حجت‌الاسلام علی شکری:
به گزارش تابناک سمنان: حجت‌الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان از ابلاغ موج دوم مبارزه با ویروس کرونا توسط این نهاد خبر داد و گفت: «معنویت و انفاق» محور اصلی و شعار این مرحله از مقابله با ویروس کرونا در کشور است.
کد خبر: ۸۳۳۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳ 22 March 2020

Image result for حجت الاسلام علی شکری

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان صبح یک شنبه در نشست ویدئو کنفرانسی با رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی و تعدادی از روحانیان مستقر استان سمنان ضمن بیان اینکه موج دوم مقابله با کرونا به دستگاه‌های فرهنگی مانند سازمان تبلیغات اسلامی در سطح کشور و بالطبع استان سمنان ابلاغ‌شده است، بیان کرد: این مرحله پس از اجرای مرحله نخست که شامل همگرایی، تولید محتوای فاخر، مقابله با شایعه‌پراکنی و … بود، بر محور معنویت و انفاق کار خود را آغاز کرده است.

وی بابیان اینکه استفاده از ظرفیت علما و اساتید اخلاق در قالب مصاحبه، پادکست، ویدئو، کلیپ و … ازجمله بخش‌های مقابله فرهنگی با کرونا هستند، ابراز کرد: تولید گسترده کلیپ‌های یک‌دقیقه‌ای تحت عنوان آرامش معنوی با تأکید بر فضیلت‌های ماه رجب و شعبان و توجیه مردم به التزام روزانه مناجات شعبانیه از دیگر بخش‌های این ابلاغیه هستند که در سطح استان باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

حجت‌الاسلام علی شکری افزود: این ابلاغیه دارای چند بخش است که ازجمله آن‌ها می‌توان به تبیین شعار موج دوم یا همان «معنویت و انفاق» محور معنوی شامل تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز با حضور مؤثران و نخبگان فرهنگی تبلیغی استان با موضوع روش‌های توسعه معنوی و ترویج بندگی و تضرع به درگاه الهی و طراحی اقدامات متناسب با اقتضائات زیست‌بوم فرهنگی استان سمنان اشاره کرد.

شکری از آموزش‌های مجازی در خصوص راهکارهای علمی و عملی و مصداقی سبک زندگی کرونایی مانند بازی‌های والدین با فرزندان، تعاملات همسران، پیشرفت تحصیلی فرزندان و … به عنوان دیگر محورهای معنوی دستورالعمل دومین موج مقابله با کرونا یاد کرد.

وی درباره محور سوم یعنی انفاق و خدمت اجتماعی در ابلاغیه مقابله با کرونا، تاکید کرد: تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز با حضور موثران با موضوع انفاق و مسئولیت‌های مدنی و اجتماعی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی، شناسایی و تشویق خیران برای حمایت مالی از معضلات و کمبودها حول محور کرونا و بسترسازی برای حمایت از خرده فروشان شب عید در فضای مجازی و ارائه آموزش‌های بهداشتی از جمله ابلاغ‌ها در این زمینه هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار