با وجود نقش مثبت حفاظت از بدن، اگر درصد چربی ذخیره‌سازی به طور چشمگیری افزایش یابد، می‌تواند برای بدن شما خطرناک باشد.
کد خبر: ۸۳۹۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲ 17 April 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، میلیون‌ها نفر از مردم، مخصوصا زنان با مشکل چاقی مواجه هستند که اکثر به خاطر خوردن‌های ناسالم است. بزرگ بودن شکم هم راه چاره دارد که می‌توان در قالب روش لاغری شکم از آن استفاده کرد.
خوراکی‌ها و میوه‌های چربی سوز مخصوص لاغری شکم:
۱- گوجه فرنگی
گوجه فرنگی‌ها در کمک به چربی سوزی شکم اثر بخش هستند. گوجه فرنگی حاوی لیکوپن و بتا کاروتن است که موجب کم شدن وزن می‌شود.  افرادی که از رژیم غذایی سرشار از گوجه فرنگی استفاده می‌کنند، لاغرتر می‌شوند و اثر بیشتری در رژیم آن‌ها دارد. گوجه فرنگی یک فیبر غنی است  و حاوی آنتی اکسیدان‌ها هم است این‌ها بعضی از مزایای گوجه فرنگی هستند که میتوانید با اضافه کردن در رژیم غذایی به کاهش وزن خود کمک کنید.
۲- گریپ فروت
هورمون‌های داخل گریپ‌فروت خاصیت چربی سوزی دارند. آن‌ها شما را کامل و سر پا نگاه میدارند و اشتها را سرکوب می‌کنند. یکی از بزرگترین مزایای آن از دست دادن چربی شکم است.
۳- ادویه ها
اگر شما در حال چربی سوزی شکم خود هستید، نباید از مواد غذایی تند پرهیز کنید بلکه باید آن‌ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید.
کاربردهای ادویه‌ها 
چند نمونه از کاربردهای ادویه‌ها عبارتند از:
دانه‌های خردل: موجب بالا رفتن متابولیسم بدن می‌شود.
زنجبیل: هضم را آسان می‌کند.
جیسنگ: سطح انرژی را بالا می‌برد.
فلفل سیاه: به سوختن کالری کمک می‌کند.
زرد چوبه: علاوه بر طعم و عطر به خارج شدن چربی از بدن کمک می‌کند.
۴. مصرف فلفل‌های تند راه ساده برای لاغری شکم
غذاهای تند، به از دست دادن چربی کمک می‌کنند. برخی از فلفل‌های تند مانند نوعی فلفل سبز مکزیکی، هابانرا چیپوتله به از دست دادن وزن و همین طور افزایش طعم و مزه غذا کمک می‌کنند. این فلفل ها، حاوی کپسایسین است که توانایی تبدیل غذا به انرژی را دارد.
۵- دارچین
عملکرد اصلی دارچین، تنظیم میزان قند خون است در حقیقت، این میزان نقش مهمی در نحوه فعالیت و یا آرامش شما در طول روز دارد. زمانی که شما سطح قند خون خود را خوب نگاه دارید تا حد زیادی به کم شدن میل شما به غذا کمک می‌کند.
۶- کاهش وزن با سرکه سیب
مزایای غذاهای اسیدی این است که سرعت بدن بالا می‌رود و تمایل به غذا کم می‌شود همچنین سطح متابولیسم را بالا می‌برد که برای کاهش وزن مفید است. آنزیم‌های موجود در سرکه سیب، به هضم خوب و کنترل قند خون کمک خواهند کرد.
۷- سیب موثر در چربی سوزی و لاغری شکم
سیب، حاوی پکتین است که می‌تواند میزان چربی سلول‌های بدن را جذب کند. همینطور دارای فیبر بالا هستند و کمک می‌کند تا مدت زمان طولانی تری، احساس سیری داشته باشیم.
۸- با گلابی وزن خود را کاهش دهید
گلابی‌ها مزایای سلامتی زیادی دارند که یکی از آن‌ها کم شدن وزن است حتی این میوه مانند سیب، حاوی پکتین است. خوردن یک گلابی در اواسط روز می تواند شما را تا آخر وقت سر پا نگه‌دارد.
۹- مصرف موز برای لاغری شکم
موزها روند هضم را تسریع می‌بخشند و به شما کمک می‌کنند تا احساس سیری کاملی داشته باشید. اگر در صبحانه موز بخورید، شما می‌توانید به راحتی تا وعده غذایی بعدی بدون گرسنگی بمانید. بهترین راه برای خوردن یک صبحانه سالم و کامل خوردن یک موز و بلغور جو است.
۱۰-لاغری شکم با مصرف زغال اخته
زغال اخته حاوی آنتی اکسیدان‌های پلی فنول است که برای چربی سوزی و پیشگیری از تجمع چربی موثر است، می‌توانید از آن به عنوان میان وعده استفاده کنید و مطمئن باشید که کالری بیشتری از حد مصرف نمی‌کنید.
۱۱- پرتقال
پرتقال ایمنی بدن را بالا می‌برد چونکه سرشاز از ویتامین C است علاوه بر این، موجب کم شدن وزن هم می‌شود دارای فیبر است که به تنظیم قند خون کمک می‌کند و حاوی کالری کم است و به طور طبیعی شیرین است.
۱۲- کاهش وزن با مصرف آجیل
آجیل ها مانند بادام، گردو، دارای طعم و مزه عالی هستند و می‌توانند یک میان وعده عالی به حساب آیند. این مواد حاوی مواد مغذی سالم هستند که موجب کم شدن وزن می‌شود. / باشگاه خبرنگاران جوان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار