرای طرح بزرگ گازرسانی به دلگان با ۲۶ میلیارد تومان اعتبار، تصویب جذب اعتبار ویژه مبارزه با گرد و غبار جازموریان و اجرای چندین طرح متنوع بیابان‌زدایی از دیگر موفقیت‌های شهرستان دلگان در طول چند سال اخیر بوده است. 

شجاعی ادامه داد: اتمام مطالعات اجرای ۶ پروژه مجتمع آبرسانی،آغاز ساخت و تامین اعتبار تکمیلی احداث پارک بزرگ اداری، مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری، استقرار هفت اداره و نمایندگی از ادارات، اشتغالزایی حدود ۱۸۰۰ نفر،افتتاح بیمارستان امام رضا (ع) و دریافت کد جنرال و موافقت اصولی بیمارستان ۶۴ تختخوابی،برقرسانی به ۹روستا و ساخت آغاز ساخت سه هزار واحد مسکن روستایی و شهری در دلگان از دیگر شاخص‌های عملکردی دلگان در سال‌های اخیر بوده است.

وی بیان کرد: اجرای بزرگترین طرح آبیاری تحت فشار عشایر کشور در مناطق عشایری دلگان در سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار، تصویب توسعه ناحیه صنعتی و تبدیل به شهرک صنعتی، اتمام تهیه طرح هادی برای تمامی روستاهای بالا ۲۰ خانوار، پیگیری تحت پوشش قرار گرفتن خانوارهای نیازمند پشت نوبت بهزیستی به تعداد ۵۰۰ نفر و همچنین پشت نوبت کمیته امداد به تعداد ۲۱۰ نفر از دیگر برنامه های موفق دلگان در رسیدن به توسعه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار