حمیدرضا حسینی گفت: شهروندان شیر و محصولات لبنی و پروتئینی فله را از مراکز مجاز و زیر نظارت اداره کل دامپزشکی خریداری کنند.
کد خبر: ۸۳۳۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱ 23 March 2020

به گزارش تابناک سمنان: حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: سوپر مارکت‌ها مجاز به عرضه شیر فله نیستند و شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف و موارد مشکوک را با تماس با شماره ۱۵۱۲ به کارشناسان دامپزشکی به منظور بررسی موضوع اعلام کنند

او ادامه داد: مردم شیر فله را از مراکزی مانند سوپرمارکت‌ها که تحت نظارت اداره کل دامپزشکی نیستند خریداری نکنند، چرا که شیر عرضه شده در سوپرمارکت‌ها به دلیل فقدان نظارت، مورد تایید این اداره کل نیست.

حسینی تصریح کرد: شهروندان شیر فله‌ای مورد نیاز خود را حتما از مراکز تحت نظارت این اداره کل مانند ماست‌بندی‌ها خریداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بیان کرد: ۲۵۰ واحد ماست‌بندی در استان وجود دارد که تحت نظارت اداره کل دامپزشکی است و این اداره کل سالم بودن شیر آماده عرضه در این واحد‌ها را تایید می‌کند.

او افزود: با توجه شیوع ویروس کرونا توصیه می‌شود به منظور انتقال آلودگی از سطوحی به سطوح دیگر برای تهیه شیر فله از ظروف یکبار مصرف استفاده شود.

حسینی تصریح کرد: حرارت هر عامل بیماری‌زا را از بین می‌برد و شیر فله خریداری شده نیز باید ۲۰ دقیقه در دمای جوش حرارت ببیند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: شهروندان شیر و محصولات لبنی را به منظور حفظ سلامت خود از مراکز مجاز و به صورت بسته‌بندی تهیه و استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار