مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌ دستی ایلام از دستگیری چهار حفار غیرمجاز آثار تاریخی در استان خبر داد و گفت: پرونده این افراد به مراجع قضایی ارسال شده است.
کد خبر: ۸۴۵۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷ 04 May 2020

به گزارش تابناک ایلام؛  عبدالمالک شنبه زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: «شب گذشته در پی گزارش واصله از انجمن‌های افتخاری میراث فرهنگی مبنی بر حفاری غیرمجاز به قصد کشف اشیای تاریخی در بخش زرنه شهرستان ایوان بلافاصله در یک عملیات غافلگیرانه توسط نیروهای یگان حفاظت این اداره کل با همکاری نیروی انتظامی شهرستان باند حفاران غیرمجاز به تعداد چهار نفر دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان ابزار و ادوات حفاری کشف شد، افزود: متهمان به همکاران انتظامی تحویل و سیر مراحل قضایی پرونده آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

شنبه‌زاده افزود: «بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به دست آوردن اموال تاریخی، فرهنگی ممنوع است و متهمان به شش ماه تا سه سال حبس محکوم می‌شود و اشیاء مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت ضبط می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: چنانچه حفاری در اماکن و محوطه‌های تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است یا در بقاع و اماکن مذهبی صورت گیرد علاوه بر ضبط اشیای مکشوفه و آلات و ادوات حفاری، متهم به حداکثر مجازات مقرر محکوم خواهد شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار