قاسم پور افزود: همه خدمات در استان فارس و شیراز قطع شده است و هیچ خدماتی به مسافران نوروزی داده نمی شود.
کد خبر: ۸۳۲۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰ 21 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عبدالرضا قاسم پور، شنبه دوم فروردین ۹۹ افزود: این مطلب را که اعلام می کنند مسافر از همه جا در حال ورود به شیراز است و تعداد مسافران ورودی از استان‌های شاخص از نظر ابتلا به کرونا به شیراز افزایش یافته تکذیب می کنم.
وی ادامه داد: افزون بر آمار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس و شهرداری شیراز ،وضع ظاهری خیابان های شهر شیراز و دیگر شهرستان‌های استان فارس موضوع ورود مسافرن نوروزی را تایید نمی کند.

کاهش داریم

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: بر اساس گزارش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده های استان فارس برخلاف آن چیزی که در فضای مجازی مطرح می کنند، به شدت کاهش ورودی مسافر را به استان داشتیم و ورودی های استان نسبت به ایام مشابه سال گذشته به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

هیچ خدماتی به مسافران در فارس ارایه نمی شود

قاسم پور افزود: همه خدمات در استان فارس و شیراز قطع شده است و هیچ خدماتی به مسافران نوروزی داده نمی شود.
وی ادامه داد: اجازه نصب و بر پایی چادر داده نمی شود، کمپ های نوروزی به طور کامل تعطیل هستند و هتل ها و مراکز اقامتی استان پذیرش مسافر ندارند.
وی اضافه کرد: مهمانسراهای دستگاه های اجرایی استان نیز تعطیل شده‌اند و هیچ خدماتی به مسافران نوروزی داده نمی شود.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: اصناف استان هم به غیر از اصنافی که مایحتاج ضروری مردم را تامین می کنند تعطیل هستند.
قاسم پور افزود: بنابراین مسافری که وارد استان فارس و شیراز می شود باید یک مرکز یا جایی باید باشد که به آنان خدمات ارایه کند که به توجه به تعطیلی مراکز اقامتی و گردشگری خدماتی به آنان ارایه نمی شود.
وی ادامه داد: مگر اینکه مردم عزیز خودشان خویشاوندان، فامیل و دوستانشان را دعوت کنند که بارها درخواست کرده ایم و باز هم از مردم می خواهیم که از دعوت خویشاوندان، فامیل و دوستان تا زمان مهار کامل بیماری کرونا خودداری کنند.
وی از مردم خواست از هرگونه تجمع و ازدحام و حضور در خیابان ها مگر برای کارهای ضروری خودداری کنند.

محورهای ورودی هیچ کدام از استان های کشور مسدود نیست

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار فارس همچنین با اشاره به انتشار برخی کلیپ ها در فضای مجازی مبنی بر اینکه برخی استان‌های کشور محورهای ورودی خود را مسدود کرده اند و اجازه ورود مسافر نمی دهند، گفت: چنین چیزی در هیچ کدام از استان‌های کشور اتفاق نیفتاده است.
قاسم پور افزود: ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به هیچ کدام از استان‌های کشور اجازه نداده است که بخواهند راه ها و محورهای ارتباطی را مسدود کنند و اجازه ندهند که هم وطنان بخواهند در جاده تردد کنند و به شهرها وارد نشوند.

قرنطینه کامل شهر ها نیاز به مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا دارد

وی ادامه داد: بستن راه ها و قرنطینه کامل شهر ها و ممنوعیت ورود از مبدا و کنترل از مبدا نیازمند مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا است.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: آنچه ستاد ملی تا این لحظه به استان ها اختیار داده مربوط به ۱۳ استان کشور است که استان فارس نیز جزو این ۱۳ استان نیست و آن اختیار این است که مبادی خروجی خود را با استقرار تیم های غربالگری کنترل کنند.

مبادی ورودی استان کنترل می شود

قاسم پور افزود: در استان فارس قبل از اینکه ستاد مدیریت بیماری کرونا مصوبه ای داشته باشد با دستور استاندار فارس و تصویب ستاد استانی مقرر شد محورهای ورودی استان کنترل شود که حدود ۱۲ روز است محورهای ورودی استان از سمت سایر استان ها و همچنین ورودی شهرستان ها به شدت در حال کنترل است که این نظارت ها و کنترل ها تشدید شده و با جدیت بیشتر در حال انجام است.
وی ادامه داد: تیم های غربالگری منسجم و هماهنگ متحد با هم متشکل از نیروی انتظامی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، بسیج و نمایندگان فرمانداری ها در مبادی ورودی مستقر شده اند و مسافران ورودی به طور دقیق کنترل می شوند.
قاسم پور اضافه کرد: اگر مسافرانی علائم بیماری کرونا را داشته باشند یا مشکوک تشخیص داده شوند به مدت ۱۴ روز با هزینه خودشان قرنطینه و دچار دردسر و مشکل می‌شوند به همین دلیل بارها از همه هموطنان درخواست کرده ایم مسافرت خود را به بعد از بیماری کرونا موکول کنند.
معاون استاندار فارس گفت: میهمان نوازی مردم شیراز و استان فارس ثابت شده است اما از مسافران درخواست داریم در این ایام برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا به استان فارس سفر نکنند.

هیچ کدام از استان ها نمی توانند مانع ورود مسافران شوند

قاسم پور افزود: کلیپ هایی که این روزها در فضای مجازی در زمینه ممنوع شدن سفر به استان ها منتشر می شود، صحت ندارد، هیچ کدام از استان ها نمی توانند مانع ورود مسافران شوند، تنها نسبت به کنترل مسافران اقدام می کنند.
وی ادامه داد: در استان فارس تدابیر و تصمیم‌هایی که اتخاذ شده است فراتر از اختیارات استانی بوده و بعضا برخی استان‌های مختلف کشور به مصوبات ستاد استانی فارس استناد می کنند.
وی بیان کرد: مردم، اصناف، هتلداران و سایر اقشار و گروه های مختلف آگاهانه، داوطلبانه و خودجوش وارد کار شدند و توصیه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و مقامات بهداشتی و درمانی را جدی گرفتند.
وی ادامه داد: جامعه هتلداران استان فارس خودشان هتل ها و مراکز اقامتی را تعطیل کردند، اسکان نوروزی را به هیچ وجه در سال جاری نداریم به جهت اینکه مدارس باید ضدعفونی و برای فصل بازگشایی آماده شوند.

مردم بیش از این همکاری کنند

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: مردم عزیز و شریف استان تاکنون به توصیه ها عمل کردند و به جز عده کمی مابقی در خانه مانده اند و در تجمع ها، همایش ها و مراسم ها شرکت نمی کنند و اجتماعی شکل نگرفته است.
قاسم پور افزود: اگر مردم استان به همین شکل همراهی لازم را داشته باشد، قطعا این ویروس در مدت سریعتر با تلفات و با هزینه ای کمتر در استان فارس و کشور و کل جهان ریشه کن خواهد شد.

معاون استاندار فارس در ادامه گفت: ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه های متولی با کسانی که منازل مبله خود را به مسافران اجاره می دهند برخورد قانونی خواهند کرد.
قاسم پور در مورد تامین و تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم نیز بیان کرد: در ارتباط با کمبود اقلام و کالاهای بهداشتی در زمان بروز بیماری کرونا، مشکلاتی در استان وجود داشت که در حال حاضر به لحاظ تولید و تامین این کالاها وضعیت استان با تغییر خط تولید برخی کارخانه ها و کارگاه های تولیدی بهتر شده است.
وی ادامه داد: وضعیت استان از نظر تولید ماسک و محلول های ضدعفونی و سایر اقلام و کالاهای بهداشتی مورد نیاز مردم روز به روز بهتر خواهد شد.
معاون استاندار فارس گفت: فرمانداران، بخشداران و همه مدیران استان در این ایام برای خدمت به مردم در آماده باش کامل هستند.
قاسم پور افزود: دغدغه اصلی استاندار و مسوولان استان تامین سلامت مردم است و به هیچ موضوعی جز خدمت به مردم و سلامت مردم و تامین نیازهای مردم فکر نمی کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار