آیا اموال 308 میلیاردی محکومان قابل شناسایی است
در حالی پرونده تخلفات پتروشیمی قطعیت یافته که مردم پرسش می‌کنند آیا امکان شناسایی و مصادره اموال 3 محکوم به مقدار 308 میلیاردریال وجود دارد یا صرفاً در حکم قید شده است!؟
کد خبر: ۸۴۱۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷ 22 April 2020

به گزارش تابناک اردبیل، ناصر عتباتی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته شاهد پرونده‌ای در خصوص سوء استفاده کلان از مواد اولیه پتروشیمی و فروش سهیمه استان در بازار آزاد بودیم که با ورود جدی اداره کل اطلاعات و دستگاه قضایی استان، متهمان اصلی شناسایی شدند و رسیدگی به این جرائم اقتصادی در دادسرای اردبیل صورت گرفت.

به نوشته خبرگزاری‌ها،‌ وی افزود: پس از صدور کیفر خواست به لحاظ تشکیل جلسه دادگاه انقلاب ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی در تهران و با هماهنگی‌های صورت گرفته و حضور همکارانی از دادسرای اردبیل در جلسات دادگاه، رسیدگی‌های دقیق و مبسوطی صورت گرفت و نهایتا حکم قطعی پرونده صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: متهم ردیف اول، ابراهیم زابلی پیله‌رود به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و تولیدی کشور به ۱۰ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و ضبط اموال به مبلغ بیش از ۲۴۰ میلیارد ریال و محرومیت دائم از هرگونه خدمات دولتی محکوم شد.

وی ادامه داد: متهم ردیف دوم که به نوعی مشارکت داشته و در بعضی از اتهامات هم معاونت داشته به نام نوید محمودی به اتهام اختلال در نظام اقتصادی و تولیدی کشور به پنج سال حبس تعزیری ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و همچنان ضبط اموال به مبلغ ۶۵ میلیارد ریال و محرومیت دائم از هرگونه خدمات دولتی محکوم شد.

عتباتی تصریح کرد: متهم ردیف سوم نیز بازرس صمت(اداره صنعت،‌ معدن و تجارت اردبیل) بوده که باید تخلفات این اشخاص را گزارش می کرده که به لحاظ معاونت در اخلال عمده در نظام تولیدی کشور از طریق اعطای سهمیه و دریافت رشوه و صدور گواهی‌های خلاف واقع به ۶ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق و ضبط ۳ میلیارد ریال محکوم شده است.

وی تأکید کرد: بر اساس حکم دادگاه ما موظف به انتشار اسامی محکومین هستیم و رأی صادره هم قطعی است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه در بخشی از پرونده کماکان با اتهاماتی همچون جعل، استفاده از اسناد مجعول رسمی و صدور گواهی‌های خلاف واقع مواجه هستیم گفت: نتیجه رسیدگی‌ها به اطلاع عموم خواهد رسید.

به گزارش تابناک اردبیل، سخنگوی قوه قضائیه روز گذشته در بیست و چهارمین نشست خبری این خبر را به شرح زیر اعلام کرد. 

*ابراهیم زابلی پیله‌رود به جرم اخلال در نظام تولیدی از طریق سو استفاده فروش غیرمجاز مواد پتروشیمی به ۱۰ سال حبس ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی و ضبط اموال به میزان ۲۴۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون و ۷۶۴ هزار و ۷۶۰ ریال محکوم شد.

*نوید محمودی به جرم اخلال در نظام تولیدی به ۵ سال حبس ۷۴ ضربه و پرداخت ۶۵ میلیارد و ۵۳۴ میلیون و ۴۹۱ هزار ریال محکوم شد.

*رضا عیوض‌زاده که بازرس اداره صمت بوده به جرم اخلال در نظام اقتصادی از طریق اخذ رشوه به ۶ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و انفصال دایم از فعالیت دولتی و پرداخت ۳میلیارد ریال محکوم شد.

شایان گفتن است که در گزارش منتشره در صفحات استانی خبرگزاری‌های رسمی کشور، نام بازرس اداره سمت که پیش از این توسط سخنگوی قوه‌قضائیه علنی شده بود،اعلام نشده است؛ ‌امری که معلوم نیست آیا سهو قلم بوده یا دلیل دیگری داشته است!؟

به گزارش تابناک اردبیل،‌ در حالی پرونده تخلفات پتروشیمی قطعیت یافته که مردم پرسش می‌کنند آیا امکان شناسایی و مصادره اموال 3 محکوم پرونده به مقدار 308 میلیاردریال وجود دارد یا صرفاً در حکم قید شده است!؟

ناگفته پیداست که بسیاری از مفسدین اقتصادی که اکنون با حبس‌های طویل‌المدت در زندان به سر می‌برند،‌ برای شناسایی و معرفی و بازگرداندن اموال خود هیچ گونه همکاری نمی‌کنند و حاضرند سالها در زندان بمانند با این امید که بعد از تحمل نصف محکومیت، مشمول بخشش و ... شوند و یک عمر در رفاه و آسایش باشند!

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
دقیقاچرااسم بازرس اعلام نمیشود؟درحالی که نقش اصلی راایشان داشته ایشان پاتوداده که متهمان اول ودوم سواستفاده کردند.
جالب اینکه نفرسوم(بازرس خاطی)محکوم به انصفال ازخدمات دولتی نشده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
یعنی باید همه باور کنید که کل این فساد رو با این حجم همین سه نفر انجام دادن جالبه که همه اونایی که در این روند دخیل بوده اند یا کور بودند یا یه مشت مهجور و احمق بودند که همه گی همکاری لازم رو انجام دادن بخدا خر و گاو هم این حرفارو باور نمیکنه اخه چرا هیچ کسی بروی مبارک شم نمی اره تا وقتی که اینجوری پیش بریم روز به بروز فساد و چپاول بیشتر میشه چون دیگه خود رسیدگی به فساد شده منبع فساد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار