با توجه به اینکه امسال به عنوان سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده طبیعتا اولویت دادن به کسب و کارهایی که در راستای جهش تولید است و می‌تواند به افزایش تولید ملی کمک کند از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست.
کد خبر: ۸۴۲۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵ 25 April 2020

افتتاحیه شبکه تولیدی ماسک و پوشاک دایا هنر اکسیر ماندگار مازندران عصر امروز ششم اردیبهشت ماه به صورت ویدئویی با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، بیجندی معاون جهاد دانشگاهی کشور، امام‌دادی رئیس دبیر خانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی کشور، نورالله‌زاده رئیس صندوق کار افرین امید کشور، خیریان‌پور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران، واحد عبدالهیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران، اصغری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قاسمی طوسی مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری مازندران، عباسعلی رضایی فرماندار ساری در شرکت دایا هنر اکسیر مازندران برگزار شد.

واحد عبدالهیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران در ابتدای مراسم ضمن خیر مقدم و قبولی طاعات و عبادات اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال به عنوان سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده طبیعتا اولویت دادن به کسب و کارهایی که در راستای جهش تولید است و می‌تواند به افزایش تولید ملی کمک کند از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست.

وی با بیان اینکه در وضعیت بحران کرونایی توجه به مشاغل و کسب و کارهایی که بتواند این مسیر را برای ما هموار کند بسیار اهمیت دارد، افزود: در این راستا توسعه کسب و کارهای خانگی به عنوان کسب و کارهایی که از قبل مزایایی داشتند، باید مورد توجه قرار گیرند.

شناسایی ۴۵ پیشران در مشاغل خانگی مازندران

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران ضمن تقدیر از هاشمی نسب به عنوان بخش خصوصی که پیشقراول راه‌اندازی بهره‌گیری از توان کسب و کارهای خانگی در استان را بر عهده گرفتند، گفت: از ابتدای فعالیت طرح مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی در مازندران ۴۵ پیشران شناسایی شد که در نتیجه ۴۵۰ نفر در قالب کسب و کار خانگی به تولید محصولات می‌پردازند.

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده نیز در ادامه تصریح کرد: امیدواریم با افتتاح طرح مشاغل خانگی در مازندران و ۹ استان دیگر در اولین روز ماه رمضان بتوانیم بر تحقق شعار سال عینیت بخشیم.

وی درک شرایط کرونایی و انطباق برخی از مشاغل را با شرایط جدید و تولید محصولات بهداشتی را مهم دانست و افزود: در حال حاضر ادامه فعالیت اقتصادی در الویت است و باید به بحث بازاریابی کالاهای تولید شده در طرح مشاغل خانگی اهمیت داد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه برای دولت توجه به کسب کارهای دچار آسیب اهمیت دارد، تصریح کرد: شناسایی زنانی که کسب و کارهای خانگی کوچک دارند در اولویت است و باید به آنها آموزش‌ها و حمایت لازم در حوزه تولید و فروش داده شود.

ابتکار با اشاره به اینکه، بیشتر سرپرست خانوارها نیازمند بازاریابی محصولاتشان هستند، افزود: درزمینه فروش محصولات مشاغل خانگی با توجه به سامانه‌ موجود زمینه‌سازی خوبی شده و این مشاغل نیز می‌تواند متنوع باشد.

اخذ مصوبه در توسعه بستر مشاغل خانگی

وی گفت: مصوبه‌ای مرتبط با مشاغل خانگی از شورای عالی استاندارد گرفته شده و امیدواریم آیین‌نامه اجرایی‌اش بزودی ابلاغ شود تا مشکلات سر راه توسعه مشاغل خانگی مرتفع شود.

بیجندی معاون جهاد دانشگاهی کشور گفت: باید به بحث اشتغال توجه جدی داشته باشیم و این مهم را با خرد جمعی با یک تیم بزرگ پیگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه همین امروز سفارش تولید ۵۰ هزار ماسک را دریافت کردیم، افزود: امیدواریم پیشران طرح مشاغل خانگی به خوبی بدرخشد و شعار هر خانه یک کارخانه محقق شود.

نورالله زاده رئیس صندوق کار افرین امید کشور در ادامه این افتتاح خاطرنشان کرد: طرح مشاغل نیازمند پیشران دارد تا بتواند این کاررا به درستی به انجام رسانیم.

وی با بیان اینکه اقدام جهاد دانشگاهی در شناسایی و معرفی پیشران‌ها بسیار موثر است، افزود: نداشتن استاندارد لازم از آسیب‌های مشاغل خانگی بود که با همگام شدن با پیشران‌ها توانستند این مشکل را برطرف کنند.

معاون جهاد دانشگاهی کشور اظهار کرد: اگر جهاد دانشگاهی بتواند یک توافقی هم با وزارت بهداشت داشته باشد طرح مشاغل خانگی با سهولت و موانع کمتری به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

امام‌دادی رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی کشور اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و استفاده ازاین ظرفیت بسیار مهم است و اعتماد مسئولان وزارت کار تشکر داریم امیدواریم نتیجه کار بهتر شود.

وی افزود: این طرح با توجه به حضور فعال زنان سرپرست خانوار از اهمیت بالایی برخوردار است و در ایام کرونایی نیز این اهمیت دوچندان شد.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی کشور تصریح کرد: فعالان این حوزه در جهاد دانشگاهی این روند را ادامه دهند تا شاهد شکوفایی همه ظرفیت‌های اشتغالزایی در کشور باشیم.

۶۵۰ اشتغال مستقیم در شرکت تولید ماسک و پوشاک ساری

حسن خیریان پور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران طرح مشاغل خانگی و جهاد دانشگاهی، گفت: این طرح ملی امروز ششم اردیبهشت ماه با ۶۵۰ نفر اشتغال و پشتیبانی ۴۵ نفر با تولید روزانه ۱۱۰ هزار ماسک و هزار دست لباس در استان مازندران، همزمان با ۹ استان در کشور افتتاح شد.

وی افزود: علی رغم همه فشارها و تنگناها در استان توانستیم با بهره‌گیری از همه ظرفیت های موجود در جهت تامین نیازهای بخش سلامت اقداماتی در حوزه سلامت انجام دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران اظهار کرد: در سال ۹۸ از محل بند(ب) تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور مبلغ ۱۹۴ میلیارد تومان سهم استان مازندران برای خوداشتغالی بوده که با پیگیری‌های استانداری و همت کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و فرمانداران از این محل حدود ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به تعداد چهار هزار و۴۳۷ نفر پرداخت شده است.

خیریانپور ادامه داد: در سال ۹۸ مبلغ ۶ میلیارد تومان برای مشاغل خانگی به تعداد ۳۷۷ نفر اختصاص داده شد و افراد برای دریافت تسهیلات خود به بانک‌های عامل معرفی شدند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران، گفت: استان مازندران در حوزه شرکت‌های دانش بنیان، گردشگری و... ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه دارد و لازم است با سرمایه خرد روستایی، مردم و با پشتیبانی بانکی استان بتوانیم در جهت تقویت کمی و کیفی مشاغل گام برداریم.

هاشمی نسب مدیر عامل شرکت دایا هنر اکسیر ماندگار مازندران در پایان مراسم گفت: متولد ۷۱ و جوانترین کارآفرین مازندران و کشور هستم.

وی ضمن تشکر از پدر و مادر و آقایان نورالله زاده و مهدی قاسمی به جهت تشویق و مشاوره وی، افزود:۹ سال است در مشاغل خانگی و توسعه طرح ملی به صورت آتش به اختیار با مبلغ ناچیزی کارش را آغاز کرد.

این جوان کارآفرین با بیان اینکه شروع کارآفرین ابتدا با شناسایی است، تصریح کرد: کشور مملو از کارآفرین است باید به نیروی جوان همچون دفاع مقدس اعتماد کنیم و کار را به آنها بسپاریم.

هاشمی نسب افزود: این شرکت تولیدی ماسک و پوشاک از ششم فروردین ماه آغاز شد و الان با همکاری جهاد انشگاهی، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و امور بانوان استانداری این شرکت توانستهچراغ ۶۵۰ خانواده را روشن کند.

توان تامین ماسک داخل کشور و صادرات را داریم

وی افزود: این شرکت در تولید محدودیت ندارد و مدعی است توان تامین ماسک داخل کشور و حتی صادرات را دارد.

مدیر عامل شرکت دایا هنر اکسیر ماندگار مازندران گفت: باید مجموعه‌ای را شکل بدهیم تا در شناسایی افراد نخبه فعالیت کنند.

هاشمی نسب یادآور شد: هیچ ماسکی قابل ضد عفونی و شست و شو نیست و همه ماسک‌ها با برخورد با مواد ضد عفونی خاصیت خود را از دست می‌دهند.

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار