سرمربی تیم فوتبال تراکتور با تصمیم مالک این باشگاه در مسیر بزرگی قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۴۰۱۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴ 18 April 2020

به گزارش تابناک سمنان: با تصمیم باشگاه تراکتور قرارداد ساکت الهامی یک سال دیگر تمدید شد تا این مربی فصل آینده نیز روی نیمکت سرخ پوشان تبریزی بنشیند. این اتفاق در حالی رخ داده که در سال‌های اخیر ثبات واژه‌ای به طور کامل نامفهوم در تیم تراکتور بوده و این تیم حداقل ۲ بار در هر فصل سرمربی خود را عوض کرده است. از آخرین فصلی که تراکتور با سرمربی فصل گذشته خود فصل جدید را آغاز کرد چند سالی می‌گذرد و الهامی در حالی قراردادش با باشگاه تراکتور تمدید شد که چهره‌های سرشناسی موفق به این کار نشده بودند.

فرصت ویژه تراکتور به الهامی/ دوره سرنوشت ساز برای سرمربی سرخ‌ها

تراکتوری‌ها در یک دهه اخیر معمولا نصف فصل را با بیش از یک سرمربی سر کرده اند. آن‌ها آخرین بار در لیگ شانزدهم با سرمربی فصل گذشته خود فصل جدید را آغاز کردند. در آن فصل امیر قلعه نویی روی نیمکت تراکتوری‌ها حضور داشت. قلعه نویی که در اواسط لیگ پانزدهم به عنوان جانشین تونی در تراکتور حاضر شد موفق به هدایت این تیم در نیم فصل دوم لیگ پانزدهم و لیگ شانزدهم شد. این به نوعی برای قلعه نویی یک موفقیت محسوب می‌شود چرا که بعد از او دیگر هیچ مربی‌ای موفق نشد بیش از یک نیم فصل در تراکتور دوام بیارود.
الهامی در مسیر ثبات

به هر حال یحیی گل محمدی، ارطغرل ساغلام، جان توشاک، محمد تقوی، جرج لیکنز، مصطفی دنیزلی و ساکت الهامی مربیانی هستند که در ۳ فصل اخیر هدایت تراکتور را بر عهده داشته اند و به طور میانگین برای هر کدام سهمی کمتر از یک نیم فصل را باید قائل باشیم. در این میان، اما آخرین سرمربی تراکتور یعنی الهامی این فرصت را پیدا کرده تا مثل قلعه نویی در مسیر ثباتی قرار بگیرد که چندان در باشگاه تراکتور مرسوم نبوده است. الهامی در شرایطی هدایت تراکتور را بر عهده گرفت که این تیم پس از یک شروع رویایی با دنیزلی در سراشیبی تندی قرار گرفته بود. موفقیت قابل توجه الهامی در بیرون آوردن این تیم از بحران یاد شده و رساندن تراکتور به رده‌های بالایی جدول باعث شد تا او خیلی زود مورد قبول مدیریت و هواداران قرار بگیرد.

فرصت ویژه تراکتور به الهامی/ دوره سرنوشت ساز برای سرمربی سرخ‌ها

در شرایطی که تراکتور می‌رفت تا با حریفان قدر خود در نیم فصل دوم مواجه شود بازی‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند. این به نوعی برای الهامی یک اتفاق خوب بود چرا که معلوم نبود در تقابل با حریفانی، چون سپاهان و پدیده و صنعت نفت و استقلال چه نتایجی در انتظار تراکتور بود. به هر ترتیب الهامی حضور خود در تراکتور را به عنوان یک سرمربی موقت آغاز کرد و سپس واژه موقت از کنار نامش حذف شد و اکنون نیز شاهد تمدید قرارداد او هستیم.

فصل آینده در سومین سال از خصوصی شدن تراکتور هواداران این تیم انتظارات بالایی از تراکتور خواهند داشت. الهامی در حالی برای فصل آینده باید برنامه ریزی کند که بدون شک مهمترین هدفش حفظ شاکله اصلی تیم است. آن گونه که دیده شده تیم فعلی با حضور الهامی توانسته به اهدافی که در نظر داشته برسد و نفرات سرشناس تیم در شرایطی هستند که تمدید قرارداد آن‌ها امری ممکن به نظر می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار