سیده فاطمه تقوی:
به گزارش تابناک سمنان: سیده فاطمه تقوی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد سمنان از غربالگری سلامت روانی سه هزار مددجو در استان خبر داد و گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از کرونا در دستور کار است.
کد خبر: ۸۴۰۳۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲ 19 April 2020

1300 فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان سمنان ایجاد شد ...

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد سمنان صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی کمیته امداد سمنان ضمن بیان اینکه طرح غربالگری سلامت روان در استان سمنان آغاز شد، اظهار داشت: تاکنون سلامت روان سه هزار نفر از مددجویان کمیته امداد استان سمنان در این طرح ساماندهی شدند.

وی بابیان اینکه این طرح برای گروه‌های سنی ۱۸ تا ۵۰ سال اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این طرح توصیه‌های کارشناسی و روان‌شناختی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بحران کرونا برای مددجویان ارائه می‌شود.

سیده فاطمه تقوی با اشاره به اینکه بهبود سلامت مددجویان و جلوگیری از اضطراب ناشی از بیماری کرونا مهم‌ترین هدف از اجرای این طرح است، افزود: شیوع این بیماری و اضطراب ناشی از آن بر سلامت روان افراد تأثیر گذاشته است.

تقوی از حضور ۱۱ مشاور مستقر در شهرستان‌ها برای اجرای این طرح خبر داد و گفت: این طرح به‌صورت تلفنی و در صورت ضرورت به‌صورت حضوری با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل بهداشتی اجرایی می‌شود.

وی بیمار انگاری را مهم‌ترین چالش در جامعه دانست و یادآور شد: بهترین و مؤثرترین روش برای مقابله با استرس و اضطراب و بیمار انگاری خویش در این شرایط بحرانی، دور کردن شرایط ذهنی از شایعات، پیگیری نکردن اخبار ناگوار کرونا در طول روز، مطالعه نکردن پی‌درپی علائم ویروس کرونا است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد سمنان در ادامه با اشاره به ثبت سه هزار و ۹۰۰ درخواست الکترونیکی از سوی مددجویان و فراهم شدن تارنمای emdad.ir برای ثبت ۳۶ درخواست بیان کرد: این امکان برای جلوگیری از حضور مددجویان در ادارات و شیوع کرونا فراهم‌شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار