کد خبر: ۸۴۳۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶ 29 April 2020

 

وقتی 2500 کارخانه بزرگ به مدد میلیونها ایرانی آمدند/ تجلی آتش به اختیار بودن کارگران بسیجی در دوران کرونایی

تابناک/کارگران زحمتکش ۲۵۰۰ کارخانه و مرکز تولیدی بزرگ کشور در سراسر کشور همزمان با هفته کارگر به مدد میلیون ها ایرانی آمدند و با اقدامات خود بار دیگر فداکاری را معنا کرده و برای تولید بیشتر همت کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بسیج کارگری طی برهه های مختلف برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان قسم خورده ایران اسلامی و ارتقای تفکر بسیجی در جامعه کارگری همواره برنامه‌های مختلفی را اجرایی کرده و از تمام توان خود برای ارتقای تولید و بهره‌وری بهره برده است

این نهاد مقدس با بهره‌گیری از روحیه جهادی و ایثار به عنوان نهادی پیشرو در بسیاری از امور به خدمت‌رسانی به مردم و انقلاب فعالیت دارد، به همین منظور با شیوع بیماری کرونا در اقصی نقاط کشور جامعه پزشکی و پرستاری کشور در خط مقدم مبارزه با این ویروس منحوس بود سپس کارگران و کارخانجات نیز با تلاش ها و زحمات خود نقش مکمل و تاثیر گزاری در کنار این قشر انجام دادند تا جامعه پزشکی احساس کمبود کند و در حقیقت این دو بخش مکمل یکدیگرند.

بیشتر کشورهای مطرح جهان هنوزهم با کمبود وسایل و مواد ضد عفونی کننده مواجه اند ولی کارگران ایران اسلامی با شیفت کاری فشرده به نام شیفت ایثار، خیلی زود احتیاج جامعه پزشکی را برطرف کرده و وقتی کشور احساس نیاز کرد با گذشت و ایثار، خط تولید خود را تغییر دادند تا سهمی در سلامت و تندرستی جامعه داشته باشند.

یکی از ویژه‌ترین برنامه‌های بسیج کارگری در دوران کرونایی اجرای طرح ملی "شیفت ایثار" است؛ کارگران در این طرح، یک شیفت کاری را بدون دریافت دستمزد به خدمت فعالیت می‌کنند و درآمد حاصل از آن به بخش خیریه اختصاص می‌یابد.

به مناسبت هفته کارگر(4 الی 11 اردیبهشت) نیز این قشر زحمتکش به تلاشهای خود ادامه داده و برنامه های زیادی را در سراسر کشور در قالب شیفت ایثار به اجرا درآوردند که در زیر به برخی این اقدامات خواهیم پرداخت.

تهران
 
 
توزیع ۳.۵ میلیون بسته حمایتی برای نیازمندان در کشور / آغاز مرحله دوم توزیع از نیمه ماه رمضان

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه تاکنون 3/5 میلیون بسته معیشتی و حمایتی در بین نیازمندان توزیع شده است، گفت: مرحله دوم توزیع بسته های معیشتی از نیمه ماه مبارک رمضان تا عید سعید فطر آغاز می شود.
 

به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، سردار غلامرضا سلیمانی در آیین آغار رزمایش کمک مومنانه سپاه حضرت سیدالشهداء علیه السلام استان تهران اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا برای تمام دولت‌ها و ملت‌ها یک آزمون بود، که امروز می‌توانیم عملکرد دولت ها را محک بزنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه شیوع ویروس کووید ۱۹ حادثه‌ای ناشناخته بود، عنوان کرد: امروز در زمینه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا دانسته‌های ما از ندانسته هایمان کمتر است.

وی ادامه داد: زمانی که این ویروس شیوع پیدا کرد، شاهد حضور مردم در کنار مسئولان بودیم، در ابعاد مختلف، اگر رتبه‌بندی کنیم کدام ملت، مواسات را به خوبی انجام داده است؟ در واقع همدلی و هم‌نوع دوستی ویژگی بارز ملت ایران است.

سلیمانی با اشاره به اینکه عملکرد ملت ایران در بحران ها قابل تحسین است، تصریح کرد: کارآمدی و همکاری ملت ایران در موضوع مهار و کنترل کرونا مثال زدنی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: امروز شاهدیم که براساس آمارها ایران در حوزه بهداشت و درمان از تمدن غرب که ادعای پیشرفت در حوزه درمان را دارد و برجسته‌ترین آن‌ها آلمان است، پیشی گرفته و جلوتر است و این سند بزرگی بر کارآمدی نظام ایران است.

وی با تاکید بر اینکه دانشمندان و جوانان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در مهار بحران کرونا توان بسیار زیادی گذاشتند، یادآور شد: رتبه ایران اسلامی در حوزه بهداشت و درمان برجسته است و در بحث مراقبت و پیشگیری رتبه خوب دارد.

سلیمانی با بیان اینکه سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام استان تهران مقام اول را در زمینه غربالگری بیماری کرونا داشته است، گفت: امروز همه کشورها خواهان انتقال تجربه ملت ایران در این حوزه‌ها هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: در حال حاضر همه جهانیان به این نتیجه رسیده اند که تنها راه نجات پناه بردن به خداوند متعال است.

وی ادامه داد: علی‌رغم تحریم‌ها و با وجود کرونا دشمن دست از عملیات روانی بر نداشت و ایران را تهدید کرد اما در شاهراه این مشکلات ملت ایران استوار و دست در دست هم داده و رزمایش کمک مومنانه را آغاز کردند و بسیج که برخواسته از ملت ایران است، عرصه خدمت‌رسانی به مردم را با کمک همه ظرفیت‌ها و دستگاه‌های اجرایی با رعایت کرامت و منزلت ملت ایران انجام داد.

سلیمانی با بیان اینکه باید جبهه واحد تشکیل داده و نگذاریم کرونا پیامدهای منفی برای مردم به وجود بیاورد، بیان داشت: مرحله اول رزمایش آغاز و تا پایان ماه مبارک بین مردمی که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند توزیع می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه تاکنون ۳/۵ میلیون بسته معیشتی و حمایتی در بین نیازمندان توزیع شده است، گفت: مرحله دوم توزیع بسته های معیشتی از نیمه ماه مبارک رمضان تا عید سعید فطر آغاز می شود.

وی ادامه داد: بعد از این مرحله نیز با هم‌اندیشی در راستای رفع پیامدهای کرونا با تاکید بر رهنمود مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید تلاش می کنیم پیامد منفی شامل مردم ایران نشود و لازم است در این راستا از تلاش‌های سردار حسن زاده تقدیر کنم و انصافا مجاهدت‌های ایشان ستودنی است و استاندار و ائمه جمعه و سایر مسئولان استان تهران نیز خوش درخشیدند.

ذبح و توزیع ۱۱۰ راس گوسفند در بین اقشار آسیب پذیر از کرونا

سردار حسن حسن زاده در مراسم آغاز رزمایش کمک مومنانه سپاه حضرت سیدالشهداء علیه السلام استان تهران اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا و هم افزایی برای مبارزه با این ویروس، سپاه استان تهران، استاندار و فرمانداران و به ویژه بسیجیان پا به میدان گذاشتند و اقدامات مناسبی را آغاز کردند.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء علیه السلام استان تهران عنوان کرد: کشف انبار تجهیزات و لوازم پیشگیری که شناسایی شد که بخشی احتکار و بخشی در حال توزیع بود که به این فرآیند سرعت داده شد.

وی ادامه داد: تولیدات ماسک، ژل ضدعفونی، شیلد، گان و دستکش از ابتدا در اختیار قرارگاه سازندگی سپاه استان قرار گرفت. تولیدکنندگان با کمک مسئولان خط تولید، برخی کارگاه‌ها به تولید ماسک تبدیل شد، و در نهایت در مدت زمان کوتاهی در ایران نیازها تامین شد.

حسن زاده با بیان اینکه بعد از توزیع فراگیر اقلام ضروری، توزیع بسته های معیشتی خانه به خانه شروع شد، بیان داشت: توزیع اقلام ابتکاری، آب میوه و بسته میان وعده میان کادر پزشکی و بیماران از جمله اقدامات مثبت در این زمینه بود.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء علیه السلام استان تهران با اشاره به حضور بسیجیان به ویژه خواهران بسیجی و طلاب برای حضور داوطلبانه در بیمارستان ها، تصریح کرد: اقدامات خوبی در استان، در راستای توافق بسیج با وزارت بهداشت در حوزه بسیج ملی غربالگری با حضور فرمانداران و فرماندهان و خواهران و برادران بسیجی غربالگری ۱۰۰ درصدی در استان تهران انجام شد.

وی یادآور شد: بعد از فرمان رهبری کمک مومنانه و قرارگاه مرکزی سپاه در استان و ۱۷ قرارگاه شهرستانی با کمک دستگاه‌های اجرایی فرماندهان و بسیجیان شکل گرفت، امروز شاهد تلاش مومنانه مردم استان تهران از تمام اقشار از جمله عشایر، کارمندان، روستاییان و … هستیم.

حسن زاده در پایان با بیان اینکه رزمایش مومنانه در فاز اول در قالب حداقل ۲۵۰ هزار بسته معیشتی انجام شد، اظهار داشت: امروز ۱۱۰ راس گوسفند قربانی و در بین مردم توزیع شد و تا چند روز آینده به ۱۱۰ روند کمک مومنانه به فضل الهی و با تلاش مردم ادامه می‌دهیم تا زمانی که مردم از مشکل کرونا رها شوند و این تلاش‌ها ادامه می‌یابد تا شاهد رونق اقتصاد و جهش تولید باشیم.

۱۸۰ میلیارد تومان برای سلامت مردم هزینه شده است

به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، انوشیروان محسنی بندپی در آیین آغاز رزمایش کمک مومنانه سپاه حضرت سیدالشهداء علیه السلام استان تهران اظهار داشت: از ویژگی ماه مبارک و ضیافت الهی، احسان و نیکوکاری است
و برای اولین بار در تاریخ، همه دنیا دچار بیماری کرونا شده است و اینجاست که قیاس عملکرد دولت‌ها نمود پیدا می کند.

استاندار تهران بیان داشت: امروز با توجه به مجاهدت کادر بهداشت و درمان در تمام دنیا در آمار بهبود یافتگان جزو کشورهای برتر هستیم و با برخورداری از منویات رهبری توانستیم در بهبودی بیماران خوش بدرخشیم.

وی ادامه داد: کشورهایی که در تکنولوژی مدعی هستند از یک عدد ماسک چندین بار استفاده می‌کنند.

بندپی با بیان اینکه محور دیگر قیاس، همدلی ملت است، عنوان کرد: سپاه، قوه مجریه، قوه قضائیه و مقننه اقدامات جدی برای معار و کنترل کرونا انجام داده اند.

استاندار تهران تصریح کرد: امروز در شهرستان های استان تهران در پوشش غربالگری و پیشگیری از این ویروس، کمی عقب بودیم اما با حضور مجاهدت سردار حسن زاده و فرمانداران، غربالگری به ۱۰۰ درصد رسید و وارد فاز دوم غربالگری شدیم.

وی ادامه داد: ۱۸۰ میلیارد تومان از منابع تحت اختیار فرمانداران برای سلامت مردم هزینه شده است و امروز استان تهران در پیشگیری و غربالگری اقدامات ممتاز و تلاش‌های برجسته‌ای در سراسر کشور داشته‌ایم.

محسنی بندپی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر ایران اسلامی کشوری توسعه یافته است خاطرنشان کرد: عملیات پرتاپ موشک توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بسیار حائز اهمیت بود و خداوند بار دیگر به ملت عزت بخشید و بر خود لازم میدانم این پیروزی را به تمام مردم و مسئولان تبریک بگویم.

دستگاه «ازون‌ساز» ؛ اختراعی با قابلیت ضدعفونی‌کننده و در راستای جنگ نوین

مهدی ابارشی فرمانده حوزه بسیج شهدای احد سرآسیاب در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه خبری تهران نیوز، درباره اختراع اعضای پایگاه بسیج شهید هاشمی با عنوان دستگاه «ازون‌ساز» اظهار کرد: بعد از اعلام کرونا با تشکیل تیم ۱۰ نفره در پایگاه شهید هاشمی و با کمک گرفتن از حضرت زهرا(س) و شهدا تصمیم به ساخت دستگاه ضدعفونی‌کننده معابر شهری گرفتیم. این دستگاه در چهار مرحله تکمیل شده و پس از هربار فعالیت در سطح شهر، نواقص و عیوب آن مشخص و در هر مرحله نقص فنی و عیب آن رفع شد تا اینکه امروز بدون هیچ‌گونه اشکالی آماده خدمات‌دهی به‌طور مستمر هست.

وی به تفاوت اساسی این اختراع با دیگر دستگاه‌های ضدعفونی‌کننده اشاره کرد و در همین رابطه گفت: پس از ساخت دستگاه «ازون‌ساز» ما نمونه‌ای از این دستگاه را درون منبع آب یک دستگاه تصفیه آب قرار دادیم و پس از یک ساعت کار، نتیایج مثبتی از دستگاه «ازون‌ساز» به دست آمد. این اختراع موفقیت‌آمیز توانست ضمن تصفیه آب، آب را آن‌قدر غنی کند که خاصیت ضدعفونی کننده در آن ایجاد شود و وزارت بهداشت هم ضمن تأیید این موضوع حتی تأکید کرد که این دستگاه قابلیت از بین‌برندگی باکتری‌ها را دارد.

فرمانده حوزه بسیج شهدای احد سرآسیاب با بیان این مطلب که دستگاه «ازون‌ساز» در یک ساعت ۴۸ هزار مترمربع را ضدعفونی می‌کند، خاطرنشان کرد: مایع «دزوجر» که باکتری‌کش، قارچ‌کش و ویروس‌کش است را به آب اضافه می‌کنیم که باعث می‌شود هم سطوح ضدعفونی شوند و هم با ماندگاری حدود یک هفته‌ای تا شعاع ۵۰۰ متری آن در هوا ضدعفونی می‌شود.

ابارشی با بیان اینکه فن‌هایی در دستگاه تعبیه شده است، یادآور شد: از طریق این فن‌ها قابلیت ضدعفونی‌کنندگی هوا تا شعاع ۵۰۰ متر مربع به این اختراع افزوده شده است.

وی ضمن اشاره به این مطلب که ساختار اصلی این دستگاه در راستای جنگ نوین طراحی و اجرایی شده است، تأکید کرد که مواد مورد استفاده در این دستگاه بدون بو بوده و هیچ‌گونه حساسیتی برای ریه و پوست ایجاد نمی‌کند و همچنین هیچ‌گونه ضرری به خودرو و انسان‌ها نمی‌رساند.

فرمانده حوزه بسیج شهدای احد سرآسیاب به دیگر ویژگی این اختراع اشاره کرد و گفت: حتی یک دستگاه خوش‌بو‌کننده قرار دادیم که بعد از ضدعفونی کردن فضا، محیط را خوش‌بو می‌کند. همچنین یکی دیگر از قابلیت‌های آن تأثیرگذاری فرهنگی است که حال و هوای دفاع مقدس را در اذهان عمومی زنده می‌کند و این کار با پخش مارش نظامی و مداحی مناسبتی با سیستم صوتی که روی آن نصب شده، انجام می‌شود.

ابارشی با اشاره به سیستم مکانیزه و هدایت‌پذیری آسان این دستگاه گفت: این اختراع کاملاً مکانیزه است و سیستم هیدرولیکی طوری طراحی شده که با وجود سنگینی وزن دستگاه با یک انگشت قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه‌ای به تمام جهات را دارد.

وی به جذابیت ظاهری دستگاه «ازون‌ساز» اشاره کرد و گفت: هنگامی که این دستگاه در معرض دید عموم قرار گرفت از هر ۱۰۰ نفر، ۹۰ نفر مجذوب آن شدند و اقدام به عکاسی از آن کردند؛ لذا این نشان از تأثیرگذاری کار جهادی و انقلابی است.

به گفتته فرمانده حوزه بسیج شهدای احد سرآسیاب؛ این دستگاه با مبلغ ۵۰ میلیون تومان طراحی و اجرا شده است.

تولید ۳ هزار اقلام بهداشتی و درمانی توسط سپاه سیدالشهداء(ع)

امید میرزای شیرازی، مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد: از ابتدای اسفندماه سال گذشته با شیوع کرونا در ایران، اقدام به تولید ماسک و تهیه مواد اولیه تولید ماسک و برداشتن گام پزشکی در راستای خدمت به گروه‌های جهادی استان تهران کردیم.

وی افزود: تیم اندیشه‌ورز و نخبگان بسیجی استان تهران اقدام به طراحی و اجرای خط تولید نیمه‌اتوماتیک بدنه ماسک سه لایه کردند و برحسب امر فرمانده سپاه استان تهران، ۶ خط تولید دیگر در پهنای استان تهران راه‌اندازی شد و مواد اولیه ماسک در اختیار گروه‌های جهادی استان قرار گرفت و تا به امروز مواد اولیه بیش از ۲.۵ میلیون قطعه ماسک در بین گروه‌های جهادی استان تهران و هفت استان دیگر توسط سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) توزیع شده است.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) با بیان اینکه این قرارگاه تاکنون حدود ۳ هزار اقلام پزشکی و بهداشتی استاندارد را تولید و به‌طور رایگان به مراکز درمانی تحویل داده است، گفت: همچنین سپاه استان تهران تاکنون مواد اولیه مورد نیاز تولید ماسک را تأمین کرده و از سوی دیگر ماسک‌های تولیدی استاندارد این سپاه بین مراکز درمانی واقع در استان‌های قزوین، خوزستان، گیلان، سمنان، قم، اصفهان ئ همدان توزیع شده است.

لرستان

شیفت ایثار کارگران لرستانی برای نبرد با کرونا+عکس

به گزارش سفیرافلاک بسیج از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون در همه عرصه ها حضوری پر رنگ داشته است، در روزهای دوران دفاع مقدس بسیج در همه عرصه ها دوشادوش دیگر رزمندگان در میدان نبرد با دشمن حضور داشت، در پشت جبه ها نیز برخی از بسیجیان برای کمک در بخش های دیگر فعالیت می کردند.

در طول این سالها بسیج در بخش های مختلف سازندگی، کارگری، دانشجویی، دانش آموزی و کارمندی همیشه در خط مقدم حضور داشته و نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

 

 

اما این روزهایی که سایه کرونا در همه جا وجود دارد، بسیج نیز در کنار مدافعان سلامت و سایر دستگاه ها برای مقابله با کرونا کمر همت بسته است، از ضدعفونی کردن معابر و خیابانها گرفته تا تهیه و توزیع اقلام بهداشتی در بین مردم که در همه این عرصه ها پیشتاز بوده است.

بسیج نه تنها در این راستا خدمنت رسانی کرده بلکه برخی از بسیجان در پشت سنگر این روزها سخت مشغول فعالیت و خدمت در عرصه سلامت مردم هستند به طوری که کارگران بسیجی با شیفت های ایثار، بار دیگر فداکاری را معنا کرده و برای تولید بیشتر همت کردند.

 

 

یکی از واحدهای تولیدی که در ایام کرونا در شهرستان بروجرد برای تولید مواد ضدعفونی کننده اقدام کرده بود، داروسازی اکسیر بود که اقدام به تولید ژل های ضدعفونی کننده کرده بود، این واحد تولیدی یکی از واحدهای تولیدی موفق شهرستان بروجرد است که علاوه بر تولید دارو، در این روزهای سخت کرونایی اقدام به تهیه ژل های ضدعفونی کننده کرده بود.

۷۰ کارگر بسیجی در شیفت خدمت

علی مقدسی در گفت و گو با سفیرفلاک اظهارداشت: کارگران بسیجی در این ایام در واحد داروسازی اکسیر اقدام به تولید ژل ضدعفونی کننده کرده و در شیفت ایثار با حضور خود نشان دادند که برای سلامتی مردم همیشه آماده خدمت هستند.

وی افزود: در همین راستا ۷۰ نفر از کارگران بسیجی در این واحد تولیدی اقدام به فعالیت کردند و در شیفت ایثار به مدت هفت روز اقدام به تولید ژل های ضدعفونی کننده کردند که در راستای مقابله و مبارزه با کرونا گام هایی مهم برداشتند.

مسئول بسیج کارگری شهرستان بروجرد تصریح کرد: این کارگران به صورت جهادی اقداماتی بسیار بی نظیر انجام دادند و در همه عرصه ها و صحنه ها برای خدمت به مردم تلاش کرده اند.

 

 

مقدسی عنوان کرد: در شهرستان بروجرد بیش از ۸۵۰ کارگر بسیجی وجود دارد که هر زمان نیاز بوده در صحنه برای خدمت رسانی حاضر شده و خدمات قابل توجهی را ارائه داده اند.

وی بیان کرد: بسیج کارگری در این روزهای کرونایی همانند سایر بسیجیان در راستای فعالیت های خود کارهایی انجام دادند.

مسئول بسیج کارگری شهرستان بروجرد با اشاره به هفته کارگر گفت: کارگران در تولید و چرخاندن چرخ های تولید و اقتصاد نقش مهمی دارند و قشری بسیار زحتمکش هستند که با تلاش های خود نقش مهمی را ایفا می کنند.

۱۳۰۰ هدیه نقدی و بسته معیشتی به کارگران بروجرد اهدا می شود

عبدالعلی گیوه کی رئیس در گفت و گو با سفیرافلاک اظهارداشت: با توجه به این که امسال درگیر کرونا هستیم، برنامه های هفته کارگر مانند سال های گذشته برگزار نمی شود و برنامه ها به صورت محدود خواهد بود.

وی افزود: به همین مناسبت تعدادی از واحدهای تولیدی قرار است که هدایای نقدی و غیر نقدی به کارگران اهدا کند که ۹۰۰ کارت هدیه به صورت نقدی و ۴۰۰ بسته معیشتی در بین کارگران توزیع می شود.

اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد با اشاره به فعالیت مجدد نساجی بروجرد تصریح کرد: این واحد تولیدی همزمان با روز کارگر فعالیت خود را آغاز و کارگران با بازگشت به کار دوباره کار و تلاش خود را آغاز می کنند.

گیوه کی عنوان کرد: در شهرستان بروجرد بیش از ۳۰۰۰ کارگر وجود دارد که در کارگاه ها و کارخانجات مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به شعار سال گفت: رهبر معظم انقلاب امسال را جهش تولید نامگذاری کردند که کارگران در تولید نقش مهمی دارند و در چرخه اقتصادی و رونق تولید بسیار موثر هستند.

۱۰۰بسته معیشتی در بین کارگران شهرستان ازنا توزیع شد

حمیدرضا اسدالهی در گفت و گو با سفیرافلاک اظهارداشت: در پی شیوع کرونا برخی از کسب و کارها دچار مشکل شدند که در این راستا برنامه ریزی لازم صورت گرفت تا کارگرانی که بر اثر کرونا دچار مشکل شده اند، بسته های معیشتی در بین آنها توزیع شود.

وی افزود: همزمان با هفته کارگر ۱۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۱۲ میلیون تومان تهیه و و در بین کارگرانی که از کار بیکار شده اند و دستفروشان، توزیع شد.

مسئول بسیج کارگران ازنا تصریح کرد: این برنامه با همکاری شرکت آرد خرم، گداز قطعه کیا و کارخانه رشته بری لونی تهیه و توزیع شده است.

اسدالهی اضافه کرد: این تعداد بسته حمایتی تاکنون با همکاری چند شرکت تهیه و در بین کارگران توزیع شده که همچنان در راستای کمک به افراد و اقشار آسیب دیده از کرونا برنامه ریزی می شود.

وی بیان کرد: در این روزهای کرونایی اقداماتی از جمله کمک مومنانه در حال انجام است و ما همیشه در کنار هم خواهیم بود و تلاش داریم تا در حد توان بتوانیم به اقشار نیازمند کمک کنیم.

از خانواده‌ شهدای کارگر لرستان تقدیر شد +عکس

علی آشتاب در گفت وگو با سفیرافلاک اظهارداشت: در راستای تجلیل و تکریم از مقام شهدای کارگر امروز در چهارمین روز از بزرگداشت هفته کارگر با شعار کارگر امنیت شغلی، سلامت و ورزش، نشاط اجتماعی به نمایندگی از سه خانواده شهدای کارگران استان تجلیل بعمل آمد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی استان لرستان گفت: برای رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامت خانواده های شهدا با برنامه ریزی صورت گرفته و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تکریم و تجلیل از خانواده های شهدا در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

وی بیان کرد: اعتقاد داریم که امروزه امنیت، آسایش، پیشرفت و توسعه کشور را مدیون و مرهون ایثارگری شهدا، جانبازی جانبازان و رزمندگی رزمندگان اسلام می‌باشد و شهدای کارگر هم جز کسانی هستند که جان خود را در راه پایداری و رشد انقلاب اسلامی نثار کردند و وظیفه داریم برای ادامه راه این شهدا از خانواده آنها تجلیل شود.

آشتاب با اشاره به اینکه ۱۷۶ شهید کارگر در استان لرستان وجود دارد، گفت: این شهیدان ۱۷۶ ستاره درخشان می باشند و همه این شهدا الگوی کار جهادی و کار اقتصادی است و جامعه کار تولید با الگوپذیری از ایثارگری ایثارگران و شهدا در راه تحقق شعار سال که جهش تولید می باشد به جد با تلاش و کوشش و به عنوان یک عامل از عوامل موثر در تحقق شعار سال، نقش آفرینی کنند.

توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی بین کارگران فصلی و روزمزد لرستان

حجت الله نریمانی در گفت وگو با سفیرافلاک ضمن تبریک هفته کار و کارگر، اظهارداشت: به مناسبت این هفته تا الان ۲۰۰ بسته معیشتی بین کارگران روزمزد و فصلی که بیشترین آسیب را در دوران کرونا دیده‌اند توزیع شده و در سه مرحله حدود ۱۰۰۰ بسته معیشتی تا پایان ماه مبارک رمضان بین کارگران توزیع خواهد شد.

وی افزود: با توجه شیوع کرونا و هفته کار و کارگر، سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان برنامه ها را به صورت تبلیغات محیطی و رسانه ای انجام می دهد بطوریکه ابتدا زنگ کار و تلاش را در واحدهای تولیدی که در بحث کرونا حداکثر فعالیت را داشته‌اند و به نمایندگی در واحد تولیدی الکل نصر و واحد تولیدی آسیا دارو زنگ کار به صدا درآمد.
وی در بازدید از کارخانجات شهرک صنعتی شماره ۱ خرم آباد، گفت: در روز دوم هفته کار و کارگر از کارگران کارخانه های گوهر شفا، داروسازی دکتر جهانگیری و داروسازی خرمان به نمایندگی از دیگر کارگران تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

نریمانی با اشاره به برنامه‌های بعدی هفته کار و کارگر گفت: در روز سوم این هفته تجلیل از خانواده های شهدای کارگر و در روز چهارم با توجه به این که بخش اعظمی از کارگران ماه قشر زنان می باشند، تقدیر از کارگران زن به خصوص کارگران که در واحدهای تولیدی در بحث تولید ماسک همکاری داشته اند تقدیر خواهیم کرد.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات لرستان با اشاره به برنامه روز پنجم هفته کار و کارگر بیان کرد: در دوران کرونا از مدافعان سلامت، پزشکان و پرستاران بیمارستان ها در سطح استان تجلیل کرده ایم و در این هفته از کارگران خدماتی در بیمارستان ها تقدیر خواهیم کرد و در روز آخر هفته کار و کارگر حدود ۱۰۰۰بسته معیشتی را بین کارگران روزمزد و فصلی در سه مرحله در ماه مبارک رمضان توزیع خواهیم کرد.

نریمانی از شیفت ایثار توسط کارگران برای مقابله با ویروس کرونا،خبر داد و گفت: بسیج کارگران و کارخانجات استان شیفت ایثار را در طول سال دنبال خواهد کرد و این برنامه با هماهنگی مدیرعامل واحدهای تولیدی و کارخانجات جهت مقابله با ویروس کرونا انجام می شود به طوری که این کارگران چند ساعت یا چند شیفت را به صورت مجانی کار می‌کنند تا علاوه بر ارتقای آن واحد تولیدی در جهت مبارزه با بیماری کرونا اقداماتی انجام داده باشند.

کارگران کارخانجات لرستان تجلیل شدند+عکس

علی آشتاب  پیش از ظهر امروز در این مراسم ضمن تبریک هفته کار و کارگر؛ اظهارداشت: به منظور تکریم و بزرگداشت مقام کارگر با همراهی دبیر اجرایی خانه کارگر استان، مدیران شورای هماهنگی و فرماندهی بسیج کارگری استان از کارخانه های گوهر شفا، داروسازی خرمان و داروسازی دکتر جهانگیری بازدید و از کارگران زحمت کش و توانمند این کارخانجات به نمایندگی از کارگران استان تجلیل کردیم.

وی هدف از این بازدید را بررسی و مشکلات کاری کارگران دانست و گفت: در بازدید از کارخانه گوهر شفا دیدیم که با مدیریت پویا آقای ساکی مدیرعامل این کارخانه، حدود ۸۵ درصد از مددجویان بهزیستی جذب این کارخانه شدند که جامعه هدف وزارت تعاون و کار هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی لرستان گفت: کارگران در این کارخانه ها مشکل مطالبات و بدهی معوق ندارند و این از نقاط قوت این کارخانه های تولیدی است و از همه مهمتر بخش زیادی از نیاز مردم که مبتلا به کرونا هستند توسط داروسازی دکتر جهانگیری و داروسازی خرمان تدمین می شود.

به گفته آشتاب این کارخانه ها در طول ایام کرونایی مواد ضدعفونی را تولید و بین جامع نظام سلامت استان توزیع کردند و در بخش تعاونی ها با تغییر خطوط بالغ بر ۳۵ هزار ماسک در روز تولید و بین داروخانه ها و مردم توزیع می شود.

وی بیان کرد: در هفته کار و کارگر علاوه بر زنگ کارگر، دیدار با خانواده شهدای کارگر، کارگران معلول و ورزشکاران کارگر را داریم که برای ورزشکاران کارگر در این راستا برنامه های ورزشی به شکل غیر تجمعی برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی لرستان گفت: امیدواریم هفته کار و کارگر فرصتی خوبی باشد تا بتوانیم کارگر و جامعه کارگری را بخوبی معرفی و شأن و منزلت آنها را حفظ کنیم، به امید اینکه با تولید پویا کارگران زندگی رو به رشدی داشته باشند.
وی با اشاره به تعطیلی واحدهای نیمه کاره،گفت: با هماهنگی مدیریت ارشد استان و دستگاه های اجرایی واحدهای که قابلیت احیا را دارند و از لحاظ توجیه فنی، مالی و اقتصادی شرایط لازم را داشته باشند کمک خواهیم کرد به چرخه تولید بازگردند.

یزد

فعالیت 800 کارگر بسیجی در شیفت ایثار استان یزد

ابویی، رئیس بسیج کارگری استان یزد با اشاره به برنامه‌های بسیج کارگران استان در هفته کارگر، گفت: 800 بسیجی در شیفت ایثار با 2400 نفر ساعت در استان یزد فعالیت دارند.

مهدی ابویی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، به برنامه‌های بسیج کارگری استان یزد در هفته کارگر اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌هایی که در این هفته در نظر گرفتیم، بازدید از کارخانه جات و تقدیر از کارگران نمونه است.

رئیس بسیج کارگران و کارخانجات استان یزد از دیگر برنامه‌های این مجموعه در هفته کارگر را برگزاری شیفت ایثار عنوان کرد و افزود: شیفت ایثار بر اساس وضعیت جامعه برنامه‌های خود را پیگیری و اجرا و رفع چالش‌های کشور را هدف اصلی قرار داده است.

وی با بیان اینکه شیفت ایثار چند مرحله دارد، اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط کشور که با بیماری منحوس کرونا روبه‌رو شده و نیاز شدیدی به مواد ضدعفونی و ماسک به‌شدت احساس شد، برخی از کارخانه جات در استان با همکاری بسیجیان به شکلی عمل کردند که تولید ماسک و مواد بهداشتی در اولویت قرار گیرد.

ابویی گفت: شیفت ایثار در استان در بخش دیگر خود به شکلی عمل کرده که اگر کارخانه‌ای راکد مانده و نیرویی ندارد، بسیجیان به‌صورت خودجوش وارد عمل می‌شوند و با فعالیت‌های خیری و بیش از ساعت اداری چرخه کار آن را به روال عادی بازمی‌گردانند تا از دایره فعالیت خارج نشود.

رئیس بسیج کارگران و کارخانجات استان یزد از دیگر ابعاد فعالیت در شیفت ایثار را بخشش ساعت کاری توسط بسیجیان اعلام و خاطرنشان کرد: در این طرح به این صورت عمل می‌شود که به‌طور مثال بسیجیان پس از ساعت کاریشان، پنج ساعت مشغول به کار می‌شوند و یک ساعت از این پنج ساعت را به کارهای خیر اختصاص داده و نگاهشان رفع چالش‌ها و موانع خانواده‌های نیازمند است.

وی با بیان اینکه بیش از 500 نفر از بسیجیان در شیفت ایثار استان فعالیت دارند، اظهار داشت: بسیجیان در کل استان و در هر حوزه 2400 نفر ساعت در شیفت ایثار فعالیت داشته‌اند.

ابویی در پایان دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، دیدار با استاندار یزد، تقدیر از کارگران بخش بیمارستانی، تقدیر از خادمان سلامت، جمع‌آوری کمک‌های مومنانه، برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع راهکارهای مقابله با ویروس کرونا، دیدار با خانواده‌های شهدای کارگری استان و همچنین توزیع بسته‌های کمک معیشتی از دیگر برنامه‌های بسیج کارگران و کارخانجات استان یزد در هفته کارگری اعلام کرد.

تجلیل از کارگران و کارفرمایان یزدی به مناسبت هفته کار و کارگر

مسئول بسیج کارگری استان یزدبه همراه مدیرکل اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی به مناسبت هفته کارگر از کارفرمایان و کارگران تجلیل کردند.

 


کرمانشاه

مشارکت ۷۳۵ کارگر بسیجی کرمانشاهی در اجرای طرح شیفت ایثار

فریدون داوری، مسئول بسیج کارگری سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، اظهار داشت: شیفت ایثار مازاد بر شیفت مصوب کاری است که توسط کارگران بسیجی در حوزه‌های مختلف از جمله مداومت کاری، جمع‌آوری ضایعات، جبران عقب ماندگی تولید و کمک به ساخت و ساز درون شرکت انجام می‌شود.


وی افزود: عوائد و درآمد حاصل از اجرای شیفت ایثار در راستای کمک به مشکلات کارخانه و کارگرانی است که از نظر اقتصادی مشکلاتی دارند و نیز کمک به تولید بیشتر به منظور جلوگیری از تعدیل یا اخراج نیرو است.

مسئول بسیج کارگری سپاه حضرت نبی اکرم ( ص) استان کرمانشاه تصریح کرد: کارگران بسیجی خارج از ساعات کاری به صورت اضافه کار در سطح کارخانجات و کارگاه‌های نیازمند افزایش تولید بدون دریافت درآمد کمک می‌کنند.

داوری با بیان اینکه شیفت ایثار در راستای افزایش تولید است، گفت: برخی از کارگاه‌ها و کارخانه جات به منظور حفظ کارگر نیازمند افزایش تولید هستند بر همین مبنا طرح ایثار در این کارگاه‌ها و کارخانجات اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: تعداد کارگران بسیجی به کارگیری شده در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها بستگی به نیاز این واحدها دارد.

داوری بیان کرد: طی یک سال گذشته ۷۳۵ نفر کارگر بسیجی در قالب دو هزار و ۲۰۰ ساعت کار در ۱۵ کارگاه و کارخانه کرمانشاه در اجرای طرح شیفت ایثار مشارکت داشتند.

مسئول بسیج کارگری سپاه حضرت نبی اکرم ( ص) استان کرمانشاه ادامه داد: از پنجم فروردین امسال نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز به افزایش تولید مواد شوینده و مواد غذایی در ده کارگاه و کارخانه استان شیفت ایثار اجرا شد.

وی تصریح کرد: به کارگیری کارگران بسیجی در راستای اجرای طرح شیفت ایثار همچنان ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار