رضا چمن :
به گزارش تابناک سمنان: رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: با شناسایی چهار مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در شاهرود، تعداد بیماران کرونایی در شهر‌های تابعه این دانشگاه به ۴۳۵ نفر رسید.
کد خبر: ۸۳۶۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱ 06 April 2020

بهبود ۲۵۲ بیمار کرونایی در شاهرود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود و روند درمانی بیماران کرونایی، در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت این بیماری در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، بیان کرد: تاکنون بیش از سه هزار نفر با علائم کرونا به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی تحت پوشش این دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

وی  گفت: با احتساب چهار مورد شناسایی جدید، مجموع موارد کرونا ویروس مثبت در شاهرود و میامی به ۴۳۵ نفر رسیده که از این تعداد خوشبختانه ۳۵۳ نفر بهبودیافته‌اند.

رضا چمن  با بیان اینکه ۸۷۳ نفر از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری شده‌اند، ابراز کرد: آمار بهبودیافتگان کرونا در شهرستان شاهرود ۸۱ درصد است.

چمن با بیان اینکه بهبود یافتگان مرخص می‌شوند تا دوران نقاهتشان را در خانه بگذرانند، ابراز کرد: تمام موارد مرتبط با نقاهت، قرنطینه و… به بیمارانی که مرخص می‌شوند و خانواده‌هایشان آموزش داده می‌شود.

وی بر همراهی بیشتر مردم در کاهش ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: از گروه‌های پرخطر مانند سالمندان و کسانی که بیمارهای مزمن زمینه‌ای دارند، می‌بایست با دقت و حساسیت بیشتری مراقبت و در صورت بروز علائم عفونت‌های حاد تنفسی در آنها مانند سرفه، عطسه، تب، تنگی نفس و … به مراکز بهداشتی درمانی و یا اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) منتقل شوند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار