عنایت الله رحیمی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس با بیان اینکه در بودجه سال ۹۹ از ظرفیت‌های قانونی مناسبی استفاده شده است بیان کرد: یکی از ویژگی‌هایی که این برنامه دارد این است که برنامه‌ریزی ها به صورت خرد طراحی شده و از اقتصاد خرد به اقتصاد کلان می‌رسد این در حالی است که این موضوع مشکلاتی که برنامه‌های ابلاغ شده از بالا به پایین در مرحله اجرا ایجاد می‌کنند را ندارد.
کد خبر: ۸۴۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 03 May 2020

تابناک فارس به نقل از مهر: عنایت الله رحیمی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس با بیان اینکه در بودجه سال ۹۹ از ظرفیت‌های قانونی مناسبی استفاده شده است بیان کرد: یکی از ویژگی‌هایی که این برنامه دارد این است که برنامه‌ریزی ها به صورت خرد طراحی شده و از اقتصاد خرد به اقتصاد کلان می‌رسد این در حالی است که این موضوع مشکلاتی که برنامه‌های ابلاغ شده از بالا به پایین در مرحله اجرا ایجاد می‌کنند را ندارد.

عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس اضافه کرد: از جمله سایر ویژگی‌هایی که در بودجه سال ۹۹ لحاظ شده است می‌توان به جبران کاهش قدرت خرید با پرداخت‌های انجام شده، کاهش فقر مطلق، تداوم طرح تحول سلامت، مهار رشد تورم، عدم افزایش قیمت کالاها و خدمات اساسی با اختصاص ارز دولتی در بودجه سال ۹۹ اشاره کرد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس با تاکید بر اینکه بودجه مصوب یک پیش بینی است، اظهار کرد: این پیش بینی در صورتی عملی می‌شود که درآمدهای مطرح شده در بودجه محقق شود.

رحیمی اضافه کرد: دو روش سنتی تأمین درآمدهای مالی دولت را می‌توان فروش نفت و صادرات غیر نفتی عنوان کرد این در حالی است که مالیات نیز یکی دیگر از روش‌های تأمین درآمدهای دولتی است که اگر دو روش اول به بهترین حالت انجام شوند امکان اجرایی شدن روش سوم تأمین درآمدهای مالی دولت نیز فراهم خواهد شد.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه فروش اموال دولتی و اوراق و اسناد یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد دولت است تصریح کرد: در سال جاری دستگاه‌های اجرایی باید از این تفکر که همه امور در ید اختیار آنها باشد فاصله بگیرند تا با بهره گیری از این روش و دستیابی به بخشی از درآمدها بتوانند در زمینه انجام کارهای استان هزینه کنیم.

وی مدیران دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرد که با حساسیت ویژه ای در تحقق سهم درآمدی استان از منابع داخلی، منابع متمرکز ملی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های قانون بودجه داشته باشند چرا که دستاورد مدیران در این حوزه بی تردید همچون سال گذشته در ارزیابی عملکرد آنها اثرگذار خواهد بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار