خواننده زیرزمینی که در جریان سرقت از مدیر استودیوی ضبط موسیقی او را به قتل رسانده بود، در محوطه زندان رجایی شهر به دار مجازات آویخته شد.
کد خبر: ۸۴۲۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴ 27 April 2020

خواننده قاتل اعدام شد

به گزارش تابناک سمنان: متهم به قتل جوانی ۱۸ ساله و خواننده رپ است، نهم شهریور ۹۶ با همدستی دوستش وارد استودیوی ضبط صدا در شهرک ولیعصر شد. صاحب استودیو، پسری ۲۰ ساله به نام پوریا بود که خواننده زیرزمینی او را با شلیک ۶ گلوله به قتل رساند و پس از سرقت از آنجا به همراه همدستش فرار کرد.

به‌دنبال این جنایت، تیمی از کارآگاهان جنایی، تحقیقات خود را در این پرونده آغاز کردند و با بررسی تصاویر دوربین مداربسته اطراف ساختمان و مکالمات تلفنی مقتول موفق به شناسایی عاملان این جنایت شدند که در کمتر از ۲ هفته ۲ متهم ۱۸ و ۱۷ ساله بازداشت شدند و خواننده زیرزمینی در بازجویی‌ها به ارتکاب قتل اعتراف کرد.

او گفت: قصدم سرقت بود نه جنایت. مدتی می‌شد که بدهکار شده بودم. بدهی‌ام در حدود ۱۰۰ میلیون تومان بود. این پول را هم برای تهیه آلبوم موسیقی قرض گرفته و نتوانسته بودم آن‌را پرداخت کنم. همین شد که نقشه کشیدم تا با دوستم به استودیوی پوریا (مقتول) برویم و تجهیزات آنجا را سرقت کنیم.

او ادامه داد: یک روز پیش از حادثه به همراه همدستم به استودیو رفتیم، اما آن روز پوریا (مقتول) عجله داشت و رفت. روز بعد دوباره به آنجا رفتیم. به او گفته بودم که می‌خواهم درخصوص تهیه آلبوم صحبت کنم. وقتی رسیدیم به داخل اتاق رفتم و می‌خواستم تجهیزات استودیو را سرقت کنم که ناگهان پوریا بالای سرم ظاهر شد. قرار بود دوستم با چاقو او را تهدید کند، اما آنقدر هول شدم که ناگهان اسلحه‌ای را که همراهم برده بودم از جیبم بیرون آوردم و ناخواسته شلیک کردم.

اسلحه را چند وقت قبل از حادثه از مرز خریده بودم، برای اجرای نقشه سرقت از پوریا، اما ناچار به استفاده از آن شدم. وی ادامه داد: پس از قتل یک میکروفن که حدود ۷ تا ۱۰ میلیون تومان ارزش داشت سرقت کردیم. عابربانک مقتول را هم برداشتیم که فقط ۱۵۰ هزار تومان از آن برداشت کردیم.

متهم گفت: من تحصیلاتم سیکل است و خیاط هستم، اما از بچگی به‌خاطر صدای خوبی که داشتم به خوانندگی علاقه‌مند شدم. ۲ سالی می‌شد که خواننده بودم و رپ می‌خواندم. چند آهنگ خوانده‌ام و شعرهایش را هم خودم گفته‌ام. قرار بود به‌زودی چند آهنگ دیگر در استودیوی مقتول بخوانم و او آلبوم مرا در اینستاگرام و تلگرام منتشر کند تا بیشتر معروف شوم که نشد.

پایان پرونده
با اعترافات متهم، وی و همدستش به محل جنایت منتقل شدند و صحنه قتل را بازسازی کردند. پس از تکمیل تحقیقات، قاضی جنایی برای خواننده زیرزمینی به جرم قتل عمد، کیفرخواست صادر کرد و پرونده به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. متهم به قتل و همدستش در شعبه پنجم دادگاه کیفری استان تهران پای میزمحاکمه رفتند؛ قاتل هفت تیرکش به قصاص و همدستش به ۳ سال زندان محکوم شد.

متهمان به حکم اعتراض کرده و پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد و به تأیید قضات دیوان رسید. پس از قطعی شدن حکم، پرونده برای انجام مقدمات اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد و محکوم به قصاص، چهارشنبه گذشته پای چوبه دار رفت و به دار مجازات آویخته شد.

منبع: همشهری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار