مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام:
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: دوره تربیت مربی در حوزه پیشگیری از اعتیاد با عنوان «یاریگران زندگی» با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور اجرا می شود.
کد خبر: ۸۴۵۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵ 03 May 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام و المسلمین علی چراغی پور، اظهار کرد: این طرح با هدف تربیت مربیان آموزش دیده و و ارتقای سطح دانش اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد به منظور پیشگیری از مصرف مواد مخدر و قرص های روان گردان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه اعضای کانون های مساجد استان می توانند برای ثبت نام و اطلاع از نحوه برگزاری آزمون به سایت بچه های مسجد به آدرس www.bachehayemasjed.ir مراجعه کنند، گفت: اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری برای ثبت نام در این دوره تربیت مربی فرصت دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: این طرح به همت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و با شعار «یاریگر هم باشیم» به منظور آگاه سازی و افزایش رفتارهای سالم در جمعیت عمومی کشور و گفتمان سازی اجتماعی در حوزه پیگیری از پیشگیری اولیه از اعتیاد، گسترش فعالیت های داوطلبانه، مشارکت های مردمی و اجتماع محور با محوریت مسجد در حوزه پیگیری از پیشگیری اولیه از اعتیاد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در راستای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در سال های گذشته نیز تفاهم نامه همکاری با ستاد مبارزه با مواد مخدر استان منعقد شده است، تصریح کرد: همکاری با شورای مبارزه با مواد مخدر به‌منظور اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی در بین اقشار مختلف مردم به‌ویژه نسل جوان، اجرای دوره‌های آموزشی در خصوص مقابله با اعتیاد به مواد مخدر، بهره گیری از فضای مجازی در راستای آگاه سازی نسل جوان از اثرات سوء مواد مخدر و برگزاری مسابقات فرهنگی از جمله مسابقه نقاشی با محوریت مبارزه با مواد مخدر از جمله فعالیت های کانون های مساجد در این زمینه بوده است.

چراغی پور گفت : در حال حاضر 307 کانون فرهنگی و هنری در سطح مناطق شهری و روستایی استان فعالیت دارند و این تعداد کانون با گستردگی جغرافیایی که در سطح استان دارند به عنوان شبکه گسترده فرهنگی و مذهبی پذیرای جوانان علاقه مند به فعالیت های فرهنگی و هنری هستند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در پایان با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان هر چه سریع تر نسبت به ثبت نام در طرح یاریگران زندگی اقدام کنند، خاطرنشان کرد: برای شرکت کنندگان در این دوره تربیت مربی، گواهی مربیگری توسط ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور صادر می شود.

عضویت در کانون های فرهنگی هنری مساجد و فعالیت در سامانه «بچه های مسجد» یکی از شرایط مهم برای شرکت در طرح تربیت مربی «یاریگران زندگی» است./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار