کیت تشخیص ویروس کرونای ساخت وزارت دفاع صبح امروز در ستاد کل نیرو‌های مسلح رونمایی شد و به تولید انبوه رسید.
کد خبر: ۸۳۵۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲ 30 March 2020

به گزارش تابناک سمنان: کیت تشخیص ویروس کرونای ساخت وزارت دفاع صبح امروز در ستاد کل نیرو‌های مسلح رونمایی شد و به تولید انبوه رسید.

این کیت توسط متخصصان وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح طراحی و تولید شده است که امروز صبح در ستاد کل از تولید انبوه آن رونمایی شد.

به گفته سردار عزیزی دلشاد مسئول اداره تحقیقات صنعتی ستادکل نیرو‌های مسلح وجه مهم تولید انبوه این کیت‌ها آمادگی نیرو‌های مسلح برای تهدید‌های زیستی مشابه است.

او با اشاره به جلسه کمیته فنی و تحقیقات قرارگاه امام رضا اظهارداشت: این کمیته پروژه‌های متعددی را پیگیری می‌کند که یکی از این موضوعات کیت تشخیصی بود که رونمایی شد.

سردار عزیزی دلشاد درباره مشخصات این کیت گفت: این کیت در زمان سه ساعت می‌تواند بیماری را با دقت بالا و خیلی خوب تشخیص دهد و می‌تواند تمام ژنوم‌های رایج دنیا را شناسایی کند.

مسئول اداره تحقیقات صنعتی ستاد کل نیرو‌های مسلح یادآورشد: نمونه تحقیقاتی این کیت قبل از اسفندماه و پیش از آنکه اولین نمونه بیماری کرونا در کشور شخیص داده شود آماده شده بود و از آن زمان تا کنون سیر مراحل تحقیقاتی خود را طی کرده و مجوز‌های لازم را کسب کرده و امروز آماده تولید انبوه است تا در اختیار مراکز درمانی قرار گیرد. 

او افزود: این کیت از نمونه‌های مشابه خود در دنیا چیزی کم ندارد و در مواردی هم امتیازاتی در صحت و دقت این کیت رویت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار