حجت‌الاسلام علی شکری:
به گزارش تابانک سمنان: حجت‌الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از اجرای برنامه‌های ویژه ایام شعبانیه به‌خصوص شب نیمه شعبان در ۹ محور خبر داد و گفت: برپایی دو پویش بزرگ در زمره این برنامه‌ها است.
کد خبر: ۸۳۷۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲ 07 April 2020

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در گفتگو با خبرنگاران در فضای مجازی، ضمن تشریح برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان سمنان در ایام شعبانیه به‌خصوص شب نیمه شعبان، بیان کرد: تأکید بر گرامیداشت باشکوه نیمه شعبان و تولید محتوا و تبلیغات محیطی متناسب با زیست‌بوم فرهنگی با بهره‌گیری از فعالان فرهنگی، تشکل‌های دینی و مردمی و … یکی از برنامه‌های این نهاد برای نیمه شعبان است.

وی ترویج فرهنگ مهدویت و آشنایی با سیره حضرت ولی‌عصر (عج) به‌خصوص در بین نسل جوان را محور برنامه‌های شعبانیه دانست و تصریح کرد: ترویج احیای شب نیمه شعبان در منازل به‌صورت خانوادگی و تشویق همگان به قرائت مناجات شعبانیه و آماده‌سازی نفوس برای تشرف به ضیافت الهی رمضان از دیگر محورهای برنامه‌های تبلیغات اسلامی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام علی شکری بابیان اینکه اهتمام ویژه به برگزاری استغاثه میلیونی و پخش آن از بلندگوی تمامی مساجد کشور رأس ساعت ۲۰ و ادامه آن تا ساعت ۲۱ هم‌زمان با شب نیمه شعبان از برنامه‌های محوری این اداره کل است، ابراز کرد: این پویش میلیونی در سراسر کشور و بالطبع در استان سمنان با مشارکت مردم برگزار خواهد شد.

شکری درباره دومین پویش نیز بیان کرد: پویش جشن بزرگ میلاد امام زمان (عج)، شعرخوانی کودکان و ارسال آن از طریق فضای مجازی و اهدای جوایز ویژه ازجمله کمک‌هزینه سفر کربلای معلی ازجمله دیگر برنامه‌های محوری اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان برای ایام شعبان است.

وی با تأکید به اهتمام روحانیون مستقر و توصیه خطبا و ائمه جماعات با بهره‌گیری از فضای مجازی در زمینه معرفی برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی در ایام شعبانیه، تأکید کرد: در این ایام همچنین بر راه‌اندازی کاروان‌های شادی شب نیمه شعبان با رعایت تمام موازین بهداشتی و هماهنگی با مسئولان محلی تأکید شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بر معرفی مساجد شاخص و فعال در برپایی جشن نیمه شعبان و معرفی آن‌ها از طریق رسانه‌ها نیز تأکید کرد و بیان داشت: تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز برای برنامه‌ریزی برای ماه مبارک رمضان ناظر به‌احتمال تعطیلی مساجد و لزوم شناسایی و کمک‌های معیشتی به فقرا و نیازمندان و ساماندهی خیران و مؤسسات از دیگر برنامه‌های این نهاد است.

شکری در خاتمه بیان داشت: ترویج پویش‌های ملی در فضاهای مجازی استان سمنان به‌ویژه پویش #مرا_دریاب و # با_هم_حالمان_خوبه و … از جمله دیگر برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در راستای کاهش کرونا و تولید محتوای فاخر فرهنگی است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار