۶ بازگشت تاریخی ورزش دنیا را در ۲۲ سال اخیر بررسی کرده ایم.
کد خبر: ۸۳۸۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴ 14 April 2020

به گزارش  تابناک سمنان: یکی از جذابیت‌های مسابقات ورزشی غیر قابل پیش بینی بودن نتایج آن‌ها است. بسیاری از مواقع نتایجی که حاصل کار مسابقه ۲ تیم ورزشی شده است، متفاوت با نتیجه‌ای بوده که هوادارن تیم‌ها انتظار داشته اند.

در طول تاریخ بسیاری از تیم ها، زمانی که همه طرفدارانشان از پیروزی تیم محبوب خود قطع امید کرده بودند، با بازگشت‌های رویایی نتیجه را تغییر داده و یک پیروزی تاریخی کسب کرده اند.

در ادامه گزارش ۶ بازگشت رویایی دنیای ورزش در ۲۲ سال اخیر را بررسی می‌کنیم.

معجزه نیوکمپ

در لیگ قهرمانان اروپا فصل ۱۷-۲۰۱۶ و در بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی، تیم فوتبال بارسلونا درحالی به مصاف تیم فوتبال پاری سن ژرمن رفته بود که در بازی رفت و در خانه حریف نتیجه را با ۴ گل واگذار کرده بود.

بازگشت‌های رویایی ورزش دنیا

احتمال صعود آبی اناری پوشان از این مرحله بسیار کم بود و حتی خوش بین‌ ترین هواداران این تیم هم شاید از صعود به مرحله بعد قطع امید کرده بودند. اما تیم لوئیس انریکه (سرمربی تیم بارسلونا در آن زمان) امید داشت تا در ورزشگاه نیوکمپ نتیجه بازی رفت را جبران کند.

تا دقیقه ۸۸ بازی تیم بارسلونا با نتیجه ۳ بر یک شکست خورده بود. این تیم برای صعود به ۳ گل نیاز داشت. نیمار جونیور در دقایق ۸۸ و ۹۰، ۲ گل برای آبی اناری‌ها به ثمر رساند تا امید را در هواداران زنده نگه دارد. در دقیقه ۹۵ سرخی روبرتو تیر خلاص را بر پیکره پاریسی‌ها زد.

بارسلونا توانست با برتری ۶ بر ۵ در مجموع ۲ بازی به مرحله بعد صعود کند. ۷ دقیقه پایانی بازی برای بارسلونایی‌ها مانند یک معجزه بود.

معجزه استانبول

تیم‌های فوتبال لیورپول و آث میلان، ۲ فینالیست لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۵ بودند. این بازی قرار بود در ورزشگاه آتاتورک در شهر استانبول برگزار شود.

در نیمه اول این بازی، تیم فوتبال آث میلان توانست با ۲ گل هرنان کرسپو و یک گل مالدینی از حریف خود پیش بیفتد. این می‌توانست یک ناکامی دیگر برای سرخ پوشان آنفیلد باشد. اما در نیمه دوم جریان بازی تغییر کرد. لیورپولی‌ها در عین ناباوری توانستند با گل‌های استیون جرارد، اسمیچر و آلونسو بازی را به تساوی بکشند.

این مسابقه در وقت‌های اضافه گلی نداشت و ضربات پنالتی تعیین کننده سرنوشت بازی بود. در ضربات پنالتی تیم لیورپول موفق شد با برتری ۳ بر ۲ تیم آث میلان را شکست دهد. این پنجمین قهرمانی تیم لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا بود و از آخرین قهرمانی آن‌ها در این رقابت‌ها ۲۱ سال گذشته بود.

بازگشت‌های رویایی ورزش دنیا

بازگشت تاریخی شیاطین سرخ

تیم‌های فوتبال منچستر یونایتد و بایرن مونیخ، ۲ تیم فینالیست لیگ قهرمانان اروپا در سال ۱۹۹۹ بودند. این بازی قرار بود در ورزشگاه نیوکمپ در شهر بارسلون برگزار شود.

سرمربیگری شیاطین سرخ برعهده سر الکس فرگوسن بود و اوتمار هیتسفیلد هم سرمربیگری باواریایی‌ها را بر عهده داشت. از نکات جالب این بازی نشستن علی دایی بر روی نیمکت تیم فوتبال بایرن مونیخ بود.

بایرنی‌ها خیلی زود و توسط باسلر به گل رسیدند. برتری باواریایی‌ها تا دقیقه ۹۱ هم ادامه داشت و آن‌ها خود را برنده فینال می‌دیدند. شرینگهام بازیکن منچستری‌ها در دقیقه ۹۱ کار را به تساوی کشاند.

درحالی که همه منتظر بودند تا بازی به وقت‌های اضافه برود، اولگنار سولسشایر (سرمربی حال حاضر تیم منچستر یونایتد) با گلزنی در دقیقه ۹۳ بازی، کار را برای تیم بایرن مونیخ تمام کرد. منچستری‌ها در یک بازی تاریخی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شدند.

بازگشت‌های تاریخی رقابت‌های NBA

فینالیست‌های لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا (NBA) در سال ۱۹۹۸، ۲ تیم شیکاگو بولز و یوتا جاز بودند. طبق قوانین لیگ NBA تیمی قهرمان این لیگ است که بتواند برنده ۴ بازی از ۷ بازی مرحله نهایی مسابقات باشد.

بازگشت‌های رویایی ورزش دنیا

در سال ۱۹۹۸، ۲ تیم مذکور در ششمین مسابقه مرحله نهایی درحالی به مصاف هم رفتند که تیم بسکتبال شیکاگو بولز در ۳ بازی قبل پیروز شده بود و تیم بسکتبال یوتا جاز هم در ۲ بازی قبل پیروز شده بود.

تیم یوتا جاز اگر در بازی ششم که در سالن اختصاصی خود برگزار می‌شد به برتری می‌رسید می‌توانست مشخص شدن قهرمان آن فصل را به بازی هفتم بکشاند.

تیم یوتا جاز تا ۵ ثانیه آخر موفق شده بود حریفش را شکست دهد و یک امتیاز از تیم شیکاگو پیش بود و مالکیت توپ هم در اختیار این تیم بود. مایکل جردن ستاره تیم شیکاگو بولز با یک توپ ربایی و یک پرتاب دقیق توانست برنده بازی را در ثانیه‌های پایانی تغییر دهد. شیکاگویی‌ها با این برتری قهرمان رقابت‌های NBA در سال ۱۹۹۸ شدند.

از دیگر بازگشت‌های تاریخی لیگ NBA بازگشت تیم بسکتبال کلیولند کاوالیرز در سال ۲۰۱۶ بود. در سال ۲۰۱۶ تیم‌های بسکتبال کلیولند کاوالیرز و گلدن استیت واریرز در فینال رقابت‌های لیگ NBA به مصاف هم رفتند.

تیم بسکتبال گلدن استیت درحالی به فینال راه پیدا کرده بود که توانسته بود در آن فصل در ۷۳ بازی پیروز شود و یک رکورد خارق العاده برای خود ثبت کند. این تیم حتی در مجموع ۴ بازی ابتدایی فینال، ۳ بر ۱ از حریف خود پیش بود. تا آن زمان در تاریخ رقابت‌های NBA هیچ تیمی نتوانسته بود این فاصله را جبران کند و قهرمان شود.

تیم بسکتبال کلیولند کاوالیرز با درخشش لبرون جیمز ستاره خود، توانست در ۲ بازی دیگر هم پیروز شود و سرنوشت قهرمانی به بازی هفتم بکشد. تیم کلیولند در بازی هفتم هم توانست با برتری ۹۳ بر ۸۹ حریفش را شکست دهد و عنوان قهرمانی NBA را از آن خود کند.

بازگشت‌های رویایی ورزش دنیا

درخشش لبرون جیمز در بازگشت تاریخی تیم کلیولند کاملا مشهود است. او در هفتمین بازی فینال توانست با ثبت ۲۷ امتیاز، ۱۱ پاس منجر به گل و ۱۱ رباند، تریپل – دابل کند. او همچنین در ۳ بازی آخر فینال، موفق به کسب ۱۰۹ امتیاز شد.

بازگشت تاریخی تیم ملی والیبال روسیه در فینال المپیک

تیم‌های ملی والیبال برزیل و روسیه در فینال رقابت‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن به مصاف هم رفتند. سرمربیگری روس‌ها بر عهده ولادیمیر آلکنو بود و برناردو رزنده هم سرمربی تیم ملی والیبال برزیل بود.

تیم ملی والیبال برزیل بازی را با قدرت آغاز کرد. این تیم برنده ۲ دست ابتدایی این مسابقه شد. درحالی که همه آماده قهرمانی تیم برزیل در المپیک بودند، سرمربی روسیه با تغییر پست دیمیتری موزرسکی همه را غافلگیر کرد. این تغییر آغاز بازگشت تاریخی روس‌ها بود.

دیمیتری موزرسکی سرعتی زن روس ها، در ۳ ست پایانی مسابقه در پست پشت خط زن بازی کرد. در نهایت این تغییر موجب شد تا روس‌ها یک بازگشت رویایی را تجربه کنند. تیم ملی والیبال روسیه با نتیجه ۳ بر ۲ در این بازی به برتری رسید و توانست به عنوان قهرمانی مسابقات والیبال المپیک لندن برسد.

بازگشت‌های رویایی ورزش دنیا

پس از این بازی، ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) به موزرسکی مدال لیاقت اهدا کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار