دادستان ایلام در گفتگوی اختصاصی با تابناک ایلام مطرح کرد:
بدنبال اظهار نظرهای صورت گرفته در برخی کانالهای تلگرامی و برجسته سازی موضوع اختلاف بین این دو مدیر ارشد استانی ،تابناک ایلام موضوع را از دادستان مرکز استان جویا شد. افشار خسروی راد در گفتگو با خبرنگار این رسانه واضح وصریح به ابهامات مطرح شده پاسخ داد.
کد خبر: ۸۳۳۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳ 22 March 2020

تابناک ایلام::این روزها با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان ایلام ،انتقاداتی از سوی برخی رسانه ها و فعالین مجازی  مبنی بر مخالفت استاندار ایلام با اجرای طرح ممنوعیت ورود افراد غیر بومی صورت گرفته است . به اعتقاد منتقدین اگر استاندار با دادستان مرکز استان همراهی می کرد و سختگیری لازم  در ورود غیر بومی ها به استان اعمال می شد ،امروز شاهد افزایش این حجم از مبتلایان به کرونا نبودیم.

اگر چه می توان انتقاد رسانه ها در برهه حساس کنونی را به پای دلسوزی وحساسیت ناشی از درک شرایط قلمداد کرد،اما اینکه باتصور اشتباه،اختلاف سلیقه مسئولین در شیوه انجام وظایف سازمانی را به اختلاف بین دو مدیر ارشد و گسست همبستگی قلمداد کرده و در خروجی رسانه ها قرار دهیم ،در شرایط خطیر کنونی کمکی به بهبود وضعیت نخواهد کرد ،چرا که هم استاندار و هم دادستان ایلام معنقدند هیچگونه اختلافی در بین آنان وجود ندارد وبا وحدت وهمدلی در سنگر مقابله به کرونا ،امور را مدیریت می کنند.

بدنبال اظهار نظرهای صورت گرفته در برخی کانالهای تلگرامی و برجسته سازی موضوع اختلاف بین این دو مدیر ارشد استانی ،تابناک ایلام موضوع را از دادستان مرکز استان جویا شد. افشار خسروی زاد در گفتگو با خبرنگار این رسانه واضح وصریح به ابهامات مطرح شده پاسخ داد.

دادستان مرکز استان در خصوص اجرای طرح ممنوعیت ورود خودروهای غیر بومی به استان ایلام و اهداف این طرح گفت :با توجه به خطر شیوع کرونا از طریق افراد غیر بومی ناقل این ویروس طرح ممنوعیت ورود افراد غیربومی وحتی ایلامیان مقیم دیگر استانهای کشور را برای مدت 48ساعت در سطح استان اجرایی نمودیم .

افشار خسروی زاد ادامه داد: در مدت زمان اجرای این طرح ،بیش از 500 خودرو غیر ایلامی به طرز محترمانه ای به مبداء بازگشت داده شدند . چون هدف اجرای این طرح حفظ سلامت شهروندان ایلامی بود با استقبال هم استانی های مقیم دیگر شهرهای کشور قرار گرفت ،چرا که بسیاری از آنان با ارسال پیامهایی ازحساسیت دادستانی در قبال سلامت شهروندان ایلامی قدردانی نمودند.

خسروی زاد گفت: ما در طول مدت اجرای این طرح ،عوامل پستهای ایست وبازرسی را توجیه کردیم که رانندگان خودروهای غیربومی توجیه شوند که در صورت تمایل به ورود به استان باید 14روز قرنطینه شوند ،چرا که صدور تاییدیه سلامت پس از مدت قرنطینه حکم مجوز ورود آنان به استان قلمداد می شود .

وی ادامه داد : بنابراین در اجرای طرح ممنوعیت ورود غیر بومی ها به استان نه به کسی توهینی شد ،نه بازداشت ونه توقیفی در کار بود ،صرفا از رانندگان وسرنشینان غیر بومی خواسته شد که بر اساس پروتکل های بهداشت جهانی مدت 14روز درقرنطینه بمانند تا از سلامت آنان اطمینان حاصل شود .

دادستان مرکز ایلام در خصوص چرایی توقف این طرح خاطر نشان کرد: استاندار ایلام از طریق مکاتبه با ستاد ملی مقابله با کرونا  ،موضوع انطباق این طرح با چارچوب های موجود در آن ستاد  را استعلام کردند ،طبیعی بود که ستاد ملی   اجرای چنین طرحی را ممنوع اعلام کنند،از اینرو بدنبال مکاتبه استاندار و پاسخ آنها در مرکز این طرح متوقف شد.

وی افزود : بنده بعنوان مدعی العموم وبراساس تکلیف خود می توانستم در این خصوص ایستادگی کنم ،اما به هرحال همبستگی وهمدلی مسئولین در چنین شرایط حساسی امری ضروری است . کما اینکه نیروی انتظامی بعنوان ضابط قضایی دستورات دادستان را به نحو مطلوب اجرا نمود ،اما استمرار این طرح درحوزه تامین اقلام مراقبتی وبهداشتی نیروهای عمل کننده  مستلزم حمایت دستگاه اجرایی است ودادستان منابع لازم برای تامین این نیازمندی ها را در اختیار ندارد ،بنابراین تشخیص این بود که این طرح استمرار نداشته باشد.

دادستان ایلام در ادامه خاطر نشان کرد : انتظار می رفت که استاندار محترم ایلام در قبال اجرای این طرح سکوت می کردند،چون خیر وشر ناشی از اجرای این طرح متوجه شخص دادستان بود نه سایر دستگاه اجرایی استان.بنابراین بهتر بود با استمرار طرحی که مسئولیت آن متوجه دادستان است سلامت مردم استان را تامین می کردیم . بنده هیچ دلبستگی به پست مدیریتی ندارم ،تنها دلبستگی ام خدمت به مردم است از اینرو مسئولیت اجرای این طرح را تمام وکمال پذیرا شده بودم.

خسروی زاد ادامه داد: استمرار شیوع این ویروس در استان ایلام خطرآفرین است ودر صورت اهمال وسهل انگاری در مقابل آن ،در کوتاه مدت باید یک بحران انسانی را در استان نظاره گر باشیم .باز هم دیر نشده وبایددر راستای پیشگیری از انتقال این ویروس به مردم استان ، سختگیری در ترددغیربومی ها در سطح استان اعمال شود .

مدعی العموم استان بیان داشت : در جلسه روز سه شنبه هفته جاری طرح ممنوعیت تردد خودروهای غیربومی در سطح استان را به ستاد مقابله با کرونا پیشنهاد خواهم کرد . براساس این طرح به خودروهای غیربومی 24ساعت مهلت داده می شود تا استان را ترک کنند ،در غیر اینصورت توسط پلیس خودرو رانندگان مستنکف به پارکنیگ منتقل خواهد شد.

وی افزود :اگر عمری باقی بماند با استاندار ایلام بحث خواهم کرد که این موضوع به نتیجه برسد ،چرا که معتقدم پیک ابتلای به این ویروس در راه است و در صورت بی تفاوتی، آسیب جدی متوجه هم استانی هایمان خواهد شد ،خوش بینم که این پیشنهاد به تصویب ستاد استانی مقابله با کرونا برسد ،چرا که در حال حاضر استانهای فارس ،کهگیلویه وبویر احمد،همدان وخوزستان طرح ممنوعیت تردد و ورود خودروهای غیربومی را اعمال می کنند.

دادستان ایلام با رد هرگونه اختلاف با استاندار ایلام تصریح کرد: با استاندار محترم ایلام هیچگونه اختلافی ندارم ،بنده ذاتا وحتی در زندگی شخصی دنبال تنش با دیگران نیستم.استاندار ایلام فردی دلسوز است ،نباید اختلاف سلیقه ها در شیوه انجام وظایف سازمانی را اختلاف فردی تعبیر کرد .

وی ضمن تایید استمرار همکاری وهمراهی با ستاد مقابله با کرونای استان گفت : اگر دستور دادستان نباشد هیچکدام از مصوبات ستاد مقابله با کرونا اجرایی نخواهند شد ،چرا که جمع آوری چادرهای برپا شده یا بستن یک مکان بعنوان مصوبه ستاد به دستور دادستان نیاز دارد،بدون دستور دادستان نیروی انتظامی ورود نمی کند.

خسروی زاد با اشاره به جمع آوری چادرهای برپا شده در مناطقی از استان خاطر نشان کرد : امروز در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا ، بیش از 160 چادر در گنجوان و سیروان جمع آوری شد که در حین اجرای این طرح هم دادستان یا نماینده دادستان حضور دارد ،اگر مخالفتی وجود داشته باشد دادستان مصوبات را اجرا نخواهد کرد .اگر همراهی وجود نداشنه باشد ،امکان اجرایی شدن مصوبات هم وجود ندارد.

وی تاکید کرد: هدف بنده همدلی و وحدت است ،حتی در زندگی شخصی ام تحمل کمترین نگرانی وکینه ای را ندارم ،همیشه دنبال وحدت وهمدلی بوده وخواهم بود .

دادستان ایلام در واکنش به خبر عدم دعوت از دادستان برای شرکت در جلسه ستاد مقابله با کرونا در استانداری گفت :دعوت کننده جلسه ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی است نه استانداری ،اما دعوتنامه ای برای بنده ارسال نشده بود . اساسا دنبال دعوت نیستم و هر زمانی از جلسه اطلاع پیدا کنم بدون دعوتنامه در جلسه حاضر خواهم شد.

وی ادامه داد : بنده مدعی العموم هستم ،قانون به بنده تکلیف کرده است که هر جا تشخیص دهم حضور یابم ،هر لحظه اطلاع پیدا کنم در جلسات حضور خواهم یافت .اما به هرترتیب سهل انگاری شده بود و از بنده برای حضور در جلسه یاد شده دعوتنامه ارسال نشد ،از جلسه اطلاع نداشتم وگرنه بدون دعوت حضور پیدا می کردم.

دادستان ایلام در پایان ضمن قدردانی از حساسیت وهمراهی رسانه های استان در بحران کرونا اظهار کرد : رسانه های استان با حساسیت وشفافیت به این موضوع ورود کرده اند که جا دارد از همراهی وهمکاری آنان تشکر نمایم ،امیدوارم به کمک خداوند و با همراهی وهمدلی بتوانیم بر این بحران مهم فایق آییم . 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار