نیروهای جهادی و سپاه استان و همچنین بسیجیان پرتلاش قمی از ابتدای ماه مبارک رمضان اقدام به شناسایی نیازمندان و مستمندان کرده و در حال توزیع بسته‌های معیشتی هستند.
کد خبر: ۸۴۳۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶ 30 April 2020

به گزارش تابناک قم، پس از منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم اجرای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در ماه مبارک رمضان کمک به محرومان جامعه در سراسر کشور در حال انجام است. در این لبیک مؤمنین از فردیت خود عبور کردند و ایثار و فداکاری را به نمایش گذاشتند که حاصل تربیت سیاسی، دینی و اجتماعی شیعه است، حول محور ولایت این فداکاری‌ها را در مقابله با بحران‌های مختلف کشورمان مشاهده کردیم.

ورود نیروهای مذهبی به عرصه کمک به بحران‌های جامعه یک زمینه اجتماعی دارد که ریشه در دین دارد، در آموزه‌های شیعیان درباره کارهای خیر دستورات زیادی آمده است. نیروهای جهادی و سپاه استان و همچنین بسیجیان پرتلاش قمی از ابتدای ماه مبارک رمضان اقدام به شناسایی نیازمندان و مستمندان قمی کرده و در حال توزیع بسته‌های معیشتی هستند.

10 هزار بسته معیشتی در مرحله نخست رزمایش کمک مؤمنانه میان نیازمندان توزیع می‌شود

سردار سید محمدتقی شاه‌چراغی اظهار داشت: قم مرکز تشیع و جهان اسلام است و در این زمینه قشر روحانیت به صورت ویژه وارد عرصه کمک مؤمنانه شده است.

وی با بیان اینکه استان قم توسط بسیجی‌ها به 53 محله تقسیم‌شده است، افزود: این کار توسط شورای محله و پایگاه‌های بسیج، گره‌های جهادی، حسینیه‌ها و مساجد، معتمدین محله و خیرین انجام می‌شود.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم با اشاره به بسته‌های معیشتی که در طرح رزمایش کمک مؤمنانه میان نیازمندان توزیع می‌شود، بیان کرد: از این 25 هزار بسته سبد کالا 10هزار بسته به ارزش 3 میلیارد تومان توسط سپاه، متمرکز از کشور برای قم تأمین‌شده و ادامه دارد و مابقی بسته‌ها توسط بسیج و گروه‌های جهادی تأمین‌شده است.

سردار شاه‌چراغی عنوان کرد: بسیاری از اقشار جامعه با توجه به شیوع کرونا بیکار شدند و نیازمند بسته‌های معیشتی هستند که تلاش می‌شود ضمن حفظ کرامت آنها این بسته‌ها توزیع شود.

وی تصریح کرد: آنچه امروز شاهد آن هستیم پیرو فرمایش مقام معظم رهبری در روز نیمه شعبان و توجه به موضوع ماه مبارک رمضان است و با توجه به زمینه‌ای که ایجادشده بود این رزمایش انجام شد.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم ادامه داد: مرحله دوم رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در نیمه رمضان و در روز میلاد کریمه اهل بیت(ع) انجام می‌شود و برای ماه مبارک رمضان 37 هزار سبد کالا توسط سپاه برای قم پیش‌بینی‌شده که 10 هزار بسته آن در مرحله اول توزیع می‌شود.

سردار شاه‌چراغی خاطرنشان کرد: از مجموع گروه‌هایی که آمارشان به دست ما رسیده در این دو سه روز تا قبل از نیمه ماه رمضان توزیع 25 هزار سبد کالا شامل نیازمندی‌های یک خانواده به‌ویژه در ماه مبارک رمضان بین نیازمندان پیش‌بینی‌شده است.

وی گفت: علاوه بر کمک‌های مادی برنامه‌ای فرهنگی در زمینه ارتقای معنویت انجام می‌شود و طلاب و روحانیون و گروه‌های جهادی نیز پاسخگوی سئوالات شرعی و اجتماعی و شبهات دینی جامعه هستند.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم افزود: برای مقابله با ویروس کرونا اقشار و همه سازمان‌های دولتی و غیر دولتی و طلاب حضور فعالی داشتند، سپاه هم بخشی از قرارگاه کریمه اهل بیت(ع) که برای مقابله با کرونا در قم تشکیل شد را بر عهده گرفت مردم قم در این دو ماه بی‌نظیر عمل کردند متأسفانه بسیاری از این اقدامات و تلاش‌ها به تصویر کشیده نشد.

سردار شاه‌چراغی با بیان اینکه در این دو ماه هر روز و هر شب مردم از داخل منازل، مساجد‌، حسینیه‌ها، پایگاه‌های بسیج و حوزه‌های علمیه پای‌کار آمدند، خاطرنشان کرد: در بخش‌های مختلفی کار انجام شد، سپاه علی بن ابیطالب (ع) بیمارستان خود را در اختیار مجموعه بهداشت قرار داد همچنین نقاهتگاه یاوران مهدی(ع) را راه‌اندازی کرد و با کمک بسیجی‌ها و نیروهای جهادی کارها را پیش برد.

1000 بسته معیشتی میان کارگران بی بضاعت قمی توزیع می‌شود

سید حسین حسن‌پور اظهار داشت: گروه‌های شناسایی بسیج کارگری استان با بررسی و تحقیق به صورت میدانی و با همکاری پایگاه‌های بسیج، کارگران آسیب‌دیده و بی بضاعت را شناسایی و در چرخه دریافت بسته‌های معیشتی قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت کمک به نیازمندان افزود: برای اجرای نخستین مرحله از رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه تعداد هزار بسته معیشتی در نظر گرفته‌شده است.

مسئول سازمان بسیج اداری کارگری قم بیان کرد: بسته‌های معیشتی در مرحله نخست کمک مؤمنانه میان خانواده‌های بی‌بضاعت و کارگرانی که بر اثر کرونا بیکار شدند توزیع می‌شود.

حسن پور تصریح کرد: این اقلام شامل 5 هزار قلم کالا در قالب هزار بسته معیشتی است و با هزینه‌ای بالغ‌بر 150 میلیون تومان تهیه‌شده است که هر بسته دارای 2 بسته ماکارونی، یک کیسه برنج، 2عدد روغن،2 عدد رب گوجه و خرما است.

مسئول سازمان بسیج اداری کارگری قم خاطرنشان کرد: سازمان بسیج اداری و کارگری استان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مواسات و کمک مؤمنانه اقدام به جمع‌آوری اقلام و ارزاق در قالب سبد معیشتی از ادارات و کارخانجات استان کرد.

بیش از 155 هزار بسته معیشتی توسط خیران و بسیجیان میان نیازمندان قمی توزیع شد

سرهنگ محمدرضا موحد اظهار داشت: نیازمندان استان در 52 محله شناسایی شدند و اقلام میان آن‌ها توزیع می‌شود. رزمایش کمک مؤمنانه در 3 مرحله انجام می‌شود و با کمک خیران و بسیجیان استان اقلام موردنیاز میان نیازمندان و محرومین توزیع می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه استان قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه بیان کرد: مرحله دوم رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه نیمه ماه مبارک رمضان و هم‌زمان با ولایت امام حسن مجتبی(ع) و توزیع مرحله سوم رزمایش کمک مؤمنانه عید فطر صورت می‌گیرد.

موحد عنوان کرد: رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه با سه موضوع "معیشت، سلامت و معنویت" برگزار می‌شود که در زمینه معیشت توزیع اقلام و مواد غذایی و گوشت میان محرومان جامعه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: سلامت یکی از بخش‌های رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه است که توزیع اقلام بهداشتی و بحث آموزش مورد تاکید است، همچنین معنویت سومین موضوع مورد تاکید در این رزمایش است.

جانشین فرمانده سپاه استان قم خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از 5 هزار بسته که هدیه فرمانده کل سپاه بود میان نیازمندان قمی توزیع‌شده است، بیش از 155 هزار بسته که توسط مردم، خیران و بسیجیان استان تهیه‌شده میان مستضعفان و محرومان قمی توزیع شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار