مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: مهلت ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۹۸ تا پایان خردادماه تمدید شد.

میرحیدر رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور و پیامدهای اقتصادی ناشی از آن، اظهار کرد: با توجه به درخواست‌های مکرر فعالان اقتصادی به سبب شرایط به‌وجود آمده بر اثر شیوع ویروس کرونا، مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتبر ارزش‌افزوده دوره چهارم (زمستان ۱۳۹۸) تا پایان روز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه امسال تمدید می‌شود.

این مسئول ادامه داد: بر این اساس، امکان برخورداری صد درصد بخشودگی جریمه عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر و نیز جریمه تاخیر در مدت یاد شده، در صورت درخواست کتبی برای مودیان فراهم است.

وی افزود: این در حالی است که پیش از این نیز مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتبر ارزشافزوده دوره زمستان ۹۸ تا پایان فروردین‌ماه تمدید شده بود که با توجه به تداوم شرایط خاص ناشی از ویروس کرونا در کشور، این مهلت تا پایان اردیبهشت‎ماه افزایش یافت.

رضوی تصریح کرد: مودیان نظام مالیاتبر ارزش‌افزوده، به منظور ارائه اظهارنامه مالیاتی خود باید به سایت عملیات الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده به آدرس WWW.EVAT.IR مراجعه کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان در رابطه با مالیاتبر ارزش‌افزوده، یادآور شد: این نوع مالیات مصداق واقعی عدالت مالیاتی است که هیچ باری بر دوش تولیدکننده نمی‌گذارد و مصرف‌کنندگان با توجه به میزان مصرف‌شان، مالیات پرداخت می‌کنند. همچنین لازم به توجه است که حدود یک‌سوم مالیاتبر ارزش‌افزوده وصولی استان، خرج عمران و آبادانی شهرها تا دورترین نقاط محروم می‌شود و به عبارت دیگر این نوع مالیات توسعه متوازن را به همراه دارد.