مسعود نصیری زرندی:
به گزارش تابناک سمنان: مسعود نصیری زرندی رئیس دانشگاه سمنان گفت: باکس استریل با اشعه «یو وی» در این دانشگاه به‌منظور مقابله با شیوع بیماری کرونا طراحی و ساخته‌شده است.
کد خبر: ۸۴۲۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 27 April 2020

 

دانشگاه سمنان - پذیرفته شدگان 98

رئیس دانشگاه سمنان ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی دانشگاه سمنان ضمن بیان اینکه باکس استریل با اشعه «یو وی» در این دانشگاه به‌منظور مقابله با شیوع بیماری کرونا طراحی و ساخته‌شده است، اظهار داشت: این دستگاه هم‌اکنون در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان برای کارمندان و مراجعه‌کنندگان در حال استفاده است.

وی با اشاره به اینکه این باکس با بهره‌گیری از خاصیت ضدعفونی‌کنندگی پرتو «یو وی» طراحی و ساخته‌شده است، افزود: این دستگاه برای ضدعفونی کردن تمام اشیا قابل‌استفاده است و به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که در مدت ۱۵ ثانیه به کمک اشعه «یو وی»، ویروس‌ها و باکتری‌های موجود بر روی اشیا داخل باکس را از بین می‌برد.

مسعود نصیری زرندی از ساخت دستگاه کمک‌کننده تنفسی نیز توسط پژوهشگران این دانشگاه خبر داد و گفت: این دستگاه برای بیماران حاد تنفسی ازجمله بیماران مبتلابه کرونا بسیار کاربردی است.

نصیری زرندی بابیان اینکه در پی شیوع ویروس کرونا بیماران تنفسی نیز افزایش‌یافته است، تصریح کرد: بر این اساس با کمبود دستگاه ونتیلاتور برای این بیماران مواجه می‌شویم که با ساخت دستگاه کمک‌کننده تنفسی روشی ساده و سریع برای تبدیل دستگاه کمک‌کننده تنفسی دستی (آمبوبگ) به ونتیلاتور را فراهم می‌کند.

وی همچنین افزود: این دستگاه توسط یکی از اعضای هیئت‌علمی پردیس علوم و فناوری‌های نوین با همکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاه سمنان و با حمایت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ساخته‌شده و در حال گذراندن مراحل نهایی برای آزمودن در مراکز درمانی قرار دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار