مدیر حوزه‌های علمیه زنان گلستان گفت: ۳۱ بانوی طلبه این استان در قالب گروه‌های جهادی، امورات مربوط به غسل، کفن و دفن اموات کرونایی را انجام می‌دهند.
کد خبر: ۸۴۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰ 28 April 2020

۳۱ بانو طلبه گلستان به کفن و دفن جان‌باختگان کرونا مشغول هستند

مدیر حوزه‌های علمیه زنان گلستان گفت: ۳۱ بانوی طلبه این استان در قالب گروه‌های جهادی، امورات مربوط به غسل، کفن و دفن اموات کرونایی را انجام می‌دهند.

سیده‌ نفسیه حسینی‌واعظ روز سه‌شنبه در نشست خبری اظهار داشت: بانوان طلبه برای انجام این فعالیت ها در همه شهرهای استان گلستان آمادگی دارند و این کار را تا زمان احساس نیاز و ضرورت ادامه خواهند داد.

وی به دیگر فعالیت های این مدرسه دینی برای ایفای سهم در مهار کرونا اشاره کرد و گفت: با همکاری طلاب و اساتید و خیران، بسته‌های معیشتی و حمایتی به ارزش ۵ میلیارد ریال تهیه شده و میان خانواده های نیازمند استان گلستان توزیع شد.

وی یادآور شد: همچنین ۲۰ راس گوسفند به نیت دفع بلا از جامعه و در ایام مناسبتی ماه شعبان توسط حوزه‌های علمیه خواهران استان گلستان ذبح و گوشت آن به نیازمندان اهدا شد.

حسینی‌واعظ ادامه داد: همزمان با شروع قرنطینه و ایجاد کلاس‌های مجازی، برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای از سوی طلاب انجام شد که تولید ۵۰ هزار ماسک و ۳ هزار گان بخشی از این اقدامات در گلستان است.

وی اضافه کرد: حضور در بیمارستان‌ها در کنار کادر درمانی، بیماران و همراهان آنها و ابراز همدردی با خانواده متوفیان و همچنین برگزاری مجالس ترحیم مجازی برای تسکین دادن به خانواده‌ها به همراه شرکت ۲۰۰ نفر از طلاب در طرح غربالگری، بخش دیگری از اقدامات حوزه‌های علمیه زنان گلستان در شرایط کرونایی بود.

 ۳۱ بانو طلبه گلستان به کفن و دفن جان‌باختگان کرونا مشغول هستند

وی به آغاز پذیرش و نام‌نویسی حوزه‌های علمیه زنان گلستان همزمان با سراسر کشور نیز اشاره کرد و گفت: این نام نویسی که از اول اردیبهشت آغاز شده تا آخر این ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر حوزه‌های علمیه زنان گلستان یادآور شد: امسال در مرحله اولیه نام نویسی ۳۹۵ نفر در سطوح گوناگون پذیرش خواهند شد.

وی همچنین به امضا تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه زنان با جامعه المصطفی العالمیه گلستان برای پذیرش طلاب اتباع خارجی در سطوح ۲ و ۳ خبر داد.

گلستان ۱۲ مدرسه علوم دینی ویژه زنان دارد که یک مدرسه با مدرک تحصیلی سیکل و بقیه با دیپلم مجاز به پذیرش طلاب برای سطح ۲ (معادل کارشناسی وزارت علوم) هستند.

همچنین در این استان طلاب در سطح ۳ (معادل کارشناسی ارشد) در رشته‌های تفسیر علوم قرآنی، کلام و اصول و فقه و سطح ۴ (معادل دکترا) در رشته‌های تفسیر تطبیقی و فقه خانواده مشغول درس خواندن هستند.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار