معاون استانداری سمنان گفت:در نهم فروردین‌ماه سال جاری نسبت به‌روز گذشته شاهد کاهش ۷۵ درصدی تردد در سطح راه‌های مواصلاتی استان سمنان بودیم.
کد خبر: ۸۳۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶ 29 March 2020

به گزارش تابناک سمنان: خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان بابیان اینکه در نهم فروردین‌ماه سال جاری نسبت به‌روز گذشته شاهد کاهش ۷۸ درصدی تردد در سطح راه‌های مواصلاتی استان سمنان بودیم، گفت: در این روز ۴۱۲ هزار و ۲۰۰ لیتر بنزین مصرف‌شده است.

او بابیان اینکه این میزان مصرف بنزین در زمان مشابه سال گذشته یک‌میلیون و ۶۷۴ هزار و ۲۰۰ لیتر بنزین بود، تصریح کرد: میزان مصرف بنزین در نهم فروردین‌ماه سال جاری نسبت به نهم فروردین سال گذشته ۷۵ درصد کاهش داشته است.

خجسته پور با تأکید بر اینکه جلوگیری از تردد‌های غیرضروری در دستور کار است، اضافه کرد: در این طرح مانعی برای ورود کامیون‌ها بهشهر‌ها وجود ندارد، چون معمولاً کامیون‌ها برای جابه‌جایی نیاز‌های ضروری مردم تردد می‌کنند.

معاون استاندار سمنان با تأکید بر اینکه هیچ دستگاه خدماتی آب، برق و گاز حق قطع هیچ اشتراکی را ندارند، یادآور شد: مشترکان می‌توانند در صورت اعمال قطعی خدمات یا دریافت ابلاغیه آخرین اخطار مراتب را به فرمانداران شهرستان گزارش دهند.

او بابیان اینکه گروه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و ورزشی در قالب بیانیه‌های مختلف حمایت خود را از این طرح اعلام کردند، بیان کرد: تقویت فعالیت هنرمندان در شبکه‌های مجازی و ایجاد تنوع در برنامه‌های صداوسیما در دستور کار قرار دارد.

خجسته پور با اشاره به اینکه سال گذشته در ماه شعبان جشن‌های متنوع اعیاد شعبانیه در سراسر استان برگزار می‌شد، تأکید کرد: در سال جاری با توجه به شیوع این ویروس منحوس و احتمال خطر افزایش ابتلایان به این بیماری برگزاری هرگونه جشن و ایستگاه صلواتی ممنوع است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: شهروندان و هم استانی‌ها نذورات خود را برای مقابله با کرونا هزینه کنند تا گامی مؤثر در راستای خروج از این وضعیت بحرانی برداشته شود.

او در ارتباط با حمایت‌های دولت از صنوفی که در پی شیوع این بیماری دچار ضرر و خسارت‌های سنگین مالی شدند، بیان کرد: قطعاً شیوع این ویروس به آحاد مردم خسارت‌هایی را وارد کرده است، اما دولت برای جبران خسارت‌های مالی صنوفی که به‌شدت از این بیماری متضرر شدند طرح‌های حمایتی خواهد داشت که به‌زودی برای آن تصمیم‌گیری و نتیجه نهایی اعلام می‌شود.

خجسته پور در ادامه با اشاره به اینکه اجرای این طرح تا ۱۵ فروردین ابلاغ رقمی‌شده است، افزود: در حال حاضر تا ۲۰ فروردین ادامه‌دار خواهد بود و ادامه اجرای طرح منوط به شیوع بیماری کرونا در کشور است.

معاون استاندار سمنان با تأکید بر اینکه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نیز منوط به شیوع این بیماری است، یادآور شد: آماری از تعداد زندانیان استان سمنان که به مرخصی رفتند نداریم، اما تا جایی که برای دستگاه قضائی امکان داشت زندانیان را در راستای کاهش زنجیره انتقال کرونا مرخص کردند و هم‌اکنون زندان‌ها با حداقل ظرفیت فعال هستند.

خجسته پور گفت: زندانیانی که از مرخصی بازمی‌گردند به مدت دو هفته در کانتینر‌هایی که تعبیه‌شده قرنطینه می‌شوند و پس از فرآیند آزمایش کرونا به سایر زندانیان ملحق خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار