کد خبر: ۸۴۵۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱ 03 May 2020

جشنواره فیلم سازی در 72 ساعت در گیلان برگزار می شود

تابناک/ معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان گفت: جشنواره فیلم سازی در 72 ساعت با محوریت معرفی، جمع آوری و مستند سازی میراث فرهنگی ناملموس گیلان برگزار می شود.

سید امیر مصباح در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم سازی در 72 ساعت با موضوع معرفی میراث فرهنگی ناملموس گیلان، اظهار کرد: این جشنواره برای نخستین بار در ایران برگزار می‌شود.
وی به سابقه طولانی برگزاری این جشنواره در کشورهای اروپایی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه استان گیلان دارای میراث فرهنگی ناملموس فراوانی است این جشنواره با هدف زنده نگهداشتن این میراث و جمع آوری و تهیه مستند از این میراث برگزار می‌شود.
معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با بیان اینکه این میراث فرهنگی ناملموس دامنه گسترده‌ای از مفاهیم اعم از رویه‌ها (عُرف‌ها)، نمادها، دانش‌ها، مهارت‌ها، ابزارها، اشیا، آثار هنری و مکان‌های مرتبط با آنها را در بر می‌گیرد، گفت: قدمت این میراث‌ها باید به دو یا سه دهه گذشته بازگردد.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره با همکاری و حمایت معاونت هنری و سینمایی ارشاد گیلان و مشارکت مؤسسه هنری چند منظوره اکسون برگزار می‌شود، تصریح کرد: این مؤسسه هنری چند منظوره یکی از مدرن ترین مؤسسات هنری چند منظوره در سطح استان گیلان و حتی کشور است.
مصباح با بیان اینکه به همین منظور این مؤسسه سایت رسمی برای جشنواره را به آدرس www.ichff.ir راه اندازی کرده که فیلمسازان علاقه مند به شرکت در این جشنواره باید رزومه کاری و آثار خود را در این سایت بارگذاری و کد کاربری و رمز عبور دریافت کنند، افزود: علاقه مندان تا 24 اردیبهشت ماه برای بارگذاری رزومه کاری خود در این سایت فرصت دارند.

نسیم گیلان


وی با اشاره به اینکه هیئت داورانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بعد از بررسی سوابق فیلمسازان از میان آنها 15 فیلمساز را انتخاب می‌کند، گفت: با حضور فیلمسازان منتخب جلسه‌ای توجیهی برای آشنایی با موضوع جشنواره در این مؤسسه هنری برگزار می‌شود.
معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با بیان اینکه موضوع هر فیلم ساز به صورت اتفاقی در پاکت نامه‌ای به وی داده خواهد شد، خاطرنشان کرد: در این مرحله به هر کدام از فیلمسازان مبلغ یک میلیون تومان از سوی مؤسسه مذکور برای ساختن این مستند کمک مالی خواهد شد.
مصباح با بیان اینکه چالش این جشنواره ساخت فیلم در سه روز (72 ساعت) است، افزود: از روز گذشته فراخوان این جشنواره منتشر و فیلمسازان تا 26 اردیبهشت ماه فرصت دارند تا در این جشنواره شرکت کنند. بعد از داوری و انتخاب 15 فیلم ساز، این افراد می‌توانند در بازه زمانی 31 اردیبهشت، یکم و دوم خرداد ماه مستند خود با موضوع تعیین شده برای آنها بسازند.
وی با اشاره به اینکه 8 خرداد ماه زمان برگزاری اختتامیه این جشنواره است، گفت: به نفر اول 2 میلیون، نفر دوم یک میلیون و 500 هزار و به نفر سوم یک میلیون تومان جایزه اهدا خواهد شد.
معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با بیان اینکه شناسایی، جمع آوری و مستند سازی هدفمند میراث فرهنگی ناملموس، گامی در جهت اتکای بیشتر به ارزش‌های درونی و سبک زندگی ایرانی اسلامی و حرکتی به سمت جهانی شدن است، تأکید کرد: هدف از برگزاری این جشنواره نمایش کسب و کارهای حوزه فرهنگی است که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند اما در سال‌های گذشته یا نابود شده یا به دلیل بی توجهی در حال نابودی هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار