سرهنگ محمدرضا حاجی عزیزی بابیان اینکه بالاترین آمار مربوط به شهرستان ملایر است، افزود: در این مدت همکاری و تعامل یگان با نیروی انتظامی و سایر نهاد‌های امنیتی و نظامی، مراجع قضائی، انجمن‌های میراث فرهنگی و معتمدین زمینه ساز کشف ۴ قلم اشیا تاریخی و ٣ دستگاه فلزیاب در شهرستان‌های همدان، اسدآباد، ملایر، تویسرکان و رزن شده که مهمترین آن کشف یک ظرف سفالی مربوط به دوره اشکانی ساسانی در شهر همدان بوده است.
کد خبر: ۸۴۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳ 21 April 2020
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان از دستگیری ٢٨ نفر و کشف ظرف سفالی دوره اشکانی - ساسانی در فروردین امسال در همدان خبر داد.

به گزارش مهر، سرهنگ حاجی عزیزی اظهار کرد: در فروردین ماه امسال تعداد ٢۸ نفر در حوزه جرایم میراث فرهنگی دستگیر شده‌اند که ٢٣ نفر از این آمار مربوط به حفاری غیرمجاز بوده است.

وی بابیان اینکه بالاترین آمار مربوط به شهرستان ملایر است، افزود: در این مدت همکاری و تعامل یگان با نیروی انتظامی و سایر نهاد‌های امنیتی و نظامی، مراجع قضائی، انجمن‌های میراث فرهنگی و معتمدین زمینه ساز کشف ۴ قلم اشیا تاریخی و ٣ دستگاه فلزیاب در شهرستان‌های همدان، اسدآباد، ملایر، تویسرکان و رزن شده که مهمترین آن کشف یک ظرف سفالی مربوط به دوره اشکانی ساسانی در شهر همدان بوده است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان از دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان رزن نیز خبر داد و افزود: طی گزارشات واصله مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز به‌قصد کشف اموال تاریخی و فرهنگی در اراضی روستای کاروانه ازتوابع بخش مرکزی شهرستان رزن؛ پیرامون محوطه تاریخی روستا بررسی موضوع توسط عوامل یگان حفاظت میراث فرهنگی و مأموران پاسگاه انتظامی سورتجین در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: طی عملیاتی غافلگیرانه ۴ نفر حین حفاری غیرمجاز دستگیر و ادوات حفاری شامل موتور برق، پیکور، بیل، کلنگ، دلو ویک دستگاه فلز یاب، و ادوات حفاری کشف و درنهایت متهمان به همراه پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار