بار دیگر اسنادی که رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند از انباری در منطقه شورآباد به دستش رسیده است.
کد خبر: ۸۳۲۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹ 21 March 2020

توهمات اسرائیلی که تمامی ندارند/ اینبار شورآباد به جای تورقوزآباد سوژه شد!

به گزارش تابناک سمنان:  از روز گذشته وزارت خارجه آمریکا نام 5 دانشمند ایرانی را به لیست تحریم‌های ظالمانه خود اضافه کرده است.

در این تحریم جدید، نام «محمدمهدی طهرانچی»، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، «کامران دانشجو» وزیر اسبق علوم، «سید محمدمهدی هادوی»، «عارف بالی لاشک»، و «علی مهدی‌پور عمرانی» دیده می‌شود. دولت آمریکا مدعی است این افراد در پروژه‌ای به نام آماد نقش داشته‌اند.

طرح «آماد»، پروژه‌ای است که مقامات رژیم صهیونیستی مدعی اهستند آن را در منطقه «شور آباد» توسط موساد کشف کرده‌اند. این ادعای سران اسرائیل توسط بنیامین نتانیاهو در تاریخ 10 اردیبهشت 97 و 8 روز مانده به اعلام خروج آمریکا از برجام، طی یک سخنرانی تلویزیونی اعلام شد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آن سخنرانی ادعا کرده بود که «ایران برای سال‌ها با به اجرا گذاشتن یک طرح محرمانه به نام آماد در پی تولید سلاح هسته‌ای بوده است... برای سال‌ها می‌دانستیم ایران یک برنامه هسته‌ای نظامی محرمانه دارد که نامش طرح آماد است. حال می‌توانیم ثابت کنیم که طرح آماد یک طرح جامع برای طراحی، تولید و آزمایش سلاح‌های هسته‌ای بود. همین‌طور می‌توانیم ثابت کنیم که ایران به‌طور محرمانه اطلاعات پروژه آماد را مخفی کرده است تا هرگاه قصد کرد سلاح هسته‌ای تولید کند، از آن استفاده کند.»

ادعای مضحک نتانیاهو: از شورآباد تا تورقوزآباد!

این اظهارات نتانیاهو درباره انباری در منطقه شورآباد در کنار ادعاهای او درباره سایت مخفی هسته‌ای ایران در منطقه تورقوزآباد باعث مضحکه او در شبکه‌های اجتماعی شده بود.

عباس عراقچی، معاون امور سیاسی وزارت خارجه در ویدئویی که در اینستاگرام نیز پخش شد، گفت که «من جدی فکر می‌کنم یک عده نتانیاهو را سر کار می‌گذارند. این‌دفعه او را به دارقوزآباد ارجاع داده‌اند!»

واکنش ایران به ادعای خنده‌دار شورآبادی

جمهوری اسلامی در یک واکنش رسمی نیز اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره اسناد ادعایی به دست آمده از «انباری در شورآباد» را یک «نمایش بچگانه و مسخره» توصیف کرده بود. عراقچی معاون وزارت خارجه ایران در این خصوص گفت: «این اقدام یک‌بار دیگر با نقاشی کارتونی در سازمان ملل نشان داده شد که موجب مضحکه نتانیاهو شد و او یک‌بار دیگر این اقدام را تکرار کرده و مدعی است ۵۵ هزار سند در انباری در شورآباد تهران به دست آورده است و مدارکی که اثبات می‌کند ایران برنامه پنهانی هسته‌ای داشته است؛ اما نفس این ادعا خنده‌دار است؛ چگونه است که ایران چنین اسناد مهمی را در یک انبار متروکه صنعتی نگهداری می‌کند.»

فشار آمریکا به نهادهای بین‌المللی برای بررسی ادعاهای آمریکا

تشدید تحریم‌های ایران در حالی صورت می‌گیرد که نهادهای بین‌المللی ناظر از جمله آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره ادعاها علیه برنامه هسته‌ای ایران را رد کرده اند.

اتهاماتی که از سوی نتایاهو طرح و از سوی مقامات دولت ترامپ نیز تکرار شده بود، از سوی یوکیا آمانو مدیرکل وقت آژانس رد شده بود. او در بیانیه‌ای بر حفظ استقلال آژانس تأکید کرده و نوشته بود: «آژانس، در مواقع ضرورت بازرسان خود را به سایت‌ها و اماکن مورد نیاز می‌فرستد. برای حفظ اعتبار، استقلال آژانس در زمینه اجرای فعالیت‌های راستی‌آزمایی حائز بیشترین اهمیت است.»

منبع:  ایسکانیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار