انگلیس همان انگلیس است و خط نفرت‌آفرینی در مدار هویت تاریخی جامعه ایران، همان. اشتباه بزرگ است .
کد خبر: ۸۳۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰ 20 March 2020

 آیا راهبرد نبرد فرهنگی، تاریخی و تمدنی انگلیسیان با جامعه ایرانی و با مذهب ایرانی و با هویت قدرتمند ایرانی، تغییر یافته است؟

در یادداشتی در روزنامه قدس به قلم سینا واحد آمد است: «آیا راهبرد نبرد فرهنگی، تاریخی و تمدنی انگلیسیان با جامعه ایرانی و با مذهب ایرانی و با هویت قدرتمند ایرانی، تغییر یافته است؟ آیا نهادهای استعماری و جهان‌خواری و سرزمین‌خواری انگلیس، پس از انقلاب بزرگ ملت ایران، از نبرد فرهنگی و هویت‌ستیزی با ملت ایران‌زمین پشیمان گشته و شیوه مدارا و تساهل پیشه کرده‌اند؟

اگر بخواهیم به این پرسش‌ها پاسخ منصفانه بدهیم، این پاسخ یک کلمه بیش نیست: نه!

انگلیس نه از نبرد روی برگردانده و نه از جنایت‌ها و دخالت‌های پیشین یا از روی کار آوردن حکومت پهلوی‌ها شرمنده شده، نه از کشتار مسجد گوهرشاد و خونین جگر کردن شهر مقدس مشهد اظهار تأثر و تأسف کرده و نه از اعدام ناجوانمردانه آقا شیخ فضل الله در ۱۳ رجب ۱۲۸۸، عذرخواهی کرده و نه به‌ خاطر پشتیبانی ترور سید عبدالله بهبهانی ندامت نامه منتشر کرده است!

انگلیس همان انگلیس است و خط نفرت‌آفرینی در مدار هویت تاریخی جامعه ایران، همان. اشتباه بزرگ است اگر فکر کنیم تاریخ استعمار سخت‌افزاری و حکومت از طریق سرنیزه‌ها و دیکتاتوری رضاشاهی تغییر کرده و مهربانی و احترام به حق تاریخی ملت‌ها، جای آن را گرفته و منش استکباری و استعماری، در پرتوی تحولات دانش و رنگارنگ شدن ماشین‌ها و خیابان‌ها و لباس‌ها از بین رفته و به جای آن تعامل انسانی و گفت‌وگوی تمدنی روییده است.

آن چه هم درباره‌ رسانه‌ BBC، با روشنی کاملی می‌توان اظهار کرد این است که این رسانه، نماینده کامل و تام الاختیار حکومت عالی‌رتبگان سیاسی انگلیس بوده و هست و راهبرد خبری و خبرسازی و تفسیرسازی آن برگرفته از بینش تمدنی و نگاه تاریخی این عالی‌رتبگان حکومتگر است.

اکنون شایسته است ببینیم در راهبرد عمومی خبری و خبرسازی این رسانه‌ پرفعالیت، انکاریه‌ها و یا نادیدنی‌های هویت جامعه‌ ایران، شامل چه عناصر و یا چه مفاهیمی است؟ آیا این انکارها و ندیدن‌ها ربطی به تعامل انسانی و یا نزدیکی مهرورزانه فرهنگی و یا توسعه‌ فرهنگی دارد یا خیر؟

انکاریه‌ها و ندیدن‌های BBC عبارتند از: ادبیات دفاع مقدس، ادبیات برآمده از انقلاب، ادبیات روحانی و روحانیت، تحولات شگرف علمی، تحولات دانش‌بنیان، تحولات پزشکی و... آن دسته یا گروهی که هنوز تفکرشان این است که BBC اخبار ایران را درست و نزدیک به حقیقت منتشر می‌کند، آیا نباید از خودشان بپرسند این انکاریه‌ها در رهبرد خبررسانی یک شبکه چه معنی می‌دهد؟

این نوع سانسور، یکی از دیکتاتورمآبانه‌ترین و خشن‌ترین سانسورهای فرهنگی و تمدنی در جهان رسانه‌های امروز به‌ شمار می‌رود و مخاطب را در حصار و زندان جهل، مجبور به مصرف خبرهای سیاه و نفرت‌آفرینانه می‌کند.

BBC البته یک انکاریه دیگر هم دارد که هر سال آن را تکرار می‌کند. این انکاریه، بزرگ‌ترین خصومت ریشه‌ای استعمار است که بر پیشانی چروکیده و نازیبای BBC نقش بسته است و می‌توان آن را آشکارا مشاهده کرد. آن روز بزرگ و باشکوه و فرحبخش ۱۳ رجب، روز تولد امیرالمؤمنین(ع) است. امسال هم در هفته‌ای که گذشت، در این شب و روز فرح آفرین، در رسانه BBC همه چیز دیده و شنیده شد به جز یک خبر. تولد مولا علی(ع) در کعبه تاریخ و کعبه‌ دل‌ها و ملت‌ها! چرا این انکار خبری، هر ساله صورت می‌گیرد و چرا شادمانی یک تاریخ زنده و پیش‌رونده کتمان می‌شود؟ چون BBC دشمن گذشته و امروز و آینده‌ ایران‌زمین است و از تکیه‌گاه تاریخی آن «مولا علی(ع)» هراسناک است و از تولد او و از تولد اسم قدرت‌آفرین او همیشه و همه وقت بیمناک!»

 

برچسب ها: انکار انگلیسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار