فرج زاده همچنین از شهروندان درخواست کرد که با توجه به شیوع کروناویروس و پیش بینی بارش‌ها رگباری، در منازل بمانند.
کد خبر: ۸۳۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵ 28 March 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مرکز فارس،قائم مقام شهردار شیراز با اشاره به آمادگی مجموعه شهرداری برای مواجهه با بارش‌های بهاری گفت: در ۱۰۰ نقطه کلیدی که ورودی آب به جداول و کانال‌های اصلی شهر است، نیرو‌های شهرداری به صورت تمام وقت برای رفع هرگونه آبگرفتگی مستقر هستند.
آرش فرج زاده، گفت: لایروبی ۴۹۲ هزار متر جداول روباز، کانال‌های روبسته و لوله‌های کاروگیت، ۲۷۰۰ چاه جذبی محدوده شیراز و ۲۷ کیلومتر مسیل از اقدامات مهم شهرداری برای مواجهه با بارش‌های بهاری بوده است.
او با بیان اینکه پارسال۲۷ هزار متر طول لوله گذاری جدید انجام و تمام لوله ها، کالورت ها، مسیر‌های عبور آب‌های سطحی و مسیر‌های ورود آب به رودخانه خشک و سلطان آباد کنترل شده است، افزود: امسال قبل از شروع بارندگی ها، ۶۵ کیلومتر از رودخانه‌های شیراز را علی رغم اینکه وظیفه شهرداری نبوده با همکاری سازمان آب منطقه‌ای لایروبی کرده ایم.
قائم مقام شهردار شیراز اضافه کرد: مناطق آسیب پذیر مثل سعدی و دروازه قرآن به صورت ویژه رصد می‌شوند.
فرج زاده با اشاره به اینکه پیمانکاران شهرداری نیز در آماده باش هستند که در صورت نیاز با ماشین آلات به شهرداری یاری برسانند، افزود: پمپ‌های سیار در سازمان خدمات شهری مستقر شده اند که در صورت نیاز این پمپ‌ها در مناطق آبگرفته به کارگیری می‌شوند.
وی با بیان اینکه پیرو دستور شهردار شیراز کلیه مرخصی‌ها تا پایان نوروز لغو شده است، گفت: شهرداری شیراز با آمادگی کامل و با حضور بیش از ۱۵۰۰ نفر از همکاران اجرایی و ستادی و ۳ هزار نفر پاکبان زحمتکش شرایط بارندگی را کنترل می‌کنند.
قائم مقام شهردار شیراز خاطرنشان کرد: مناطق گردشگری شیراز مثل پارک ۵۸۰ هکتاری، ارتفاعات، جزیره نهراعظم و پیاده راه سلامت تعطیل است و اجازه تردد به شهروندان داده نمی‌شود. همچنین در صورت افزایش شدت بارندگی با هماهنگی پلیس راهور کنارگذر‌ها مسدود می‌شوند.
فرج زاده همچنین از شهروندان درخواست کرد که با توجه به شیوع کروناویروس و پیش بینی بارش‌ها رگباری، در منازل بمانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار