پروژه ساخت بزرگترین پارکینگ خاورمیانه علی رغم گذشت چند سال همچنان نیمه تمام مانده است.
کد خبر: ۸۴۵۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 03 May 2020

آب رفتگی ۲۸۰۰ تایی پارکینگ نیایش/ ۴۵ درصد پیشرفت پس از ۵ سال/ ۱۴۰۰، پایان پروژه

به گزارش تابناک سمنان: همجواری پارک ملت، بیمارستان قلب شهید رجایی و پردیس سینمایی ملت شهرداری تهران را بر آن داشت تا در سال ۹۰ تصمیم به ساخت بزرگترین پارکینگ طبقاتی خاورمیانه در این محدوده کند.

ساختمانی  ۱۱ طبقه که ۹ طبقه در زیر زمین با کاربری پارکینگ و ۲ طبقه بر روی زمین با کاربری تجاری است و در ۲۰ فروردین سال ۹۳ کلنگ احداث آن بر زمین کوبیده شد.

سیدمازیار حسینی معاون فنی و عمرانی وقت شهردار تهران در هنگام شروع پروژه گفته بود: این پارکینگ با ظرفیت ۴ هزار خودرو به‌ طور کامل در زیرزمین احداث می‌شود تا مشکل پارکینگ در این محدوده را رفع کند.

حسینی با اشاره به احداث یک مسجد در طبقه بالای پارکینگ گفته بود: این پارکینگ تنها کارکرد ترافیکی نخواهد داشت، بلکه با احداث فضای فرهنگی مذهبی در طبقه فوقانی آن سعی شده است به ابعاد فرهنگی در پروژه‌های شهری توجه شود.

 

پس از انجام عملیات گودبرداری و نصب شمع‌های پیرامونی در سال ۹۵، تلاش‌ها برای نصب ۱۰۵ شمع میانی با وزنی بین ۴۰ تا ۵۰ تن هم آغاز شد.
از سال ۹۰ تا ۹۵ که این پروژه در حال اجرا بود، ۲۸۰۰ پارکینگ، نسبت به طرح اولیه آن آب رفت و حالا دیگر نمی‌توان عنوان بزرگترین پارکینگ خاورمیانه را به آن اطلاق کرد.

سید مهدی پورهاشمی مجری طرح‌های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در سال ۹۵ با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه ۲۰ درصد است گفته بود، این پروژه ظرفیت پارک ۱۲۰۰ خودرو را دارد.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران ۱۰ آبان ۹۷ بازدیدی از این پروژه به عمل آورد که پس از بازدید گفت: این پروژه حدود ۱۷۰۰ پارکینگ را شامل می‌شود که در حال حاضر عملیات ساخت آن متوقف شده است.

حالا در شرایطی که عمر ساخت این پروژه به ده سالگی نزدیک می‌شود، خبر‌هایی از حذف مسجد در طبقه فوقانی و تغییر ظرفیت پارک خودرو می‌رسد.

علی پیوسته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه طرح اولیه فاقد مسجد بوده است، اظهار کرد: ظرفیت خودرو‌ها از ابتدا ۱۲۷۸ خودرو بوده که هیچ تغییر ظرفیتی هم رخ نداده و تا امروز ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه مبلغ اولیه قرارداد ساخت پارکینگ نیایش ۱۰۵ میلیارد تومان است، گفت: برای سال ۹۹ مبلغ ۱۰ میلیارد تومان مصوب شده است و انتظار می‌رود ۹ طبقه زیرین آن تا آخر سال ۹۹ و ۲ طبقه فوقانی هم در تیر ماه ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود.

پروژه‌ای که طی ۵ سال تنها ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، حالا قرار است تا تیر ماه ۱۴۰۰ با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی به اتمام برسد.

طی سال‌های گذشته که شهرداری تهران به خاطر فروش تراکم بازارش سکه بود، تنها موفق به تکمیل ۴۵ درصد از این پروژه شده بود و حالا که از تراکم فروشی خبری نیست و صدور پروانه ساخت هم کاهش یافته، قرار است با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه به اتمام برسد.

با توجه به حذف مجموعه فرهنگی،کاهش تعداد پارکینگ‌ها و وعده مسئولان برای اتمام باقی مانده پروژه تا یک سال دیگر، آن هم در شرایطی که نیمی از آن، ۵ سال زمان برده، این احتمال وجود دارد که بعد از این هم شاهد حذفیات دیگر باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار