کد خبر: ۸۳۴۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶ 28 March 2020

شیران خراسانی نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به آمار فوت شدگان از کرونا، گفت:  مگر در ایران وبا، آنفولانزا و یا بیماری فراگیر دیگری آمده، یک بیماری ویروسی شیوع پیدا کرده است که اسم خارجی‌اش «کرونا ویروس» یا «کووید۱۹» است و در داخل هم نامش «بیماری حاد تنفسی» می‌شود، بعد می‌آیند می‌گویند که مثلاً در خراسان ۴۰۰ نفر بر اثر بیماری حاد تنفسی و ۵۰ نفر بر اثر کرونا جان خودشان را از دست داده‌اند.

خراسانی ادامه داد: این آمار و ارقام دادن، این مقررات بدون ضمانت اجرایی گذاشتن حاصلش گسترش شیوع بیماری است که پیک بعدی‌اش در راه است.

وی تاکید کرد: آمار و ارقام‌ها نشان می‌دهند آمار مبتلایان بالاست، اما متاسفانه آقای رئیس‌جمهور از یک طرف می‌گوید آمار مبتلایان در حال کاهش است و از یک طرف دیگر آن هم بعد از گذشت ۴۰ روز مقررات محدودسازی می‌گذارد.

به گفته وی روش مقابله با کرونا ویروس این گونه است که گذاشتیم افراد مبتلا شوند بعد مقررات و محدویت‌سازی را اعمال کردیم در صورتی که قبل از شیوع گسترده بیماری باید چنین کاری می‌کردیم.

وی افزود: نمی‌دانم چرا برای برخورد با بیماری سعی بر بستری نشدن است؟ در صورتی که اگر کسی ۱۰۰ درصد ناقل است باید به نقاهتگاه برود؛ اما به خانه فرستاده می‌شود، خب شاید شرایط نگهداری در خانه برایش مقدور نباشد. / ایلنا

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار