رییس پلیس پایتخت خبر داد؛
سردار رحیمی گفت: آزادسازی زندانیان به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا، کار ما را در نیروی انتظامی سخت‌تر کرد.
کد خبر: ۸۳۵۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶ 01 April 2020

به گزارش تابناک سمنان: سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، گفت: امسال همزمان با طرح نوروزی ،طرح مقابله با ویروس کرونا را اجرا کردیم.

وی افزود: با توجه به اینکه کرونا در همه دنیا از جمله ایران شیوع پیدا کرده است، برای جلوگیری از انتشار این ویروس تاکیدات فراوانی شد تا آحاد مردم شریف فردا در روز طبیعت به هیچ عنوان از خانه‌هایشان بیرون نروند.

سردار رحیمی تصریح کرد: در روز طبیعت تمامی پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها در سراسر کشور بسته است و اگر توقف در کنار تفرجگاه‌ها دیده شود به شدت از سوی پلیس با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی افزود: هر خودرویی که فردا در بوستان‌ها وارد شود و یا نقض فاصله گذاری اجتماعی را انجام دهد با جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و توقیف یک ماهه خودرویش مواجه خواهد شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: نیرو‌های انتظامی نه تنها در پایتخت بلکه در سراسر کشور در هزار و ۲۰۰ نقطه مستقر هستند و به همین دلیل خروج از شهر‌ها ممنوع است.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز ۹۹ در بزرگراه تهران - قم بیش از ۸۰ درصد کاهش تردد داشته ایم، افزود: ماموران ما از فردا و از ساعت ۵ صبح در تمامی نقاط تهران مستقر هستند و با ایجاد محافظ‌های فیزیکی ورودی به پارک‌ها و تفرجگاه‌ها را خواهیم بست.

سردار رحیمی با بیان اینکه افراد اگر مدرک لازم مبنی بر اینکه بومی شهری نیستند را نداشته باشند؛ پلیس اجازه ورود و یا خروج به هیچ خودرویی را نخواهد داد، اظهار کرد: هدف اصلی طرح فاصله گذاری اجتماعی کاهش تجمعات است.

وی افزود: بحث تعطیلی اصناف تا ۲۰ فروردین ادامه خواهد داشت و فقط اصناف ضروری در این مدت اجازه فعالیت دارند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: تاکنون بیش از ۵۰ درصد اصناف با طرح فاصله گذاری اجتماعی همکاری کردند، ما می‌دانیم اصناف مشکل دارند و باید اجاره مغازه بدهند، اما بحث سلامت مردم مهم‌تر است و خواهش می‌کنیم اصناف همچنان با این طرح همکاری کنند.

وی افزود: تخلفات در فضای مجازی با تشکیل کارگروه فضای مجازی به حداقل رسیده است و جلوی هرگونه ایجاد شایعه و دروغ پراکنی در فضای مجازی گرفته شده است. ده‌ها کانال که ایجاد شایعه می‌کردند بسته شده و مدیران آن‌ها هم دستگیر شده اند.

سردار رحیمی با بیان اینکه بحث آزادسازی زندانیان زحمات ما را در نیروی انتظامی مضاعف کرده است، تصریح کرد: حدود ۹۰ تا ۱۰۰ هزار زندانی آزاد شد که ما اسامی تمامی زندانی‌هایی که به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا آزاد شدند را در اختیار گرفتیم و با رصد‌های پلیس ۷۰ درصد این افراد تحت نظر هستند تا تخلفی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه با آزادی زندانیان میزان سرقت‌ها کمی افزایش پیدا کرده است، گفت:  اقدام قوه قضاییه مبنی بر آزادی زندانیان در این شرایط را امری مثبت می‌دانم و این نشان دهنده اهمیت قوه قضاییه برای جان و سلامت افراد، حتی مجرمان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار