استاندار ایلام
استاندار ایلام گفت: در سال ۹۸ از ۱۷ هزار هکتار جنگل کاری ۱۰ هزار هکتار متعلق به استان ایلام بوده است و این یک کار جهادی در عرصه حفظ منابع طبیعی استان و کشور بوده است.
کد خبر: ۸۴۰۳۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹ 19 April 2020

 به گزارش تابناک ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی ضمن اینکه خواستار رسیدگی عادلانه تعریض به حریم رودخانه‌ها شد، گفت: در این خصوص با تشکیل یک کارگروه تخصصی عادلانه تصمیم گیری شود.

وی افزود: در این کارگروه طوری تصمیم سازی شود که هم حریم رودخانه‌ها رعایت شود و هم به کشاورزان آن طور که قانون اجازه می‌دهد مجوز داده شود منتها متناسب با زمان، مکان و امنیت این موضوع دنبال شود.

سلیمانی دشتکی در ادامه ضمن تشکر از عملکرد مطلوب آب منطقه‌ای استان، اظهار کرد: مجموعه انور آب استان در سیل فروردین با عملکرد عالی خود و با ریسک پذیری و البته تدبیر درست آب پشت سدها را تخلیه کرد و از وقوع یک فاجعه جلوگیری کرد.

وی سپس از عملکرد خوب منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان در بحث آبخوان داری تشکر کرد و گفت: در این میان عملکرد منابع طبیعی بی نظیر بود و ۶۰ هزار هکتار بیابان زدایی و جنگل کاری صاحب یک رکورد دست نیافتنی در کشور شد.

وی افزود: در سال ۹۸ از ۱۷ هزار هکتار جنگل کاری ۱۰ هزار هکتار متعلق به استان ایلام بوده است و این یک کار جهادی در عرصه حفظ منابع طبیعی استان و کشور بوده است.

استاندار ایلام در ادامه کارهای انجام شده در امور آب، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان چون آبخیزداری، بیابان زدایی، جنگل کاری و مهار آب‌های سطحی را در افزایش منابع آب زیر زمینی موثر عنوان کرد و گفت: با این حال بارش‌های کم نظیر دو سه سال اخیر نیز مزید بر علت شد تا سال‌های خوبی در حوزه آب و خاک و کشاورزی برای استان رقم بخورد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار