حجت الاسلام رفیعی:
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی عدالت را اساس حکومت دینی و مبنای بسیاری از امور اسلامی دانست و گفت: مدیران و مسئولان باید عدالت را پیشه خود سازند.
کد خبر: ۸۴۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۳ 03 May 2020

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در جلسه تفسیر سوره انبیا که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار کرد: حضرت داوود (ع) از پیامبران بنی اسرائیل و از نسل حضرت یعقوب (ع) و پدر حضرت سلیمان (ع) است و خداوند در هفت جای قرآن از این پیامبر نام برده است.

وی با بیان اینکه خداوند ۱۰ ویژگی برای حضرت داوود (ع) در آیات مختلف ذکر کرده است، افزود: نخستین ویژگی حضرت داوود، عبد بودن ایشان است زیرا عبد خدا بودن افتخاری بزرگی می‌باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه حضرت داوود (ع) را صاحب قدرت دانست و تصریح کرد: ایشان بسیار اهل ارتباط و گفتگو با خالق بود و حتی کوه‌ها و پرندگان نیز با ایشان نجوا می‌کردند.

وی یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت داود (ع) را حکمت خدادادی ایشان دانست و افزود: خداوند به حضرت داوود (ع) ملک و حکومت عطا کرده بود و ایشان در تمام داوری‌ها و قضاوت‌ها فصل الخطاب بود.

حجت الاسلام رفیعی بیان کرد: از نظر فقهی هر فردی صاحب املاک و اموال خود است بنابراین چنانچه افرادی حیوانات خود را برای چرا به باغ شخصی دیگر ببرند و موجب ایجاد خسارت شوند باید خسارت را جبران کنند.

وی با اشاره به ضرورت رعایت عدالت در حکم و قضاوت، افزود: بر اساس روایات عدل و عدالت اساس ایمان بوده و آیات متعددی در این خصوص وارد شده است.

این کارشناس مسائل دینی عدالت را وجه مشترک دعوت همه انبیا عنوان و تصریح کرد: هر فرد به‌اندازه تلاش و جایگاهی که دارد باید به‌حق خود برسد تا عدالت رعایت شود.

وی عدالت را اساس حکومت دینی و مبنای بسیاری از امور اسلامی دانست و افزود: یکی از اهداف رسالت انبیا اقامه عدل و قسط بوده است.

حجت الاسلام رفیعی با تأکید بر اینکه رعایت عدالت می‌تواند موجب شکوفایی مادی و معنوی جامعه شود، اظهار داشت: امام زمان (عج) برای اجرای عدالت در جهان ظهور خواهند کرد.

وی تصریح کرد: مدیران دولتی و مسئولان باید در حوزه کاری خود تلاش کنند تا عدالت را پیشه خود سازند زیرا ظلم کردن، ظلمات را در قیامت به دنبال دارد و ظلم پایدار نمی‌ماند.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار