کالاموس وان دوچرخه‌ برقی جدیدی است که امکانات فراوانی ازجمله سیستم هشدار نقطه‌ی کور دارد.
کد خبر: ۸۳۳۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱ 23 March 2020

به گزارش  تابناک سمنان: اگر در حال دوچرخه سواری در ترافیک شهری باشید، هنگام تغییر مسیر باید سر و شانه‌هایتان را بچرخانید تا از ایمن‌بودن مسیر مطمئن شوید.

اضافه‌کردن به تجهیزات ایمنی هرچند اندک همیشه تأثیر مثبتی دارد و این مسئله بهانه‌ای برای تیم کالاموس شد تا One، دوچرخه‌ی الکتریکی جدید خود را به سیستم هشدار نقطه‌ی کور مجهز کنند.

کالاموس وان به فرستنده‌ای مجهز است که با ارسال امواج فراصوت به‌سمت عقب می‌تواند وجود خودرو در نقاط کور را تشخیص دهد. اگر این سیگنال‌ها را عاملی خارجی مانند خودرو بازتاب دهد، دوچرخه‌سوار با استفاده از سیستم لرزاننده‌ای که درون فرمان دوچرخه قرار دارد، از آن باخبر خواهد شد.

عملکرد سیستم لرزاننده به‌گونه‌ای است که دسته‌فرمان سمتی را می‌لرزاند که خودرو در آن قرار دارد. اگر دوچرخه‌سواران علاقه‌مند باشند که قابلیت مشابهی به دوچرخه‌ی خود اضافه کنند، می‌توانند دستگاه جدید گارمین با نام Varia Radar را بخرند. این دستگاه می‌تواند خودرو‌هایی را رهگیری کند و به دوچرخه سوار هشدار دهد که به‌صورت مستقیم از عقب به دوچرخه نزدیک می‌شوند.

دوچرخه‌ی برقی کالاموس وان از فناوری‌های هوشمند دیگری هم استفاده می‌کند. برای مثال، می‌توان به صفحه‌نمایش لمسی ضدآب مجهز به گوگل‌مپ، چراغ‌های راهنما در دو انتهای دسته‌فرمان، اسکنر اثرانگشت برای باز‌و‌بسته کردن قفل پدال‌ها، چیپ GPS برای رهگیری دوچرخه درصورت سرقت و سیستم ایمنی با هشدار صوتی و ازطریق اپلیکیشن تلفن‌همراه هوشمند اشاره کرد.

از مشخصات دیگر این دوچرخه نیز باید به ترمز‌های دیسکی هیدرولیکی شیمانو، سیم‌کشی کار گذاشته‌شده درون بدنه، چرخ‌زنجیر‌های کربنی ساخت گیتز، چراغ خودکار با قدرت نوردهی ۵۰۰ لومن، بدنه‌ی آلومینیوم یک‌تکه، پیچ‌های ضدسرقت، سیستم تعویض دنده‌ی برقی و دنده‌های شیمانو نکسوس اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار