امیر بینایی:
به گزارش تابناک سمنان: امیر بینایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان، گفت: طرح تبدیل جریمه رانندگی به توصیه اجتماعی از جمله پیشنهادات به دفتر امور اجتماعی است که در صورت موافقت اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۸۴۰۳۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 19 April 2020

روش های اعتراض به جریمه رانندگی خودرو

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان صبح یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه در راستای کاهش ترافیک، تصادفات و اشاعه فرهنگ ترافیکی پیشنهادات فراوانی به استانداری شده که در صورت موافقت و تصویب اجرا شدنشان در استان ممکن است، بیان کرد: ارائه طرح تبدیل جریمه رانندگی به توصیه اجتماعی یکی از این طرح‌ها در راستای تشویق برای رعایت قوانین رانندگی است.

وی ادامه داد: اقدامات فرهنگی، تأثیرات بسیار شگرفی بر حوزه‌های گوناگون خواهد داشت و باید اعتقاد خود به این موضوع را پررنگ‌تر کرده و نگاه ویژه داشته باشیم و به حوزه فرهنگی به عنوان پایه و اساس تمامی مباحث بپردازیم از سوی دیگر باید بپذیریم که انسان عامل اصلی تصادفات در حوزه شهری و برون شهری است که این انسان نیازمند آموزش است و باید فرهنگ سازی در این خصوص صورت بگیرد.

امیر بینایی با بیان اینکه حوزه فرهنگ حوزه نرم‌افزاری است و نمی‌توان به آن به‌صورت کمّی نگاه کرد و در خصوص بازدهی اقدامات در این حوزه باید صبور بود چرا که در بلندمدت مؤثر خواهد بود، افزود: درک مشترک و دغدغه‌مندی همگانی از الزامات اقدامات فرهنگی بوده و نیاز است تا در کشور ما این مهم پررنگ‌تر و تقویت شود.

بینایی از تهیه لوح فشرده آموزش ترافیکی و فرهنگ سفر با عنوان شادمانه سفر برای مسافران نوروزی، ساخت مجموعه پویانمایی با موضوعات فرهنگ ترافیکی، ارائه طرح آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی و تأثیر آن بر نظم در مدارس، حمایت از پایان‌نامه‌ها و مقالات در خصوص ارائه راهکار برای کاهش تصادفات، تقدیر از رانندگان قانون مدار، پیگیری برگزاری دوره‌های آموزشی رانندگی ایمن برای تمامی گروه‌های هدف سنی و شغلی را از دیگر پیشنهادات و راهکارهای اشاع، فرهنگ ترافیکی در استان دانست.

وی افزود: ارائه پیشنهاد برای تخصیص بخشی از اعتبار جریمه‌ها برای ارتقا فرهنگ اجتماعی، ارائه پیشنهادات در خصوص ایمن سازی معابر، برخی از اقدامات انجام شده، در حال انجام و پیشنهادات ارائه شده برای بهبود فرهنگ ترافیکی در استان است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان در خاتمه ضمن بیان اینکه تیم بازرسی حقوق شهروندی در فرمانداری‌ها فعال و مستقر هستند که در سال جاری نیز در خصوص فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک شهری نظارت خواهند داشت، ابراز داشت: دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان آمادگی دارند تا نسبت به تهیه و تدوین طرح آمایش ترافیک با پیوست فرهنگی و اجتماعی اقدام کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار