مدافع اسبق تیم ملی تنها بازیکن ایرانی است که مقابل دیگو مارادونا بازی کرده است توانسته با تیم خود یاران او را شکست دهد.
کد خبر: ۸۴۲۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲ 27 April 2020

به گزارش تابناک سمنان: آندرانیک اسکندریان مدافع اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان تنها بازیکن ایرانی است که رو به روی دیگو مارادونا ستاره فوتبال جهان در دهه ۱۹۸۰ بازی کرده است.

اسکندریان که پس از جام جهانی ۱۹۷۸ به تیم نیوریورک کاسموس پیوست، او در خرداد سال ۱۳۶۳ در یک دیدار دوستانه مقابل بارسلونا و ستاره آن دوران یعنی مارادونا قرار گرفت. این بازی را تیم آمریکایی ۵ بر۳ با پیروزی پشت سر گذاشت. تصویر زیر مربوط به همان بازی است.

تنها بازیکن ایرانی که رو در روی مارادونا بازی کرد را بشناسید

اسکندریان متولد ۹ دی ۱۳۳۰ در تهران است و در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین، در تیم ملی فوتبال ایران عضویت داشت. وی به همراه دانایی فرد اولین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران بودند که به تیم منتخب جهان دعوت شدند. او همچنین به همراه مهدی پاشازاده تنها مدافعین تاریخ فوتبال ایران هستند که در تیم منتخب دنیا دعوت شده و بازی کرده‌اند. پس از بازی درمنتخب جهان وی به کاسموس نیویورک تیم ان روز‌های پله اسطوره فوتبال برزیل پیوست و برای بازی‌های خداحافظی پله بار‌ها به کشور‌های مختلف سفر کرد.

او در ایران هم برای استقلال بازی کرد و با این تیم جام های متعددی را کسب نمود. همچنین از او به عنوان بهترین دفاع چپ تاریخ فوتبال ایران یاد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار