شرکت های معدنی کشور هزینه واردات ۹ میلیون ماسک سه لایه و ۲ میلیون ماسک ان۹۰ (N۹۰) را تامین کردند و این ماسک ها از طریق وزارت صنعت در اختیار سازمان های صنعت قرار گرفته است .
کد خبر: ۸۳۴۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶ 27 March 2020

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت که حدود ۷۰۰ هزار ماسک از سوی وزارت صنعت به این‌استان اختصاص یافت که امروز پنجشنبه تحویل دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل شده است.

حسینقلی قوانلو پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : ۴۰۰ هزار ماسک سه لایه و ۱۰۲ هزار ماسک " ان ۹۰ " (N۹۰) در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار گرفت و ۱۵۰ هزار ماسک سه لایه و ۴۸ هزار ماسک " ان ۹۰ " (N۹۰) هم در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بابل قرار گرفت.

مازندران ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل دارد.

وی با اعلام این که ماسک ها به صورت رایگان در اختیار دانشگاههای علوم پزشکی مازندران قرار گرفت ، گفت : شرکت های معدنی کشور هزینه واردات ۹ میلیون ماسک سه لایه و ۲ میلیون ماسک ان۹۰ (N۹۰) را تامین کردند و این ماسک ها از طریق وزارت صنعت در اختیار سازمان های صنعت قرار گرفته است .

قوانلو با اشاره به اینکه خط تولید ماسک تنها کارخانه مازندران از ۲۰ به ۶۰ هزار عدد افزایش یافته است ، افزود : این میزان تولید در هفته آینده به ۲۰۰ هزار عدد افزایش خواهد یافت .

وی گفت : علاوه بر این کارخانه در کلاردشت ، روزانه یکصد هزار ماسک هم توسط سپاه ، نیروهای مردمی و شرکت ها در مازندران تولید می شود .

مازندران از اول اسفند ماه پارسال با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل به جمع مناطق آلوده به ویروس کرونا پیوست و بر اساس آخرین گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های زیر مجموعه این دانشگاه بستری شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار