ماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه پرداخت زکات یک وظیفه است، گفت: بازخورد ادای این وظیفه شرعی برای فرد و جامعه عمران و آبادانی و زمینه‌ساز فقرزدایی از جامعه است.
کد خبر: ۸۴۰۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲ 21 April 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار در نشست شورای زکات استان ایلام اظهار داشت: جمع‌آوری زکات از یک سو موجب پاکی، تربیت زکات‌دهنده و رشد اموال وی و از سوی دیگر موجب رفع مشکلات عمران و آبادانی منطقه‌ای زکات‌دهنده است.

وی بر لزوم هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌های استان به ویژه سازمان جهاد کشاورزی، امور عشایری، کمیته امداد و صدا و سیما در ترویج فرهنگ زکات به عنوان یکی از دستورات دینی تاکید کرد و افزود: اگر پرداخت زکات به صورت گسترده در سطح استان افزایش یابد بخش عمده‌ای از فقرا و نیازمندان تحت پوشش قرار می‌گیرند و نیازهای زیرساختی و عمرانی آنها برطرف می‌شود.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار به تشریح اهمیت و جایگاه زکات در قرآن و منابع اسلامی پرداخت و یادآور شد: زکات در قرآن در کنار نماز آورده شده است که در نماز انسان با خدا ارتباط دارد اما در زکات فرد غیر از ارتباط با خدا با افراد دیگر هم ارتباط دارد.

نماینده ولی فقیه در استان از سازمان تبلیغات اسلامی، شورای هماهنگی، رسانه‌ها و کاربران فضای مجازی استان خواست که با فرهنگ‌سازی زکات در ترویج این فریضه بسیار مهم تمامی توان خود را بکار گیرند.

وی افزود: اداره زکات استان در طول سه ماه آینده با تشکیل شورایی تحت عنوان شورای زکات در همه شهرستان‌ها در هر جلسه گزارش عملکرد خود را در خصوص اقدامات صورت گرفته ارائه کنند.

وی تاکید کرد: همه رقم‌های زکاتی که در شهرستان جمع‌آوری می‌شود باید صرف هزینه عمران و آبادانی آن شهرستان شود که در این زمینه به ائمه جمعه شهرستان‌ها برای هماهنگی بیشتر، دستورالعمل‌های لازم ابلاغ می‌شود.

استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: سال گذشته و سال‌های قبل در حوزه کشاورزی شاهد تحولاتی بسیار خوبی در استان بودیم که در این راستا پروژه‌های بسیاری تا پایان سال افتتاح می‌شود که این رشد می‌تواند در جمع‌آوری زکات در استان مفید باشد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی افزود: با توجه به ممنوع بودن اجتماعات به دلیل گسترش بیماری کرونا در استان، باید جهت ترویج و جمع‌آوری زکات در سطح استان از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها اقدام کرد.

وی از رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خواست در مناطقی که زکات بیشتری پرداخت می‌کنند در قالب پروژه‌های عمرانی بخش کشاورزی به عنوان تشویقی زکات به این مناطق مبالغ بیشتری پرداخت شود.

در این نشست رییس اداره زکات استان ایلام نیز اظهار داشت: سال گذشته این اداره ۱۴۸ نشست آموزشی و توجیهی برای آمرین در سطح استان برگزار کرده و است ۲۳۹ نفر از روحانیون نیز جهت آگاهی‌رسانی و ترویج فرهنگ زکات در استان فعالیت داشتند.

حجت الاسلام عباس سفیدخانی افزود: در حال حاضر ۸۶ خانه عالم در سطح استان موجود است و در تلاشیم سال جدید در ۱۰ روستا که دارای جمعیتی بالغ بر پنج هزار نفر است، خانه عالم بنا کنیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار