معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه آزمون‌های پایانی نیم‌سال قطعا حضوری برگزار می‌شوند، گفت: اما زمان برگزاری را نمی‌توان با اطمینان مشخص کرد؛ انتظار ما این است که بتوانیم ۱۵ تیر ماه به بعد امتحانات را برگزار کنیم.
کد خبر: ۸۴۱۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸ 26 April 2020

علیرضا جلیلی‌فر اظهار کرد: به اعضای هیات علمی اعلام کرده‌ایم که برگزاری امتحانات میان ترم ضروری نیست اما اگر استادی مایل است امتحان برگزار کند، باید در قالب فعالیت‌های آموزشی باشد اما اجباری نیست. پس اگر استادی بخواهد نمره‌ای را به عنوان میان‌ترم در نظر گیرد، صرفا باید در قالب فعالیت‌های آموزشی باشد.

وی در خصوص برگزاری امتحانات پایان ترم گفت: آزمون‌های پایانی نیم سال قطعا باید برگزار شوند اما زمان برگزاری را نمی‌توان با اطمینان مشخص کرد. انتظار ما این است که بتوانیم ۱۵ تیر ماه به بعد امتحانات را برگزار کنیم. اما اگر نتوانستیم در آن زمان برگزار کنیم، به مرداد، شهریور و یا به دو هفته اول مهر موکول می‌شوند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز در ادامه گفت: اگر تا زمان برگزاری امتحانات، ستاد ملی مبارزه با کرونا تجمعات را مشکل‌ساز نداند، امتحانات در اولین فرصت برگزار می‌شوند. اما اگر برگزاری تجمعات خطرساز باشد، طبیعتا زمان برگزاری امتحانات به تعویق می‌افتد. آزمون‌های پایانی به ویژه در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه شهید چمران اهواز قطعا به شکل حضوری برگزار می‌شوند و نمی‌توانیم به شکل مجازی برگزار کنیم زیرا امنیت آزمون‌ها به نوعی زیر سوال می‌رود.

جلیلی‌فر تصریح کرد: آزمون‌ها را به شکل حضوری برگزار می‌کنیم اما اگر همکاران ما در برگزاری آزمون مجازی تجربیاتی داشته باشند، می‌توانند تجربیات خود را در اختیار ما قرار دهند.

وی با اشاره به بارگذاری صد درصدی درس‌های نظری در سامانه آموزشی دانشگاه گفت: درس‌های نظری در سامانه‌های مجازی قرار دارند، اما اینکه چه تعداد از درس‌ها برگزار شده و چه تعداد برگزار نشده‌اند، روزانه در حال تغییر است. بیشتر اساتید در حال برگزاری کلاس‌های مجازی هستند، و تنها تعداد محدودی از همکاران ما با وجود اینکه درس‌هایشان در سامانه ثبت شده است، اما هنوز کلاس‌ها را برگزار نکرده‌اند. عده‌ای از اساتید را ملزم به برگزاری کلاس‌های مجازی کردیم. با همکارانی که همکاری نکنند، برخورد اداری می‌شود، مگر اینکه همه درس‌های یک استاد عملی باشند. اما همه همکارانی که درس‌های نظری دارند و در سامانه تعریف شده‌است، موظف هستند کلاس‌ها را برگزار کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار